Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sliter med å overføre database til en annen database

Gomlers

Member
Hei, har tidligere kjørt domeneshop med egen phpmyadmin, nå kjører jeg bluehost, og skal overføre databasen til deres cPanel-phpmyadmin.

Tabellen jeg sliter med er "Comments"

Slik ser den jeg har hos domeneshop ut, og som jeg skal overføre:
Kode:
INSERT INTO comments VALUES (13, 13, 0, 1, 2, 'Her står kommentaren', 2007-11-17 05:39:35, '');

Her er hva jeg får for feil når jeg prøver å kjøre spørringen om insert into:

Kode:
INSERT INTO comments
VALUES ( 13, 13, 0, 1, 2, 'Her står kommentaren', 2007 -11 -1705 :39 :35, '' )

MySQL sa: Dokumentasjon
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '05:39:35, '')' at line 1

"Comment_time" som er feltet jeg skal stappe det inn i, har disse egenskapene:
comment_time timestamp ON UPDATE CURRENT_TIMESTAMP Nei CURRENT_TIMESTAMP


Jeg har prøvd å sette timestampen, eller klokkeslettet i '', og da funker det, så jeg regner med det er en eller annen form for kompabilitetsproblemer mellom min gamle phpmyadmin hos domeneshop og den nye hos bluehos, men er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvordan jeg skal løse det?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Kommer vel ikke an på hvilke databaser bluehost tillater, men heller hvilke db dh lar deg kopiere... ta kontakt med dh og spør hva som er problemet.
 

Tonny Kluften

Administrator
Kan du ikke bare eksportere hele databasen som tekst til pcen din og så bare importere hele skiten på bluehost?
Husk å fjerne dette fra databasen før du importerer:

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.11.4
-- phpmyadmin.net/phpMyAdmin
--
-- Host: localhost
-- Generation Time: Feb 27, 2008 at 01:25 PM
-- Server version: 4.1.22
-- PHP Version: 5.2.3

Og når du importerer, sett språk på nedtrekksmeny til Latin1 så går det bra med æ,ø,å.
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Med dh mener du kanskje domeneshop?
Men nei, det er ikke der problemet ligger.

Problemet ligger i at bluehost sikkert kjører en nyere mysql, og dermed kollapser timestampen som i min gamle versjon kjører et annet format på input.

Jeg kan selvfølgelig bare gå over å forandre alle klokkeslett til 'klokkeslett', men jeg vet ikke hva som vil skje neste gang noen da legger til en kommentar.
 

Gomlers

Member
Kan du ikke bare eksportere hele databasen som tekst til pcen din og så bare importere hele skiten på bluehost?
Husk å fjerne dette fra databasen før du importerer:

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.11.4
-- phpmyadmin.net/phpMyAdmin
--
-- Host: localhost
-- Generation Time: Feb 27, 2008 at 01:25 PM
-- Server version: 4.1.22
-- PHP Version: 5.2.3

Det er akkurat det jeg prøver å gjøre. Jeg kjører et dump-skjema UT fra domenshop, og prøver å kjøre samme dump-skjemaet INN i bluehost sin, og det fungerer med alt annet unntatt kommentar-feltet, fordi mysql'n til bluehost tydeligvis kjører en annen mysql, som ikke tillater at datoen står uten apostrofer rundt seg.

Antakeligvis så kommer det av at feltet jeg kjører er satt til typen "timestamp" og ikke til "text", men det blir vanskelig å gjøre noe med akkurat hardkodingen i scriptet nå. :)
 

Gomlers

Member
Jeg search/replaca via textpad. Fungerte greit det. Men det fungerer antakeligvis bare greit i det allerede eksisterende innholdet. Blir nok litt verre når dette faktisk skal kjøre inn ny informasjon i feltet automatisk.

Men vi får se, jeg har iallefall endret navnserverne på domeneshop nå. Får se hvordan det går :D

Bra livechat de har egentlig på bluehost. Men mysql/postgreSQL var for komplisert ofte, til at de tok det der, og da måtte jeg sende inn ticket. Nå er jeg litt utålmodig av meg når det gjelder sånt, så vi får se hva jeg får til selv :D

Takker for kjappe svar!
 
Topp