Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Blogging > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 16th September 2008, 14:46
Standard   Kan jeg få linker fra "siste poster" (wordpress) på en html-side?

Medlem

Ble medlem: Mar 2008
tulling99 is on a distinguished road

Hvis jeg har en wordpress-blogg her:

eksempel.com/nyheter

Og en .html-webside her:

eksempel.com/

Og jeg ønsker en boks (eller liknende) med linker til de siste nyhetene på bloggen på en html-side på forsiden av hovedsiden, hvordan kan jeg få til dette!? Altså automatisk, akkurat som en "recent posts"-funksjon som mange wordpressblogger bruker innad i bloggen.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 16th September 2008, 14:59
Standard  

Feed:
Medlem

Ble medlem: Apr 2008
InVert will become famous soon enough

Skal du ha noe dynamisk på en HTML side så må du bruke javascript eller lignende, finnes det en widget med javascript til bruk.

Du kan også sette serveren din til å tolke .html sider akkuratt på samme måte som med PHP sider, slik at du kan ha php kode på den ene html siden din.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 16th September 2008, 15:05
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av InVert Vis innlegg
Skal du ha noe dynamisk på en HTML side så må du bruke javascript eller lignende, finnes det en widget med javascript til bruk.

Du kan også sette serveren din til å tolke .html sider akkuratt på samme måte som med PHP sider, slik at du kan ha php kode på den ene html siden din.
Har du prøvd et liknende javascript? Funker det noe bra?
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 16th September 2008, 15:47
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Hvis du bruker javascript så får du vel ikke noe linkjuice til bloggpostene dine, men det er kanskje ikke noe poeng uansett?
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 16th September 2008, 17:07
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av brukernavn Vis innlegg
Hvis du bruker javascript så får du vel ikke noe linkjuice til bloggpostene dine, men det er kanskje ikke noe poeng uansett?
Det hadde jo vært det beste det, men ikke noen krise.. Viktigste er at folk ser at det er en blogg også.. Så websiden blir litt mer "dynamisk/levende"
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 16th September 2008, 22:47
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Med magpie kan du parse enhver rss og atom strøm på hvilken som helst statisk side.
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
"picxx" eller "laokao" picxx Generell snakk og svada 5 9th June 2010 01:11
Wordpress: Mulig å få nye "Kategorier" for hver side? KreativeKroner Wordpress 3 19th February 2009 12:24
Hvorfor img width="1" height="1"? Tonny Affiliate-programmer 3 27th February 2008 00:11
"Relaterte innlegg" i wordpress. Gomlers Wordpress 8 24th February 2008 20:11
Har du en synlig "bokmerk siden" knapp/tekst på din side? picxx Webutvikling 11 3rd January 2008 00:24