Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Webutvikling
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Webutvikling Et generelt forum om webutvikling. Her kan du stille dine spørsmål som ikke passer i noen av kategoriene under.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 27th February 2008, 20:15
Standard   Sliter med å overføre database til en annen database

Medlem

Ble medlem: Nov 2007
Gomlers will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Gomlers

Hei, har tidligere kjørt domeneshop med egen phpmyadmin, nå kjører jeg bluehost, og skal overføre databasen til deres cPanel-phpmyadmin.

Tabellen jeg sliter med er "Comments"

Slik ser den jeg har hos domeneshop ut, og som jeg skal overføre:
Kode:
INSERT INTO comments VALUES (13, 13, 0, 1, 2, 'Her står kommentaren', 2007-11-17 05:39:35, '');
Her er hva jeg får for feil når jeg prøver å kjøre spørringen om insert into:

Kode:
INSERT INTO comments
VALUES ( 13, 13, 0, 1, 2, 'Her står kommentaren', 2007 -11 -1705 :39 :35, '' )

MySQL sa: Dokumentasjon
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '05:39:35, '')' at line 1
"Comment_time" som er feltet jeg skal stappe det inn i, har disse egenskapene:
comment_time timestamp ON UPDATE CURRENT_TIMESTAMP Nei CURRENT_TIMESTAMP

Jeg har prøvd å sette timestampen, eller klokkeslettet i '', og da funker det, så jeg regner med det er en eller annen form for kompabilitetsproblemer mellom min gamle phpmyadmin hos domeneshop og den nye hos bluehos, men er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvordan jeg skal løse det?

Sist endret av Gomlers : 27th February 2008 kl 20:17.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 27th February 2008, 20:23
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Kommer vel ikke an på hvilke databaser bluehost tillater, men heller hvilke db dh lar deg kopiere... ta kontakt med dh og spør hva som er problemet.
  #3 (permalink)  
Ulest 27th February 2008, 20:26
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Kan du ikke bare eksportere hele databasen som tekst til pcen din og så bare importere hele skiten på bluehost?
Husk å fjerne dette fra databasen før du importerer:

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.11.4
-- phpmyadmin.net/phpMyAdmin
--
-- Host: localhost
-- Generation Time: Feb 27, 2008 at 01:25 PM
-- Server version: 4.1.22
-- PHP Version: 5.2.3

Og når du importerer, sett språk på nedtrekksmeny til Latin1 så går det bra med æ,ø,å.

Sist endret av Tonny Kluften : 27th February 2008 kl 20:29.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 27th February 2008, 20:27
Standard  

Medlem

Med dh mener du kanskje domeneshop?
Men nei, det er ikke der problemet ligger.

Problemet ligger i at bluehost sikkert kjører en nyere mysql, og dermed kollapser timestampen som i min gamle versjon kjører et annet format på input.

Jeg kan selvfølgelig bare gå over å forandre alle klokkeslett til 'klokkeslett', men jeg vet ikke hva som vil skje neste gang noen da legger til en kommentar.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 27th February 2008, 20:31
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av brukernavn Vis innlegg
Kan du ikke bare eksportere hele databasen som tekst til pcen din og så bare importere hele skiten på bluehost?
Husk å fjerne dette fra databasen før du importerer:

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.11.4
-- phpmyadmin.net/phpMyAdmin
--
-- Host: localhost
-- Generation Time: Feb 27, 2008 at 01:25 PM
-- Server version: 4.1.22
-- PHP Version: 5.2.3
Det er akkurat det jeg prøver å gjøre. Jeg kjører et dump-skjema UT fra domenshop, og prøver å kjøre samme dump-skjemaet INN i bluehost sin, og det fungerer med alt annet unntatt kommentar-feltet, fordi mysql'n til bluehost tydeligvis kjører en annen mysql, som ikke tillater at datoen står uten apostrofer rundt seg.

Antakeligvis så kommer det av at feltet jeg kjører er satt til typen "timestamp" og ikke til "text", men det blir vanskelig å gjøre noe med akkurat hardkodingen i scriptet nå.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 27th February 2008, 20:51
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Har du spurt live chat på bluehost hvordan du løser det?

Kan du editere hele databasen med en search replace på dreamweaver eller annen software eller vil ikke scriptet lese det da?

search:
', 2007
replace:
', "2007

og

search:
, '' )
replace
", '' )

Sist endret av Tonny Kluften : 27th February 2008 kl 20:57.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 27th February 2008, 21:34
Standard  

Medlem

Jeg search/replaca via textpad. Fungerte greit det. Men det fungerer antakeligvis bare greit i det allerede eksisterende innholdet. Blir nok litt verre når dette faktisk skal kjøre inn ny informasjon i feltet automatisk.

Men vi får se, jeg har iallefall endret navnserverne på domeneshop nå. Får se hvordan det går

Bra livechat de har egentlig på bluehost. Men mysql/postgreSQL var for komplisert ofte, til at de tok det der, og da måtte jeg sende inn ticket. Nå er jeg litt utålmodig av meg når det gjelder sånt, så vi får se hva jeg får til selv

Takker for kjappe svar!
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 27th February 2008, 21:50
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Du kan jo teste siten på webartikler.dittnyegratisdomene.com
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Trademark, men ikke i Patentstyrets database testdriver Domener 6 22nd April 2009 02:11
Treg database i WP Tonny Kluften Wordpress 11 4th June 2008 00:01
Database-problem wp Bizminizer Wordpress 18 22nd May 2008 21:59
Trenger krisehjelp med min MY sql database horgen Webutvikling 4 22nd March 2008 20:31
Gratis domener og database Syse Data Affiliate-programmer 11 8th January 2008 16:22

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter