Gå Tilbake   Webforumet.no > Markedsføring > Webanalyse og -optimalisering
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Webanalyse og -optimalisering Diskusjon relatert til webanalyse, optimalisering, brukervennlighet og testing.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 11th December 2009, 17:55
Standard   Måle nedlastningstid på nettsider

Kenneth Dreyer sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Hei,

Skal nå gå igang med en prosess for å øke farten litt på en av mine kunders nettsider. Ser i GWT at den ikke yter så bra som den egentlig burde, så jeg må lage en slagplan og måle effektiviteten underveis med et verktøy jeg kan teste med når som helst.

Hva er "best practices" for å gjøre det? Regner med det kan være en ide å teste fra flere relevante servere? Siden er Norsk, så jeg innbiler meg at load time fra USA og Australia ikke er så relevant.
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 11th December 2009, 18:02
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

"tracert" er vel en grei måte..da kanskje fra en norsk proxy, om du ikke befinner deg i norge.
  #3 (permalink)  
Gammel 11th December 2009, 18:38
Standard  

Kenneth Dreyer sin avatar
Medlem

Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Trenger noe litt mer avansert, aller helst med tjenere i Norge også. Det må ikke bare måle responstid, men også nedlastningstid av html, bilder og annet som er på en nettside.

Skal tweake en nettside så hardt at den nesten genererer overskuddsenergi innen jeg er ferdig!
  #4 (permalink)  
Gammel 11th December 2009, 19:03
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kenneth Dreyer Vis innlegg
Skal tweake en nettside så hardt at den nesten genererer overskuddsenergi innen jeg er ferdig!
Da får du gjøre som det amerikanske forsvaret.
Ha en plan klar for det våpenet du har planlagt!
(I tillegg kan du sikkert selge det etterhvert).
  #5 (permalink)  
Gammel 11th December 2009, 20:04
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2007
tyr897 is a jewel in the roughtyr897 is a jewel in the roughtyr897 is a jewel in the roughtyr897 is a jewel in the rough

Ta en titt på YSlow for Firefox m/Firebug.
Yahoo har også en liste med best practices
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 2nd January 2010, 21:11
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jan 2010
twiztar is on a distinguished road

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kenneth Dreyer Vis innlegg
Hei,

Skal nå gå igang med en prosess for å øke farten litt på en av mine kunders nettsider. Ser i GWT at den ikke yter så bra som den egentlig burde, så jeg må lage en slagplan og måle effektiviteten underveis med et verktøy jeg kan teste med når som helst.

Hva er "best practices" for å gjøre det? Regner med det kan være en ide å teste fra flere relevante servere? Siden er Norsk, så jeg innbiler meg at load time fra USA og Australia ikke er så relevant.
jmeter/ab er vel ganske mye brukt. Men vil du forbedre eksisterende brukeres opplevelse eller gjøre rom for flere? En reverse proxy kan gjøre underverker for responstid.
Svar med sitat
Svar
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Måle klikk på knapp i analytics? Tonny Analytics 10 29th October 2009 03:59
CMS Nettsider luraguttn Jobbutlysning 0 27th May 2009 21:57
Måle telefon statestikk Kenneth Dreyer Generell business 2 16th April 2009 09:31
Finnes det verktøy for å måle antall besøkende... Gomlers Produkter og verktøy 11 11th July 2008 23:55
Hva bruker dere til å måle effekten av kampanjene deres? Christian Generell markedsføring 7 24th October 2007 05:40