Kjapp og trygg hosting for Wordpress

GB- Hvor mye traffik?

antidote

Medlem
Hei!
Jeg har lagt merke til at flere hosting firmaer operer med alt fra 10- 100 GB traffik når du bestiller webhotell.
Mitt spørsmål er da, hvor mye traffik er 10BG? Hvor mange besøkende (ca) vil det si?
Når jeg går over eventuell gb, blir da siden stengt, eller hva er greia? :confused:
Takker for alle svar :)
 

impel

Medlem
For å ta et eksempel: Jeg gikk inn på NRK.no og åpnet nettverkspanelet i utviklerverktøyet til Firefox. Ved første sidelasting lastet jeg inn ca 4MB, ved andre sidelasting ca 125KB (0.125MB). Merk at forsiden til NRK.no er svær, med masse bilder og innhold.

Første sidevisning er somregel alltid en del større enn de som kommer etterpå. Dette er fordi nettleseren mellomlagrer bilder og inkluderte filer (javascript, css osv), da disse sannsynligvis ikke endrer seg hver gang du trykker på noe.

Mao. hvis alle besøkende kun besøker siden din en gang, vil du bruke mer båndbredde enn om du har noen besøkende som er innom oftere. Hvis vi tar et eksempel og sier at gjennomsnittlig størrelse på siden er 250KB, vil da 10GB holde til 40 000 besøkende per mnd.

Dette er bare et eksempel, men som oftest vil du klare deg helt fint innenfor de grensene hosten setter. Hva hosten gjør hvis du skulle komme over denne grensen, varierer. Noen stenger siden, mens andre sender deg en epost, og ber deg oppgradere til en større pakke.
 
A

aabbcc

Guest
Det kommer jo an på størrelsen på siden og sikkert en del på hosten du bruker også. De fleste hoster jeg har brukt har ikke kuttet trafikken til siden om man har gått litt over en måned, men skulle man gå mye over måned etter måned så kan de kanskje be deg om å kjøpe en større pakke.
 
Topp