|
|||||||
| Webutvikling Et generelt forum om webutvikling. Her kan du stille dine spørsmål som ikke passer i noen av kategoriene under. |
|
| Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
|||
|
Hei,
Jeg har et publiseringsverktøy jeg bruker til mine kunder. Der har jeg også en nyhet/artikkelfunksjon. Skulle gjerne fått koblet denne til en RSS-feed. Noen som har en "mal" for dette? Har sett noen maler for dette før, som ikke er vannskelig å konfigurere så det funker til egne verktøy.. |
| Sponsede annonser |
|
||||
|
Mulig dette kan være til hjelp?
Howto Create an RSS 2.0 Feed |
|
|||
|
Uff, dette gikk bokstavelig talt til helvette.
Jeg er rett og slett nødt til å be noen gjøre dette for meg, da jeg er ganske grønn på både php og rss. Kan godt tilby en hundring eller noe ![]() Det skal fungere sammen med dette nyhets-programmet: Pastebin.no - Hele Norges Pastebin! Sist endret av Tonny Kluften : 2nd June 2009 kl 23:32. |
|
|||
|
1: ta i bruk templating på det mølet der. Det blir ekstremt uoversiktleg og rotete når du skal til å endre på ting. Hadde du brukt t.d PhpTemplate så hadde du forenkla det en god del og kunne gjort ting som $template->forumentry($foo); og så latt templating-systemet plassere det og oversette det til html, ved hjelp av ein mal. Mykje meir elegant, og langt enklare å velikehalde.
2: bruk samme templatingsystem for RSS-feeden din, men med RSS som mal istaden for HTML som mal. Og sånn oh-btw: skrap det CMS'et der. Du har elendig hygene når det gjelder variabler, og generelt rotete struktur. Sikker på at du ikkje er betre tent med å tilby templating for t.d drupal? Sist endret av Tonny Kluften : 29th January 2008 kl 23:02. |
|
|||
|
Sitat:
Du kommer her å rabler ut om ALT mulig annet enn hva jeg ba om i denne tråden? Jeg ba ikke om tips til erstattnings CMS, jeg ba ikke om kritikk på kodene i CMS-et, og jeg spurte ingen om jeg skulle skrape dette eller ikke. Denne tråden dreier seg om RSS-feed. Ikke templating og kodestruktur. Prøv å se litt lysere på livet, og få opp humøret! |
|
|||
|
Sitat:
Tilhøyrande PHP som generer ferdig utputt: PHP Code:
Sist endret av vidarlo : 30th January 2008 kl 00:01. Årsak: urlfeil |
|
||||
|
Det er kanskje en grunn til at du sliter med å få det til (igjen og igjen), ole, mens spør jeg vidar om hjelp til noe, så har jeg fremdeles ikke opplevd at han ikke løser det både kjapt og elegant/ryddig. Vanligvis har jeg ikke fjerneste anelse om hva det er som trengs når jeg spør han, men det som kommer tilbake er faktisk såpass ryddig og pent at jeg tilogmed skjønner litt, og jeg kan så lite php at det omtrent blir feil å si at jeg kan noe i det hele tatt.
...og det er ikke første gangen jeg ser deg mase og syte heller, ofte virker det som du prøver å få andre til å lage hele sida for deg for helt latterlig lave summer. Sitter rett og slett med et inntrykk av at du ikke kan halvparten av det du burde kunne/later som du kan, så kanskje det ikke er så fordømt idiotisk å høre litt på vidar, selv om han kanskje sa det litt krasst? Sist endret av Tonny Kluften : 2nd June 2009 kl 23:31. |
|
|||
|
Sitat:
Min kompetanse ville jeg ærlig talt ikke utalt meg om, var jeg deg. For dette har du på ingen måte noen som helst anelse om, bortsett fra at jeg med god samvittighet kan inrømme at PHP ikke er min sterkeste side. Jeg takker uansett for det andre svaret ditt, Vidar. Det så mye bedre ut, og jeg skal se om jeg kommer noen vei med det nå. Sist endret av olepehol : 30th January 2008 kl 21:51. Årsak: legge til mer.. |
|
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| RSS Feed | xenimus86 | Søkemotoroptimalisering (SEO) | 3 | 18th May 2009 00:39 |
| RSS feed på subdomene? | nag | Webutvikling | 1 | 19th March 2009 21:50 |
| Hvordan lage feed? | Tonny Kluften | Webutvikling | 11 | 23rd September 2008 21:58 |
| RSS feed uten æ ø og å | Gomlers | Webutvikling | 3 | 26th November 2007 12:18 |
| RSS Feed Dagbladet | Knut | Generell snakk og svada | 3 | 11th October 2007 18:15 |