Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betatestere for studiehjelp.net

Posterum

Medlem
Hei,

Jeg har jobbet med et lite hobbyprosjekt i noen måneder nå.
Tjenesten er en offentlig notatbok hvor du både kan se andres og dele egne studienotater.

Det har ikke blitt lagt inn så mange fag ennå, kun et par av de jeg selv har studert.
Fint om du har litt tid til overs og kan teste ut og komme med tilbakemeldinger for Veien til bedre karakterer | Studiehjelp.net.
Eksempel på en profilside

Tusen takk for hjelpen!
 
Sist redigert:

knuttt

Medlem
Som student må jeg si at jeg liker konseptet. Vært innom noe lignende tidligere - en utenlandsk nettside - men jeg husker ikke hva den heter. Den nettsiden hadde et par problemer, noe jeg ser for meg at du også vil møte. Problemene på nettsiden var:

- Enkelte innlegg kan fort bli veldig korte og mangelfulle (slik som enkelte av de nåværende notatene er). Hvis en elev/student ønsker å gjøre notatet fyldigere og mer omfattende må man laste opp et helt nytt notat. Dette gjør at man fort finner utrolig mange artikler om nøyaktig det samme. Hva om du gjør nettsiden til en type Wikipedia-nettside, der brukerne kan gjøre endringer på de eksisterende notatene?

- Ellers kan du kanskje opprette ulike kategorier basert på skolenivå (eller satser du bare på universitetsnivå?) og studieretninger? Listen over fag blir fort veldig lang og uorganisert hvis du får besøkende fra forskjellige studieretninger.
 

Posterum

Medlem
Tusen takk for tilbakemelding!

Wiki-løsningen kan absolutt være en mulighet her. Ideen med tjenesten er at man kan lagre alle sine notater på ett sted, samtidig som andre også kan dra nytte av dem (og legge dem til i favoritter). Dette kan selvfølgelig medføre en del korte, og lite utfyllende notater.

Portalen er rettet mot studenter på universitet/høyskole. Faglisten består foreløbig kun av noen av fagene jeg selv har hatt, men den kan veldig fort bli uoversiktlig. Hvordan dette skal håndteres må jeg nok se litt nærmere på når faglisten utvides.
Tusen takk for forslagene.
 

erlsae

Medlem
Per nå er nettsiden alt for tung og uoversiktlig til at jeg kunne brukt den. Jobb med design, og kanskje en annen løsning. Gjør litt research på markedet av hva som finnes av plugins, temaer o.l.

Lykke til.
 

Posterum

Medlem
Takk for tilbakemelding.
Kunne du vært litt mer spesifikk, hva blir for tungt og uoversiktlig? Startsiden, eller hele siden?
Tar gjerne imot innspill på forbedringer i templaten.
Portalen er kodet for dette formålet, så det er ingen plugins, men alt kan selvfølgelig endres. Setter pris på tilbakemeldinger :)
 

erlsae

Medlem
Ok, jeg kan ramse opp.

For det første, logoen din sier meg ingenting. Den representerer ikke "studiehjelp" godt nok, og er ikke en logo jeg ville gjenkjent. Logo er veldig viktig. I tillegg er den veldig liten, og den går i nesten ett med bakgrunnsfargen på topp. Logo er viktig.

Det første jeg tenkte når jeg kom inn på denne siden var hvor i huleste jeg skulle "bevege" meg. Jeg kan bla nedover, men det eneste jeg ser da er noen små overskrifter som ikke sier meg en dønn shiit. Så for å si det kort, men enkelt og presist: Hele innholdet nedenfor "Last opp dine notater" er utrolig uoversiktlig.

"Last opp og del dine notater" - hvilke notater? Hva godt får jeg igjen ved å dele? Ønsker å trekke inn en konkurrent til deg akkurat her (studienett). Der belønnes en om man laster opp notater som blir godkjent, som en kan bruke på å laste ned andre notater.
Hvilket system har du? Free4all? Det som skjer da er at ingen vil laste opp, de vil bare hente notater.

"Veien til en bedre karakter" er litt utydlig, og fra min side så er det ikke det du burde markedsføre. Ville heller spilt mer på: "Del dine notater, ta andre sine notater" elns.

"Søk gjennom hele siden" burde blitt omskrevet til "Søk i notater", og samtidig gjøre teksten i input-feltet enda større og tydeligere. Bakgrunnen mener jeg er feil valgt, du burde funnet en annen en der.

Menyen på topp er liten, og vil generere lite klikk på grunn av det. En av menylenkene dine heter "Tags". Du burde heller kalt den kategori, og sortert inn notater etter kategori fremfor tagger.

Når man trykker på en tagg, får man ikke vite hvilken tagg man er på. Gjør det hele veldig lite brukervennlig.

"Postet av ..." burde bli omskrevet til "Lastet opp av ...."

Liker heller ikke at det står "måned(er)" og "dag(er)". Du burde gjøre noe med det, og fikse det sånn at det automatisk legges på "er" når det er riktig.


----


Det ble veldig kjapt skrevet, og der er enda mer ting jeg pirker på som jeg rett og slett ikke orker å skrive nå. Som jeg allerede har skrevet, så er ikke dette en tjeneste jeg ville brukt - selv om konseptet er konge. Kanskje jeg er kresen, men jeg vet hva jeg snakker om etter å ha vært bort i lignende prosjekter tidligere.


Har kanskje litt deg litt jobb nå, men det trengs. For øvrig, så vil jeg anbefale deg å gå over til Wordpress, finne en plugin som gjør samme jobb for deg - om ikke bedre. Sjekk på themeforest.net og codecanyon.net.


Lykke til videre!
 

Tulla

Medlem
Hos meg står den bare og buffrer, eller tenker som det også kan hete. Jeg tar dette lange innlegget så lenge og kommenterer til trådstarter.

"Last opp og del dine notater" - hvilke notater? Hva godt får jeg igjen ved å dele? Ønsker å trekke inn en konkurrent til deg akkurat her (studienett). Der belønnes en om man laster opp notater som blir godkjent, som en kan bruke på å laste ned andre notater.
Hvilket system har du? Free4all? Det som skjer da er at ingen vil laste opp, de vil bare hente notater.

Det å laste opp er jo en jobb for den some gjør dette, så da konkurrerer jo siden med folks egne greier, hva det nå måtte være pc eller papir.

Så jeg får bare laste ned hvis jeg laster opp? Da føler jeg meg tvunget, trenger ikke engang være penger med i bildet.

Jeg synes at dette konseptet står og faller på at jeg synes det er bedre enn det jeg bruker fra før. Jeg hadde aldri i verden orket å skrive notater to ganger. Det må gjøres på sparket. Gjør skrivefunksjonen "out of this world"

"Veien til en bedre karakter" er litt utydlig, og fra min side så er det ikke det du burde markedsføre. Ville heller spilt mer på: "Del dine notater, ta andre sine notater" elns.

nah, er ikke sikker på om jeg er enig i det. Alle vil vi jo ha bedre karakterer og hvorfor skal jeg bruke tid på din side? Jeg kjenner at jeg trenger skikkelig krutt for å bli overbevist.

"Søk gjennom hele siden" burde blitt omskrevet til "Søk i notater", og samtidig gjøre teksten i input-feltet enda større og tydeligere. Bakgrunnen mener jeg er feil valgt, du burde funnet en annen en der.

Min side står fremdeles å buffrer, men jeg er så lat at søren ikke gjør jobben vanskelig for meg. Hele siden høres ut some en kjempejobb, jeg vil mye heller ha tags o.l.

Menyen på topp er liten, og vil generere lite klikk på grunn av det. En av menylenkene dine heter "Tags". Du burde heller kalt den kategori, og sortert inn notater etter kategori fremfor tagger.

Jeg har både kategori og tag på min blog, de har forskjellige funksjoner. Tag er mer et ordsøk, hvis det blir veldig mye kan begge deler være nødvendig.

Har kanskje litt deg litt jobb nå, men det trengs. For øvrig, så vil jeg anbefale deg å gå over til Wordpress, finne en plugin som gjør samme jobb for deg - om ikke bedre. Sjekk på themeforest.net og codecanyon.net.

Wordpress er bra, selvgjort er mye jobb og ikke alltid bedre, men hvis du liker det ... :)

Hm ... å ja, jeg skulle klikke på start? Som sagt fôr meg med info, ikke forvent at jeg tenker, det har jeg ikke tid til :D

ok, tags bør være søkbare. Jeg klikker på formel og kommer inn på 3 artikler antagelig samme fag. Jeg vil ha formler innenfor en annet område. Artiklene kommer til å være side opp og side ned. Jeg tror du tenker for smått, denne databasen din vil bli full av dill du og jeg ikke er interessert i.

Dessuten tror jeg du burde ha et ratingsystem. Folk laster gjerne opp all mulig shit, folk vil gjerne vite hva some er bra og hva de ikke trenger bruke tid på. Da får du gjerne de folka some vil imponere og samle venner oppå hverandre, de ender opp med å få best rating.

Da trenger du gjerne noe slags twitter eller tumblr løsning, hvor folk kan kommunisere og følge andre.

Folk er forskjellige. Det jeg ofte gjør er å skape noen potensielle folk, velg noen folk du kjenner og prøv å få databasen til å passe dem. Dessuten har jeg drevet litt med databaser og en god plan er et godt sted å begynne, på den annen side trengs det en ide om hvordan dette kan gjøres. Det jeg ofte gjør er å ikke jobbe for langt med databasen til at jeg synes det blir et ork å fullstendig gjøre om.
 
Sist redigert:

Posterum

Medlem
Takk for alle tilbakemeldinger! Jeg har har nå tatt meg meg disse, forkastet hele den originale løsningen og satt opp en ny side bygget rundt Opus CMS. Siden er ennå ikke ferdig, og mangler en del dokumentasjon, men den begynner å bli slik jeg ønsker at den skal være. Hva syntes dere nå?

Link: http://studiehjelp.net
 

pleb

Medlem
Jeg var egentlig i gang med å sette opp noe liknende med en betalingsløsning hvor man kunne se den første siden av dokumentet, for så å ha muligheten til å kjøpe hele filen for en viss sum - og hvor opplaster ville sittet igjen med 90 % av summen. At du prøver deg på en gratis versjon tror jeg gjør at mange kvier seg for å laste opp filene sine. Jeg vil for eksempel ikke legge opp det jeg har arbeidet med i tre år på økonomistudiet dersom jeg ikke får penger for det...
 
Topp