Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på Studieweb.net ønskes

Mando23

Medlem
Hei alle :)
Etter og ha jobbet med et prosjekt over lang til har jeg nå sett meg litt blind, og ønsker tips av dere til videre utvikling. Jeg har også noen problemer med siden som jeg ikke får løst, men dette kommer jeg tilbake til.
Hensikten bak Studieweb.net er å hjelpe studenter fra ungdomsskolen fram til vgs. Siden fungerer som en wiki der det meste fra læreplanen er tilgjengelig.
Det som forhåpentligvis skiller meg fra konkurrentene er at jeg stiller med løsninger og analyser på forskjellige oppgaver. (i stikkordformat slik at det ikke blir overdreven hjelp ;))
Før du gir tilbakemelding:
Jeg vet at når du trykker på et fag, kommer det opp 404, det er fordi du trykker på kategorien, og siden det ikke er mulig å kategorisere sider skjer dette. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette?
Annonsen i venstre sidebar ødelegger linker som er ved siden av annonsen. Dette må jeg ha hjelp til! (Dette kan du ser på forsiden på: siste artikler)
Themet er ferdig laget, så jeg ønsker nødvendigvis ikke tilbakemeldinger på det, men mere på brukervennlighet av artiklene osv.

Sjekk gjerne ut Studieweb.net og si meg hva du synes, og hva jeg må endre før skolestart :D
 
A

aabbcc

Guest
Synes dette var fint jeg. Enkelt og rett på sak. Videoen nederst her var jeg faktisk med å lage for lenge siden: Hvordan virker en varmepumpe | Studieweb.net

På ndla.no finner du sikkert veldig mye gode ressurser som du har lov å gjenbruke. Jeg vil si at siden din har en stor fordel ovenfor ndla - nemlig at det er enkelt å finne frem.

A
 

Mando23

Medlem
Synes dette var fint jeg. Enkelt og rett på sak. Videoen nederst her var jeg faktisk med å lage for lenge siden: Hvordan virker en varmepumpe | Studieweb.net

På ndla.no finner du sikkert veldig mye gode ressurser som du har lov å gjenbruke. Jeg vil si at siden din har en stor fordel ovenfor ndla - nemlig at det er enkelt å finne frem.

A

Hyggelig å høre aabbcc :)
Er det faktisk lov å gjenbruke ndla? Dette gjør jo i så fall jobben min mye lettere!
 
A

aabbcc

Guest
Se her for eksempel:
https://ndla.no/nb/node/20735

Nederst står det Opphavs- og bruksrett. Det er en god del som ikke er lov å gjenbruke kommersielt, men det er veldig mye som du har lov å gjenbruke.
 
Jevnt over har nettstedet et hensiktsmessig og godt design. Det er ikke noe overflødig dilldall, og innholdet (som er essensielt på sider som denne) blir formidlet uten noen irriterende forstyrelser. Likevel tror jeg noen justeringer bør gjennomføres, rent designmessig, for å optimalisere brukeropplevelsen:

- Fjern/Endre overskriften i forsideartikkelen "Studieweb.net - Velkommen". Du gjentar deg selv ved å både ha det som en "logo", skrive det som overskrift i forsideartikkelen og ha en lignende tekst som ingress i forsideartikkelen.
- Fjern "Siste artikler" på forsiden. Ser rett og slett ikke nytteverdien av å ha denne på siden, og det blir bare forstyrrende. En gjennomsnittsstudent vil, etter alt å dømme, ikke følge siden som en blogg, men bare bruke den for å skaffe seg innformasjon om spesifikke emner. Å vite hva du skrev om sist er derfor ikke viktig.
- Juster kolonner. Det mest naturlige ville, i mine øyne, vært å ha hovedartikkelen på en side rett under navigasjonselement "Hjem". Å flytte annonsen på venstre side til høyere ville da vært hensiktsmessig. En kan i så fall fjerne "Oppdateringsboksen" frå konkrete artikkelsider.

Siden jeg er i den spesifikke målgruppen for denne siden (fullførte ungdomsskolen i juni, og begynner på studiespesialisering til høsten) så håper jeg det er greit om jeg kommer med noen praktiske råd i tillegg til de rent designmessige: Om min oppfatning av den gjennomsnittlige norske ungdom er korrekt, så vil det viktigste på en slik side være enkel navigasjon og enkel formidling. De fleste ungdommer vil finne stoff fort, og forstå det så fort som mulig. Det er i så måte viktig å finne en balansegang mellom relevant/ikke relevant informasjon. Illustrasjoner er også et pluss, da rene tekssider er generelt lite appelerende.
 

Mando23

Medlem
Hei igjen alle!
Noen måneder har gått siden sist, og prosjektet mitt har ikke gått noen andre veier enn oppover. I det siste har jeg rangert svært bra på visse artikler eks; hvordan analysere en novelle, hvordan skrive en novelle, hvordan skrive en artikkel.
Siden brukerne er ikke så veldig gode på å gi tilbakemeldinger, spør jeg nå dere om dere kan gi noen tilbakemeldinger på visse artikler. Det hadde vært svært god hjelp for videre drift. Artiklene er: hvordan skrive en artikkel, hvordan tolke et dikt, hvordan skrive en novelleanalyse. Si alt som faller inn, uansett innhold er det til svært god hjelp. På forhånd, tusen takk! :)
 

pleb

Medlem
Har ikke sett tråden før nå. God nettside!

Du bør fikse skrivefeilene på forsiden. "Sammarbeid" --> "Samarbeid". "Personvern policy" --> "Personvernpolicy/personvern-policy". Denne type nettside bør være fri for skrivefeil. :cool:
 

Mando23

Medlem
Har ikke sett tråden før nå. God nettside!

Du bør fikse skrivefeilene på forsiden. "Sammarbeid" --> "Samarbeid". "Personvern policy" --> "Personvernpolicy/personvern-policy". Denne type nettside bør være fri for skrivefeil. :cool:
Helt rett! Dette er selvfølgelig endret :) Takk for gode ord.
 

Mando23

Medlem
Lenge siden sist, mye har skjedd - men nettsiden består.
Tar gjerne imot råd fra dere på hva som burde endres; alt fra theme, annonseplassering og seo. Noen kan komme med noen tilbakemeldinger?:)
 
Topp