Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stenge ute trafikk fra utlandet

Har temmelig bra sikkerhet på sidene mine, men ser litt rar aktivitet på en av dem - mange besøkende fra utlandet. Kanskje jeg er littegranne paranoid, men nå er jo siden bare på norsk og hvilken interesse utlendinger har av den vet jeg ikke. Med mindre de vil prøve å hacke den da.

Så finnes det da noen metode for å permanent stenge ute alle besøkende fra andre land? Kan dette forresten spille noen rolle når det gjelder Google-plassering på norske søk?
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Jeg får også en del trafikk fra utlandet på mine sider.

Det kan være mange grunner til dette(VPN feks), og nå på sommeren er det ikke uvanlig å se en økning i trafikk fra utlandet.

Jeg kjenner ikke til noen virkelig gode løsninger, som er økonomisk overkommelig. Men selvfølgelig mulig at det finnes.

Jeg hadde heller overvåket requests mot serveren, enn å stenge ute ip adresser eller land.

Om trafikken kommer fra land hvor de vanlige grunnene er så og si utelukket(feks Afghanistan, Iran etc) ville jeg selvfølgelig sett på noen løsninger for å blokkere disse.
 

NilsF

Medlem
For Wordpress finnes det i hvert fall minst én plugin: iQ Block Country

Hvis man googler "wordpress block foreign ip addresses", får man opp mye informasjon om temaet.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Gammel tråd dette, som er livet opp igjen. Men ja, hva er poenget? Det går jo an å se om en har innbruddsforsøk etter hva jeg vet, og hvis en ikke er utsatt for det, hvorfor sperre? Det står ikke noe om hva slags sider dette gjelder, men det kan jo være stoff som er interessant for nordmenn i utlandet, og dermed har det trafikken en helt naturlig forklaring.
 
Topp