Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste tema for å bygge eget one-page theme for wordpress?

knottulf

Medlem
Jeg bruker vanligvis _s (underscores) theme som basis for egne nettsteder jeg lager. Men nå når jeg skal lage en one-page-løsning, er jeg i tvil om dette er det beste utgangspunktet?
Jeg har en generell angst for å bygge noe på et tema som er for komplisert og har for mange ting innebygd - det er enkelt i utgangspunktet helt til du plutselig stanger hodet i veggen og ikke finner noen løsning på tilsynelatende enkle ting. Derfor er _s strålende.

Noen som har erfaringer/meninger om dette?
 

xdex

Medlem
Siden du bruker underscore, regner jeg med at du også utvikler endel av themet selv? Vil anbefale deg og søke etter "Starter themes" og velge noe i forhold til hva du bruker selv. Noen bruker bootstrap, andre bruker foundation. Det finnes en rekke slike starter themes, men nå må vi også huske på at Norske kunder får egne krav, i forhold til nettsider, universiell utforming. Egentlig så er dette en grei standard, da mye av kravene er html5 standard (bruk av <header> <section>) osv (svært mye arbeid må dog innføres, dersom du kjøpet en mal fra f.eks. themeforest, og kunden ønsker og forholde seg til uu).

Eksempler:
FoundationPress | a WordPress starter-theme based on Foundation 5 by Zurb
WordPress Bootstrap Starter Theme _tk | An ultra minimal WordPress starter theme based on _s by Automattic and a seamless Twitter Bootstrap Integration.
 

knottulf

Medlem
Takk for opplysende svar! Spesielt startertheme som _tk med innebygd bootstrap ser veldig bra ut.
Mener du virkelig at themes fra f.eks. woocommerce krever mer arbeid fordi de ikke støtter universell utforming?
 
Topp