Gå Tilbake   Webforumet.no > Markedsføring > Generell markedsføring > Viral Markedsføring
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Viral Markedsføring Utnytt community sider og jungeltelegrafen til din fordel. Viral markedsføring og salg, kampanjer, strategi, programmer, tips og tricks.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #16 (permalink)  
Gammel 4th March 2010, 12:16
Standard  

Nykommer

Ble medlem: Mar 2010
jorno is on a distinguished road

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anders Vis innlegg
Mener du at adWords skader internett?
Hehe, så for meg at dette kunne slå tilbake..

adWords kan ikke sammenliknes.. Det gjøres klinkende klart fra Google sin side at dette er betalte oppføringer og er betalt reklame. Søkeresultatene er imidlertid så objektive som Google klarer å få til.

Den typen markedsføring jeg henviser til som skadelig for webben er altså den som manipulerer søkeresultatet i søkemotorer og utnytter folks tillit til personer de følger på twitter osv.

Det blir som om en skulle kunne betale for en redaksjonell skrytekampanje i Aftenposten.
Svar med sitat
  #17 (permalink)  
Gammel 4th March 2010, 15:26
Standard  

Anders sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2009
Anders is on a distinguished road

Vel, her har du "redaksjonell" skrytekampanje i Aftenposten: Søkemotoroptimalisering (SEO) - på topp i Google – tips, kurs, bok - Aftenposten.no som er meget svakt merket.
  #18 (permalink)  
Gammel 4th March 2010, 20:41
Standard  

Nykommer

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anders Vis innlegg
Vel, her har du "redaksjonell" skrytekampanje i Aftenposten: Søkemotoroptimalisering (SEO) - på topp i Google – tips, kurs, bok - Aftenposten.no som er meget svakt merket.
Joa, svakt merket, men i det minste merket..
Svar med sitat
  #19 (permalink)  
Gammel 5th March 2010, 02:45
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av jorno Vis innlegg
Det blir som om en skulle kunne betale for en redaksjonell skrytekampanje i Aftenposten.
Twitter er ikke redaksjonelt innhold.
Det er en chattetjeneste med begrensning på antall tegn du kan bruke.
  #20 (permalink)  
Gammel 5th March 2010, 13:16
Standard  

pensjonert moderator

peterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to beholdpeterandrej is a splendid one to behold

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Snakk for deg selv. (..og når jeg ser på din twitterprofil, så ser jeg jo at du også snakker for deg selv.)
Svar med sitat
  #21 (permalink)  
Gammel 5th March 2010, 13:22
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av peterandrej Vis innlegg
Snakk for deg selv.
Yehes, jeg gjør da det, gjør ikke du?
Mener du virkelig at korte sms meldinger som begrenses til 140 tegn er å betrakte som redaksjonelt innhold? Ja,ja...deg om det.
  #22 (permalink)  
Gammel 5th March 2010, 13:44
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Redaksjonelt innhold er det nok ganske forkjellige meninger om hva er for noe. Jeg f.eks mener at Twitter ikke har redaksjonelt innhold, men fjaseri og drit. Peter mener jo at bilder av lettkledde damer er redaksjonelt innhold, noe som vil si at innholdet på Twitter alene må jo være det beste av det beste av redaksjonelt innhold.

Uansett, hvorfor tar dere den diskusjonen? Loven sier vel at all reklame skal tydelig merkes som reklame? Står det at denne loven kun gjelder på redaksjonelt innhold?
Svar med sitat
  #23 (permalink)  
Gammel 5th March 2010, 21:05
Standard  

Nykommer

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Det er en chattetjeneste med begrensning på antall tegn du kan bruke.
Der tok du meg litt ut av kontekst. Det var ment som en sammenlikning med andre grå-sone markedsføringsteknikker på nett. Det du sier er åpenbart helt korrekt.
Svar med sitat
  #24 (permalink)  
Gammel 6th March 2010, 01:26
Standard  

Anders sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2009
Anders is on a distinguished road

Nå er ikke dette relatert til tråden da disse tweetsene blir merket.
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Hvordan sende ut over 180.000 eposter Anders Generell markedsføring 12 2nd February 2010 14:08
Program for å sende fellesmailer Tonny Produkter og verktøy 1 12th October 2009 14:54
sende faktura til inkasso blekkexpress Økonomi, regnskap og administrasjon 4 17th September 2009 08:59
Sende nyhetsbrev Knut Generell markedsføring 15 22nd January 2008 14:52