Gå Tilbake   Webforumet.no > Markedsføring > Affiliate-programmer > Tradedoubler
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Tradedoubler Diskuter programmet til Tradedoubler. Diskuter de forskjellige annonsørene og hvordan best bruke bannere og tekstannonser. Snakk om utbetalinger og økonomi. Hvis du skal besøke hjemmesiden til Tradedoubler eller søke om å bli affiliate kan du klikke her

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 00:04
Standard   Skjule / cloaking av dyplenke

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Hvordan kan jeg skjule for besøkende at en dyplenke er en tradedoubler aff. lenke?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 00:06
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2007
neXon will become famous soon enough

Kom akkurat over denne siden: TinyURL.com - shorten that long URL into a Tiny URL
  #3 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 01:03
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Takk skal du ha, ryktepoeng til deg.
Finnes det andre ting man kan gjøre? Vil gjerne ha muligheten til å holde alt innen nettstedet også.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 01:29
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2007
neXon will become famous soon enough

Her er en annen metode:
Hiding URLs of Web Page Links
  #5 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 08:08
Standard  

Apache-junkie

Ble medlem: Dec 2007
vidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the rough

<a href="/foo.html" onClick="javascript:document.Location("http://langogvanskeliglenkesomduvilskjulesågodtdukan")>

Eventuelt sett inn passande php-snutt i foo.html som redirecter folk.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 08:13
Standard  

Adrian sin avatar
Aktivt medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Bergen
Adrian will become famous soon enoughAdrian will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Adrian

Sitat:
Opprinnelig skrevet av neXon Vis innlegg
Her er en annen metode:
Hiding URLs of Web Page Links
TUSEN TAKK!
Gjett om eg har sett etter noe sånt!
Hadde det vært lov å gi to ryktepoeng hadde du fått det. Du har reddet dagen min.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 09:12
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av brukernavn Vis innlegg
Takk skal du ha, ryktepoeng til deg.
Finnes det andre ting man kan gjøre? Vil gjerne ha muligheten til å holde alt innen nettstedet også.
Om du bruker wordpress finnes det en redirect plugin.
Url'en vil da bli dinside.com/whatever/you/choose
Redirection - Manage 301 redirections without modifying Apache | Urban Giraffe

Du kan se den i bruk her:
anbefalte annonsenettverk | Norske plugins
  #8 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 12:07
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2008
Deezire will become famous soon enough

Er det ikke litt imot regelverket til tradedoubler å skjule en affiliate-lenke? Hvis ikke så strider det vel mot norsk lovverk som sier at all annonsering og affiliate skal markeres med merknader om at det er affiliate/annonsering?
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 12:12
Standard  

Kenneth Dreyer sin avatar
Medlem

Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Hvor i den norske lov står det at affiliate skal være synlig? Mange av de norske lovene er jo så gamle at dem enda står på dansk, så da har jeg veldig vanskelig for å se for meg at dem har oppdatert seg på affiliate fronten.
  #10 (permalink)  
Gammel 14th April 2008, 12:43
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Deezire Vis innlegg
Er det ikke litt imot regelverket til tradedoubler å skjule en affiliate-lenke?
Dette finner du undr avtalevilkår for det enkelte program når du søker.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Deezire Vis innlegg
Hvis ikke så strider det vel mot norsk lovverk som sier at all annonsering og affiliate skal markeres med merknader om at det er affiliate/annonsering?
Markedsføringsloven finner du her:
<dato>LOV-1972-06-16-47</dato> Markedsføringsloven - mfl. Lov om kontroll med markedsføring og avtalevilkår (markedsføringsloven).

Regner med dette burde besvare dine spørsmål
  #11 (permalink)  
Gammel 27th May 2008, 17:16
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kenneth Vis innlegg
Hvor i den norske lov står det at affiliate skal være synlig? Mange av de norske lovene er jo så gamle at dem enda står på dansk, så da har jeg veldig vanskelig for å se for meg at dem har oppdatert seg på affiliate fronten.
River opp en litt gammel tråd... Leste hvertfall litt på EFN-listen om at Dagbladet fikk mye pes fordi det ikke fremstod godt nok at enkelte deler av siden var reklame. Vet dog ikke hvordan regelverket er rundt affiliate, men man skulle jo tro at det var akkurat samme regelverket, altså markedsføringsloven.
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Gammel 27th May 2008, 18:02
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Kan du poste et utsnitt fra dette, da jeg ikke fant noe på efn.no som tilsvarte det du sier her.(jeg gikk dog ikke lenger tilbake enn til 2005).
Regner med dette kom på epost, så hadde kanskje vært intressant for oss andre å lese hva som stod der.
  #13 (permalink)  
Gammel 27th May 2008, 19:21
Standard  

sKrud sin avatar
Feed:
Meget sliten student

Sted: Bodø
sKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til sKrud

Det er fritt fram om cloake linkene dine. Men aviser som VG, dagbladet etc. er pålagt av norsk lov å opplyse om artikkler og lignende er kjøpt av en annonsør. Det var dette de fikk pess for..det hadde dem nemlig ikke gjort..
  #14 (permalink)  
Gammel 27th May 2008, 19:32
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sKrud Vis innlegg
Det er fritt fram om cloake linkene dine. Men aviser som VG, dagbladet etc. er pålagt av norsk lov å opplyse om artikkler og lignende er kjøpt av en annonsør. Det var dette de fikk pess for..det hadde dem nemlig ikke gjort..

mmm... 'The truth is out there'
  #15 (permalink)  
Gammel 28th May 2008, 00:05
Standard  

Medlem

Aha - det forklarer jo saken litt bedre. Må ha gått meg hus forbi på EFN-listen i all flisespikkeriet om skrivefeil og dårlig formulering.
Svar med sitat
Svar
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Cloaking ødelegger cookieinnlegging? moneymaker Affiliate-programmer 2 26th April 2009 21:30
Cloaking: Finnes det en enkel metode? testdriver Webutvikling 5 4th April 2009 15:57
Euroads: Hvordan dyplenke? KreativeKroner Affiliate-programmer 5 22nd February 2009 18:26
Verktøy for Affliate Link Cloaking Web2000 Produkter og verktøy 11 30th August 2008 13:01
Skjule utgående url Tonny Wordpress 5 20th March 2008 15:53