Gå Tilbake   Webforumet.no > Markedsføring > Affiliate-programmer > Tradedoubler
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Tradedoubler Diskuter programmet til Tradedoubler. Diskuter de forskjellige annonsørene og hvordan best bruke bannere og tekstannonser. Snakk om utbetalinger og økonomi. Hvis du skal besøke hjemmesiden til Tradedoubler eller søke om å bli affiliate kan du klikke her

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 16th April 2008, 15:23
Standard   Regler for søkeord

Adrian sin avatar
Aktivt medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Bergen
Adrian will become famous soon enoughAdrian will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Adrian

Vurderer å prøve meg på litt keyword buying, og har derfor noen spørsmål rundt dette:

1. Hva skjer når TD "godtar" deg som keyword buyer?
2. Hva betyr det at en annonsør har "stengt Key Word Policy"?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 16th April 2008, 15:39
Standard  

webmoney sin avatar
Søkemotoroptimist

Sted: Sandefjord
webmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to all
Send en melding på ICQ til webmoney Send en melding på AIM til webmoney Send en melding på MSN til webmoney Send en melding på Yahoo til webmoney Send en melding via Skype™ til webmoney

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Adrian Vis innlegg
Vurderer å prøve meg på litt keyword buying, og har derfor noen spørsmål rundt dette:

1. Hva skjer når TD "godtar" deg som keyword buyer?
Når Tradedoubler godkjenner søknaden din, betyr det at du har adgang til å søke Tradedoublers annonsører om samarbeid.

Jeg har aldri hørt at TD "godtar" noen som keyword buyer.

Annonsørene hos Tradedoubler har ulik politikk på keyword buying, noe som bringer oss til ditt neste spørsmål...
Sitat:
2. Hva betyr det at en annonsør har "stengt Key Word Policy"?
Det betyr at du ikke kan bruke PPC for å drive trafikk via Tradedoublers affiliatelenke.

Dette betyr imidlertid ikke at du ikke kan drive trafikk til ditt eget nettsted (der det ligger lenker til annonsøren via Tradedoublers affiliatelenke).
  #3 (permalink)  
Ulest 16th April 2008, 16:04
Standard  

Adrian sin avatar
Aktivt medlem

Takker for svar mapdaddy!

Siterer fra Tradedoubler sine sider:
Kode:
Om du ønsker å benytte søkeord, ta kontakt med support via vårt kontaktskjema. Vi vil da sette opp din konto for søkeord, slik at du får provisjon for klikk og unike besøkende. Merk at noen annonsører har restriksjoner på søkeord. Du er selv ansvarlig for å passe på at du følger disse retningslinene.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mapdaddy Vis innlegg
Det betyr at du ikke kan bruke PPC for å drive trafikk via Tradedoublers affiliatelenke.

Dette betyr imidlertid ikke at du ikke kan drive trafikk til ditt eget nettsted (der det ligger lenker til annonsøren via Tradedoublers affiliatelenke).
Tar NSB som eksempel:
NSB har nettopp stengt for keyword buying.
Det vil si at eg ikke lenger kan kjøpe nøkkelord som går direkte gjennom min aff link.

Men eg kan fortsatt kjøpe nøkkelordet "nsb", og lenke det til min egen side der eg kun har en TD aff link "Kjøp togbillett fra her"?
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 16th April 2008, 16:44
Standard  

sKrud sin avatar
Meget sliten student

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Stavanger
sKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til sKrud

Sitat:
Det vil si at eg ikke lenger kan kjøpe nøkkelord som går direkte gjennom min aff link.

Men eg kan fortsatt kjøpe nøkkelordet "nsb", og lenke det til min egen side der eg kun har en TD aff link "Kjøp togbillett fra her"?
Nei det kan du ikke, det vil de se på som en landingsside til TD annonsen og det vil i teorien være det samme.
  #5 (permalink)  
Ulest 16th April 2008, 17:37
Standard  

webmoney sin avatar
Søkemotoroptimist

Sted: Sandefjord
webmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to all
Send en melding på ICQ til webmoney Send en melding på AIM til webmoney Send en melding på MSN til webmoney Send en melding på Yahoo til webmoney Send en melding via Skype™ til webmoney

Sitat:
Ja, jeg vil absolutt si ja til det.

Å delta i Tradedoubler-nettverket kan ikke diskvalifisere deg fra å kjøpe oppmerksomhet på søkemotorene som lenkes til dine egne nettsteder.
  #6 (permalink)  
Ulest 16th April 2008, 17:46
Standard  

Kenneth Dreyer sin avatar
Medlem

Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mapdaddy Vis innlegg
Ja, jeg vil absolutt si ja til det.

Å delta i Tradedoubler-nettverket kan ikke diskvalifisere deg fra å kjøpe oppmerksomhet på søkemotorene som lenkes til dine egne nettsteder.
Er du sikker på at dette er et smutthull som TD godtar? Har pushet en melding til Mats@TD for å høre hva han sier. Da skal isåfall jeg ta opp igjen noen av gamlekampanjene!

Sist endret av Kenneth Dreyer : 16th April 2008 kl 17:49.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 16th April 2008, 18:47
Standard  

Adrian sin avatar
Aktivt medlem

Hadde absolutt vært en fordel om Mats kunne gitt oss noen rettningslinjer på dette, siden det er svært uklart hva som er lov og ikke lov når det gjelder keyword buying.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 13th December 2009, 19:01
Standard  

Uregistrert
Uregistrert gjest

Bumper denne tråden da jeg lurer på samme spørsmålet...

Har man lov å kjøpe f.eks Tele2 som søkeord hos Adwords som går til sin egen nettside. (med f.eks en aff-link i en artikkel eller en bannerannonse på nettsiden)

Noen som vet?
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 15th December 2009, 15:01
Standard  

Medlem

Sted: Tradedoubler
Mats@TD will become famous soon enough

TradeDoubler og TradeDoublers annonsører kan selvsagt ikke nekte deg å kjøpe trafikk til din egen nettside, men en annonsør velger selv hvem de vil samarbeide med.

En nettside som ikke gir noen som helst form for verdi og kun inkluderer en lenke eller en banner videre til en TradeDoubler annonsør, vil en annonsør som har lukket keyword policy sannsynligvis ikke ønske å samarbeide med. I tillegg vil klikkprisen sannsynligvis bli uforholdsmessig høy siden Google skyr denne typen sider som pesten og gir deg en dårlig quality score.

En nettside som derimot gir en merverdi og inneholder bra og unikt innhold er Google veldig glad i. En annonsør vil selvsagt også synes at dette er en bra side å være på. De affiliatene med størst suksess hos TradeDoubler bygger som regel gode landingssider for deretter å kjøpe trafikk inn til disse. Jeg skrev tidligere i år et lite blogginnlegg om akkurat dette:

Hvordan tjener jeg penger på affiliatemarkedsføring? | TradeDoubler Blog NO

Fordelene er mange, men spesielt Quality Scoren hos Google og lavere CPC-priser gjør denne modellen attraktiv. Mange affiliates som driver trafikk på denne måten får 3 kroner tilbake for hver 1 krone de investerer, men selvsagt med store variasjoner.
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Nye regler for signaturer Tonny Kluften Nytt fra WF 3 8th June 2009 21:06
Søkeord som vil bli populært i tiden fremover Daniel Søkemotoroptimalisering (SEO) 4 2nd March 2009 22:21
Kartlegging av søkeord og fraser gano Søkemotoroptimalisering (SEO) 9 27th May 2008 14:58
Nyhetsbrev fra Søkeord.no webmoney Søkemotoroptimalisering (SEO) 14 15th March 2008 22:26
Regler For Forumet Kenneth Dreyer Nytt fra WF 0 16th January 2008 11:17

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter