Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Blogging > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 14:34
Standard   Fordeler med å oppgradere WP?

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Er det noen særlige fordeler med å oppgradere WP nå? Gjelder ordtaket med å ikke reparere det som ikke funker her?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 14:45
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Jeg har oppgradert noen av bloggene mine til 2.5 og det har gått greit.
Det har derimot vært et massivt hackerangrep mot en drøss wp-blogger den siste uka, og dette gjelder de fleste versjonene:
Has Your WordPress Been Hacked Recently? | WordPress Philippines

Personlig er jeg litt 'på hold' før jeg oppgraderer til nyere versjoner på flere blogger.
Ellers er jeg vel en av de få som likte det nye admin panelet ekstremt bra.
  #3 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 15:16
Standard  

Msites Ltd sin avatar
Medlem

Sted: På et eller annet hotellrom verden over!
Msites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really nice
Send en melding på MSN til Msites Ltd Send en melding via Skype™ til Msites Ltd

Jeg liker også det nye admin panelet bedre enn det forrige! Så du er ikke helt alene picxx..
  #4 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 15:18
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Det nye admin panelet er veldig fint, men av vane finner jeg lettere fram på det gamle. Det var vel 2.5 som ikke var sikker, men det er kommet enda en versjon nå som skal være sikker.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 15:23
Standard  

Msites Ltd sin avatar
Medlem

Sted: På et eller annet hotellrom verden over!
Msites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really nice
Send en melding på MSN til Msites Ltd Send en melding via Skype™ til Msites Ltd

2.5.1 er kommet! Tok ikke lange tiden.....
  #6 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 15:34
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av brukernavn Vis innlegg
Det var vel 2.5 som ikke var sikker, men det er kommet enda en versjon nå som skal være sikker.
Slik jeg har skjønt det etter å ha lest noen tråder histen og pisten er det de som har oppgradert til 2.5.0.1 som har blitt hacket, mens de som ikke var så kjappe til å oppgradere fra 2.5 delvis har sluppet unna. Men, det har jo vært en skog av tråder omkring dette så det er mulig at det bare er jeg som har misforstått hele sulamitten (høres jo litt rart ut at en versjon der bugs er fikset og sikkerhetsoppgraderinger er foretatt skal være lettere å hacke enn en tidligere versjon da).
  #7 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 16:41
Standard  

Apache-junkie

Ble medlem: Dec 2007
vidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the rough

2.5.1 er bare poeng i å oppgradere til om en tillater brukere å registrere seg på nettsida. Kort fortalt var det et sikkerhetsproblem med korleis en håndterte sessions for brukere, men om du kun har en bruker på bloggen din kan du ignorere det.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 17:03
Standard  

Ståle sin avatar
Medlem

Ståle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to all

2.5.1 inneholder mer en bare den security-fixen. Er vel 70 bug som er rettet opp i.

Noen hovedpunkter:
* Performance improvements for the Dashboard, Write Post, and Edit Comments pages.
* Better performance for those who have many categories
* Media Uploader fixes
* An upgrade to TinyMCE 3.0.7
* Widget Administration fixes
* Various usability improvements
* Layout fixes for IE

Her har du alle:
Custom Query - WordPress Trac - Trac
  #9 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 18:22
Standard  

Apache-junkie

Ble medlem: Dec 2007
vidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the rough

Hehe, er nok meir enn den sikkerhetsbugen ja, men det er ikkje *nødvendig* å oppgradere på grunn av bugs som ikkje går på sikkerheta løs IMHO. Greit nok at en kanskje får et par features - men om den løsninga en har no funker er det ingen grunn til å oppgradere så lenge det ikkje er sikkerhetshull...
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Gammel 28th April 2008, 18:25
Standard  

Ståle sin avatar
Medlem

Ståle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to all

Sant nok, men en oppdatering tar ikke så veldig lang tid, og kan faktisk bli gjort med et klikk hvis man benytter en plugin:

I Have Upgraded the Blog - With One Click! | VikingBlogger.com
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Nettby - fordeler Tonny Viral Markedsføring 3 22nd April 2009 14:33
Oppgradere mysql Knut Webutvikling 0 13th March 2009 19:37
Gir det fordeler flere med siter hostet fra ulike land? Altberger Google 11 1st February 2009 12:15
Enkleste måten å oppgradere WP på? Tonny Wordpress 15 27th October 2008 07:14
Hvilke fordeler får man i technet? Tonny Generell markedsføring 12 22nd February 2008 02:04