|
|||||||
| Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her. |
|
|
|
Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
||||
|
Jeg får en error på en blogg:
Parse error: syntax error, unexpected ‘/’ in /home/clickarc/public_html/wp-content/plugins/exec-php/includes/runtime.php(41) : eval()’d code on line 4 Noen idè om hvordan jeg kan løse det? |
| Sponsede annonser |
|
|||
|
Kan du gi meg et utsnitt av de 5 første linjene i koden på runtime.php?
|
|
||||
|
Så smålåten du er da. Du kan da få hele runtime.php
![]() <?php require_once(dirname(__FILE__).'/cache.php'); require_once(dirname(__FILE__).'/const.php'); // ----------------------------------------------------------------------------- // the ExecPhp_Runtime class handles the execution of PHP code during // access to the articles content or widget including checks against // the exec_php / edit_others_php capability or plugin options respectivly // ----------------------------------------------------------------------------- if (!class_exists('ExecPhp_Runtime')) : class ExecPhp_Runtime { var $m_cache = NULL; // --------------------------------------------------------------------------- // init // --------------------------------------------------------------------------- function ExecPhp_Runtime(&$cache) { $this->m_cache = $cache; add_filter('the_content', array(&$this, 'filter_user_content'), 1); add_filter('the_content_rss', array(&$this, 'filter_user_content'), 1); add_filter('the_excerpt', array(&$this, 'filter_user_content'), 1); add_filter('the_excerpt_rss', array(&$this, 'filter_user_content'), 1); add_filter('widget_text', array(&$this, 'filter_widget_content'), 1); add_filter('user_has_cap', array(&$this, 'filter_user_has_cap'), 10, 3); } // --------------------------------------------------------------------------- // tools // --------------------------------------------------------------------------- function eval_php($content) { // to be compatible with older PHP4 installations // don't use fancy ob_XXX shortcut functions ob_start(); eval("?>$content<?php "); $output = ob_get_contents(); ob_end_clean(); return $output; } // --------------------------------------------------------------------------- // hooks // --------------------------------------------------------------------------- function filter_user_content($content) { global $post; // check whether the article author is allowed to execute PHP code if (!isset($post) || !isset($post->post_author)) return $content; $poster = new WP_User($post->post_author); if (!$poster->has_cap(ExecPhp_CAPABILITY_EXECUTE_ARTICLES)) return $content; return $this->eval_php($content); } function filter_widget_content($content) { // check whether the admin has configured widget support $option =& $this->m_cache->get_option(); if (!$option->get_widget_support()) return $content; return $this->eval_php($content); } function filter_user_has_cap($allcaps, $caps, $args) { // $allcaps = Capabilities the user currently has // $caps = Primitive capabilities being tested / requested // $args = array with: // $args[0] = original meta capability requested // $args[1] = user being tested // See code for assumptions // This handler is only set up to deal with the edit_others_pages // or edit_others_posts capability. Ignore all other calls into here. $pages_request = in_array('edit_others_pages', $caps); $posts_request = in_array('edit_others_posts', $caps); if ((!$pages_request && !$posts_request) || ($pages_request && $posts_request) || !$args[0] || !$args[1] || $args[1] == 0) return $allcaps; global $post; if (!isset($post)) return $allcaps; $poster = new WP_User($post->post_author); if (!$poster->has_cap(ExecPhp_CAPABILITY_EXECUTE_ARTICLES)) return $allcaps; $editor_has_edit_others_php = (in_array(ExecPhp_CAPABILITY_EDIT_OTHERS_PHP, $allcaps) && $allcaps[ExecPhp_CAPABILITY_EDIT_OTHERS_PHP]); if ($editor_has_edit_others_php) return $allcaps; // article may contain PHP code due to the original posters capabilities // but the editor is not allowed to edit others PHP code, so filter out // requested edit_others_xxx settings from the allowed caps if ($pages_request) unset($allcaps['edit_others_pages']); if ($posts_request) unset($allcaps['edit_others_posts']); return $allcaps; } } endif; ?> |
|
|||
|
Arg.. tror nok det er en annen fil som bugger for deg. Runtime kjører jo hele driten..
Hva holdt du på å ordne når det skjedde? (Jeg er ingen php guru, men kan da litt) |
|
||||
|
Jeg skal gjøre som her: Adding an eBay RSS Feed to Your Wordpress Blog
Altså, jeg skal bruke Exec-PHP og lastRSS til å vise dette: <?php include_once ‘./lastRSS.php’; $rss = new lastRSS; $rss->cache_dir = ‘./cache’; $rss->cache_time = 3600; // one hour if ($rs = $rss->get("http://rss.api.ebay.com/ws/rssapi?FeedName=SearchResults&siteId=0&language=en-US&output=RSS20&catref=C5&sacqy=&sacur=0&from=R6&s aobfmts=exsif&dfsp=1&sacqyop=ge&saslc=0&floc=1&sab fmts=0&saprclo=&saprchi=&saaff=afcj&ftrv=1&ftrt=1& fcl=3&frpp=50&afcj=2899908&nojspr=y&satitle=Fender +Precision&afmp=&sacat=-1&saslop=1&fss=0")) { foreach ($rs[’items’] as $item) { $rsscount++; if ($rsscount< 6) { $myvar = $item[description]; $title = $item[title]; echo “<b>$title</b>$myvar” }} if ($rs[’items_count’] <= 0) { echo “Sorry, no items found.<br /><br />” } } else { die (’Error: RSS file not found…’); } ?> |
|
|||
|
Problemet ligger i linje 41 i runtime.php, som eval'er (altså kjører) innholdet av $content. Det er problem i linje 4 av innholdet i $content
Hiv til print_r($content); over linje 41 (som er eval("?>$content<?php ");) og paste inn det her.
bilete.no - Last opp bildene dine her. Sist endret av vidarlo : 6th March 2008 kl 01:14. Årsak: smilies + php + paranteser = FUGLY |
|
|||
|
hehe.. det er nå jeg tenker at jeg burde lære meg til å holde kjeft, og ikke briefe med kunnskaper jeg egentlig ikke har
![]() For å være fullstendig ærlig med deg, håpet jeg på at du skulle komme med en eller annen snutt som det her: Sitat:
Jeg hadde selvfølgelig ikke ventet noe sånn vanskelig greier som du serverer meg med nå.. Sorry brukernavn, jeg må passe denne videre til noen andre... |
|
||||
|
vidarlo, får fortsatt error. Se Click Archives
Nå vises: include_once ‘./lastRSS.php’; $rss = new lastRSS; $rss->cache_dir = ‘./cache’; $rss->cache_time = 3600; // one hour if ($rs = $rss->get(”<![CDATA[Fender Precision]]>)) { foreach ($rs[’items’] as $item) { $rsscount++; if ($rsscount< 6) { $myvar = $item[description]; $title = $item[title]; echo “$title$myvar” }} if ($rs[’items_count’] <= 0) { echo “Sorry, no items found. ” } } else { die (’Error: RSS file not found…’); } ?> Parse error: syntax error, unexpected ‘/’ in /home/clickarc/public_html/wp-content/plugins/exec-php/includes/runtime.php(42) : eval()’d code on line 2 |
|
|||
|
AHA... kanskje du kan prøve dette her:
Bytt ut " med ' på denne: Sitat:
|
|
||||
|
Har prøvd det allerede Gomlers, uten lykke.
|
|
|||
|
Nope, hjalp ikke ser jeg...!?
|
|
|||
|
Da lar vi vidarlo ta fortsettelsen
![]() Lykke til uansett.. |
|
|||
|
Eg har funne et par hint i en kommentar på php.net...
PHP: eval - Manual Usikker på om eval støtter objekter, eller includes. Et godt stalltips er å lagre det du prøver å eval'e i ei ega php-fil, og gi php-saken i wordpress beskjed om å include()'e den fila istadenfor å eval'e heile saken, om du forstår kva eg meiner.
|
Har ikke peiling på hva du snakker om desverre. Jeg kan ikke slikt. Dette skulle liksom virke slik uten noe mere fiksfakserier:
Adding an eBay RSS Feed to Your Wordpress Blog Og det som står nederst om at "Some webhosting places have fopen(); turned off for “security” reasons" gjelder ikke meg, det er "on" på min server. Uansett takk for hjepa, jeg tror jeg prøver et annet script. Sist endret av Tonny Kluften : 6th March 2008 kl 02:32. |
|
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| XML error: Mismatched tag at line 86 - This appears to be an HTML webpage, not a feed | Tonny Kluften | Ris og ros til WF | 6 | 2nd September 2009 15:28 |
| Wp blogg | onlyme | Webutvikling | 11 | 20th April 2009 16:05 |
| Fatal error? Hvorfor? | Mr Vest | Webutvikling | 4 | 16th April 2009 11:43 |
| Min nye blogg | Bjrl | Blogging | 15 | 22nd January 2009 07:55 |
| mPayX - får bare error? | TorsteinO | Webutvikling | 26 | 1st January 2008 05:53 |