Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP har lagt inn poster på bloggen

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Wordpress kan da ikke skrive sine egne poster.. Og denne siste posten som er skrevet der inne var da en post med forferdelig dårlig engelsk... Trodde riktignok min engelsk var litt på skakke, men dette tok kaka... :p
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ikke kommet på noen av mine heller!

Julian - jeg tror du også skal ta en kikk på engelsken din på bloggen. Det var veldig mange skrivefeil!!
Det er enda viktigere å stave riktig på nett enn i tradisjonelle media. Dette blant annet pga søkemotorene.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
hehe .. ok kanskje det er en ganske dårlig engelsk men fant hvertfall ut hvordan postene kom inn..

hadde lagt til en pluginn :S

Skal se litt på engelsken .. men må til mitt forsvar si at jeg skrev dette i natt etter å ha tatt to pinex forte kl 1.30 :p
 

Gomlers

Member
Høres litt ut som trackbacks også... hvis du for eksempel har linket fra post #1 til post #2, legges det en kommentar i post #2 fra post #1.
 

Gomlers

Member
Jeg lurte på dette selv for en stund tilbake, og du kan lese posten her:
https://www.webforumet.no/forum/webutvikling/984-kan-noen-forklare-meg-hele-greia-med-trackback.html

Enkel forklaring:
Hvis du skriver ett innlegg, hvor du refererer til en annen blogg som omhandler det samme temaet som du skriver om, vil det komme en trackback link fra deg i kommentarfeltet til den posten du refererer til. Dette er for å gjøre eventuelle lesere klar over at de kan lese mer om emnet hos deg, samtidig som at du får en "tilbakelenke" fra posten du lenket til.

Egentlig en helt OK sak, men blir gjerne utnyttet av spammere..
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Takker for den :D
Mulig jeg ikke leste ordentlig eller er bare dum nå.. men jeg prøver :D

Hvis jeg tar "traceback" til en post på min egen blogg vil jeg da få få ping?
Er ikke ping dårlig.. ( Ping = Forsinkelse ??? ) jeg vet bare dette i sammeheng med spill.
hvis ikke hva gjør ping?
 

Gomlers

Member
En ping er et uttrykk for å gjøre diverse tjenester klar over at du har foretatt en oppdatering.
Eksempelvis "pinger" du Google om du har lasta opp et oppdatert sidekart på siden din, denne pingen aktiverer du ved å skrive inn en spesiell URL med din "ID" på.

Nr. 2 Eksempelvis pinger du en blogg tjeneste som foreksempel bloggrevyen.no, for å gjøre denne klar over at du har postet et nytt innlegg på bloggen din. Den vil dermed liste din blogg på en slags "recent posts" liste..

Å pinge betyr vel egentlig å sende en digital beskjed mellom to eller flere pc'er hvor hensikten er å få svar fra de pc'ene du pinger.. Som et slags ("hallo, er du der") -opplegg.

Trackbacks er ettersom hva jeg har forstått, noe som KAN skapes etter at du har pinget noe(n). Wordpress har dette automatisk, så den gjør det for deg.

Blogg pinging er dermed ene og alene for å skape mer trafikk til bloggen din :D

Håper det ble klarere nå, og at jeg selv ikke er heeelt på viddene.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
det skjer her også,

Enten har du avsluttet en div du ikke skulle ha avsluttet, eller så er det noe med designet som gjør det. (f.eks feilkoding i CSS)
 

Gomlers

Member
Wild shot, men prøv å sleng på en </p>
rett før:
</div><!--/entry-->

Et utdrag fra validering w3c bare..
 
Sist redigert:
Topp