|
|||||||
| Webutvikling Et generelt forum om webutvikling. Her kan du stille dine spørsmål som ikke passer i noen av kategoriene under. |
![]() |
|
|
Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
|||
|
Prøver å bruke en flashfil .swf som bakgrunn i <div> men det går tydeligvis ikke. Får ingen problemer med vanlig bildefil .jpg.
Finnes det en enkel måte å løse dette på, slik at jeg kan ha en .swf som bakgrunn, da jeg ønsker å ha andre <div> forran bakgrunnen? |
| Sponsede annonser |
|
|||
|
Sitat:
Slik er html filen: HTML kode:
<div id="top"> <div class="bg"> <div class="text">Text</div> </div> </div> Slik er css filen: Kode:
#top {height:200px; background:url(images/background.gif) repeat-x top center #fff; position: relative; z-index: 0; width:600px;}
#top .bg{height:200px; background:url(images/kongen.swf) no-repeat bottom left; position: absolute; z-index: 1; width:600px;}
#top .text{font-family: Arial, Helvetica, sans-serif}
|
|
|||
|
SWF'en kan ikke settes inn som bg i css'en, men må legges inn som et objekt i en div som settes som bakgrunn. Eks:
HTML kode:
<div id="wrap"> <div id="flash"> <OBJECT height="600" width="976" > <PARAM NAME="movie" VALUE="path/foo.swf"> <PARAM NAME="wmode" VALUE="transparent"> <embed src="path/foo.swf" wmode="transparent" width="976" height="600"> </embed> </OBJECT> </div> <div id="content"> Innhold som skal ha flash som bakgrunn... </div> </div> CSS'en: Kode:
#wrap
{
height:650px;
width:976px;
position:relative;
}
#flash
{
position:absolute;
z-index:0;
top:0px;
left:0px;
}
#content
{
position:absolute;
z-index:1;
top:0px;
left:0px;
}
![]() |
|
|||
|
Yes, det gjorde susen
Tusen takk!Hadde prøvd tidligere med .jpg som bakgrunn (som skulle vises til brukere uten flash) samtidig med .swf som forgrunn (som skulle vises til brukere med flash) men det ble litt rart. Ved å sette wmode til opaque løste dette seg fint. Nå havnet du også på listen blant mine helter ![]() |
|
|||
|
Takk for henvisningen Tonny.
Jeg tilføyer at man kan legge til en onclick på elementet som har jpg'en som bakgrunn slik at man får klikkbar jpg som fallback. eks: HTML kode:
<div id="flash" onclick="window.location = 'http://www.eksempel.no';"> <!-- her er flash'en --> </div> CSS: Kode:
cursor:pointer; |
|
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| gif når bruker ikke har flash | Tonny | Webutvikling | 4 | 14th June 2009 21:19 |
| Hvordan setter jeg en bakgrunn på bloggen? | Stig | Webutvikling | 8 | 10th May 2009 21:22 |
| Flash smileys | Knut | Generell snakk og svada | 0 | 13th February 2009 10:19 |
| Flash smileys | Knut | Webutvikling | 0 | 10th April 2008 14:24 |
| På hvilke bakgrunn fungerer Google Adsense best? | Gomlers | Adsense | 2 | 26th November 2007 18:55 |