Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Tilbakemeldinger
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Tilbakemeldinger Ønsker du tilbakemeldinger på nettsiden din, SEO kampanjen din, et prosjekt eller noe annet?

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 8th February 2010, 21:38
Standard   Fotoside

Fredrik sin avatar
Medlem

Ble medlem: May 2008
Sted: Lillestrøm
Fredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the rough

Da har jeg nettopp laget en ny side. Har fått dårlige tilbakemeldinger på den så tenkte høre hva dere mener. MERK: Logoen er kun en dummy og jeg har heller ikke gått gjennom farger 100%. I tillegg er bildet på forsiden det første jeg fant på sxc som jeg bare photoshoppet.

Men uansett - Si hva du syns!
Vedlagte miniatyrbilder
fotoside-reklamefotograforg-copy.jpg  
  #2 (permalink)  
Gammel 9th February 2010, 06:24
Standard  

Anders sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2009
Anders is on a distinguished road

Lite tips:

Eneste jeg husker av siden etter å ha sett siden for 3 sekunder siden: Sindre suger big time
  #3 (permalink)  
Gammel 9th February 2010, 07:02
Standard  

Anders sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2009
Anders is on a distinguished road

Nå fikk jeg et negativt ryktepoeng for mitt forrige innlegg. Dette synes jeg var feil da jeg bare påpekte noe av teksten som stod på siden. Mitt poeng med dette er at faktisk det som står i klartekst kan påvirke de som vurderer siden, om de vil eller ei.

Selv synes jeg siden av OK, men noe kjedelig og ingen innovative løsninger som fikk meg til å heve øyenbrynene. Det kan være at det er grunnet at det er et bilde.
  #4 (permalink)  
Gammel 9th February 2010, 08:20
Standard  

Helge sin avatar
Feed:
Profesjonell Googlesøker

Ble medlem: Dec 2007
Sted: Haugesund
Helge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til Helge Send en melding via Skype™ til Helge

Ville hatt overskriftene en annen farge, slik at de kom litt bedre frem.

Og jeg tror vi ville fått mye bedre helhet fra siden om den hadde vært ferdigkodet en kun ved et bilde. Tror den vil gjøre seg bedre i html for å si det slik
  #5 (permalink)  
Gammel 9th February 2010, 08:40
Standard  

Keanu sin avatar
Geek

Ble medlem: Jan 2007
Keanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really nice

Selv tror synes jeg det er litt lite kontrast på siden, og hele siden fremstår som litt grå og "flytende". Kan være lurt å prøve med litt lysere hvitfarge på tekst som er hvit, og mørkere på mørk tekst.

Dessuten synes jeg bildet som er "live" på kamera.no er bedre stylet enn templaten ovenfor. Hovedsaklig fordi bildet der har et grått omriss, som ser litt unaturlig ut. Kan være verdt å prøve hvitt omriss, eller ha kun skyggelegging. Med det siste mener jeg slik det er på kamera.no, men uten hvit margin/padding rundt.

Sist endret av Keanu : 9th February 2010 kl 08:57.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 9th February 2010, 08:44
Standard  

mattisaas sin avatar
Iskul moderator

mattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of lightmattisaas is a glorious beacon of light

Ok utgangspkt, men er enig med Keanu i at det kan sprites opp litt. Sleng inn en hvit contentboks i midten så heller grånyansene kommer rundt boksen og innholdet er litt mer "se her!". Ikke den beste forklaringen i 2010, men poenget var altså at det kan sprites opp litt mer med noe hvitt og ikke bare grått.
  #7 (permalink)  
Gammel 9th February 2010, 11:01
Standard  

Fredrik sin avatar
Medlem

Fredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the rough

Da har jeg tilsatt litt sprit. Håper den ikke ble dritings.

Takk for tilbakemeldinger så langt.
Vedlagte miniatyrbilder
fotoside-reklamefotograforg-1-copy.jpg copy.jpg  
  #8 (permalink)  
Gammel 12th February 2010, 00:43
Standard  

Medlem

Ble medlem: Sep 2009
selbekk will become famous soon enough

Noen kommentarer:
- "les mer" linker er like lite hipt på internett for tiden som tabellayout. Også tror jeg du burde nøye deg med én knapp
- "søk"-knappen din så litt.. upassende ut. Gled ikke inn i resten av designet.
- Linkene i navigasjonen er omtrent usynlige, spesielt for folk med svakt syn. MYE sterkere kontrast.
- Jeg vet ikke om jeg liker gråfargen du har som bakgrunn. Synes den gjør ting litt vel kjedelig for en fotograf.
- fotoløsninger skrives i ett ord - og fotoløsninger er ikke et spesielt godt ord (synes jeg da)
- Pilene rundt "fotoløsninger"-teksten din så ikke så veldig bra ut. Anbefaler at du tar vekk enten begge eller den til høyre.
- layoutmessig: veldig bra.

Som du ser, er det bare detaljene som mangler slik jeg ser det. En løsning på hovedblokken på siden din, er å bytte ut bilde / tekst jevnlig med jquery eller noe i den dur.

lykke til :-)
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Gammel 12th February 2010, 06:59
Standard  

Fredrik sin avatar
Medlem

Takk selbekk, kontrasten i linker er allerede endret. Har testet med en knapp og det så helt feil ut. Søk knappen er nå endret til samme størrelse som linker. Pilene har jeg forøvrig fått skryt for.
  #10 (permalink)  
Gammel 12th February 2010, 13:00
Standard  

Medlem

Ble medlem: Dec 2008
Sted: Namsos
Daniel Aune will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Daniel Aune

Siste ser helt klart bedre ut enn det første. Men jeg må bare spørre, hvorfor en søkefunksjon på en fotoside?
  #11 (permalink)  
Gammel 12th February 2010, 13:55
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jan 2010
metallian will become famous soon enough

Ville byttet plass på galleriet og selvportrettet.
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Gammel 12th February 2010, 16:44
Standard  

Pong sin avatar
Med ny brukertittel

Ble medlem: Nov 2008
Sted: Ålgård
Pong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of light
Send en melding på ICQ til Pong Send en melding på MSN til Pong Send en melding via Skype™ til Pong

Når det gjelder bildet selv, så kan den gjerne gjøres om til et bilde som passer mer til budskapet: ReklameFotografen. Det bildet som ble brukt nå passer bedre til "LandskapFotografen" (så: ta et bilde av fotografen i action der han knipser et produkt).

Videre hadde jeg brukt lorem ipsum, ikke "diverse tull"
  #13 (permalink)  
Gammel 12th February 2010, 20:26
Standard  

Fredrik sin avatar
Medlem

Søk ble implementert grunnet at jeg har ønske om å bruke samme design på flere konsepter som hører litt sammen.

Hva gjelder bilder / tekst så er disse kun dummys foreløpig.

Men hva gjelder fotograf så blir det ikke noe av allikevel. Fotografen ville bruke animerte gifer på forside. Så skulle plutselig alt være flash fordi det skjer jo ingenting på vanlige nettsider. Så forklarte jeg hvordan google ser på flash. Svaret var: hva har google med nett å gjøre. Da viste jeg analyticskontoen min. Jaha, men da skulle siden bare være et galleri plutselig uten noen tekst. Og brun bakgrunn.

Da takket jeg for meg og sa at han dessverre må lage dette selv. Dagen etter spurte han om ikke ditten og datten. Jeg svarte bare: lag det selv eller finn noen andre.

Men takk så langt for tbm. Siden blir brukt uansett på andre prosjekter bare ikke foto.
  #14 (permalink)  
Gammel 12th February 2010, 22:18
Standard  

pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to behold

Hehe, kanskje du burde poste din story til ClientsfromHell, fredrik?
Clients From Hell
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Gammel 12th February 2010, 23:20
Standard  

Pong sin avatar
Med ny brukertittel

Ble medlem: Nov 2008
Sted: Ålgård
Pong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of light
Send en melding på ICQ til Pong Send en melding på MSN til Pong Send en melding via Skype™ til Pong

Uff ja - litt leit at du tapte noen timer der Fredrik, men bedre å kutte det vekk nå enn å bruke sykt med tid... Noen kunder trenger man ikke ha.

Angående ClientsFromHell (ok, offtopic, beklager), så var det en historie (2010-02-12) angående en e-commerce side der kunden ville få vekk login-area. Det går faktisk veldig bra å selge uten login-area - kanskje noe for DesignerFromHell? :P
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser