Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problem med WP-oppsett

ekh

Medlem
Hei, prøver å sette opp en wordpressblogg på hjemmesiden min men har møtt på et problem. Jeg lastet opp wordpress og postet noen innlegg. Bloggen lå i undermappen /wordpress, men jeg ville ha bloggen på forsiden. Flyttet derfor alt innholdet til www mappa. Det ble noe problemer med css og bestemte meg for å slette alle filene og laste opp hele wordpressopplegget på nytt. Det gjorde jeg, men nå skjer det ingenting. Forsiden min er helt blank og når jeg klikker "vis kildekode" får jeg ikke opp noen ting. Har jeg slettet noen filer jeg ikke burde ha slettet, er det noe galt med databasen eller har jeg gjort noe annet galt?
På forhånd takk for hjelpen:)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om du har slettet noen filer du ikke burde ha slettet er det strengt tatt ingen andre enn deg selv som kan vite. Hvordan kan noen her vite om det er noe galt med databasen din? Og om du har gjort noe galt? - Ja, absolutt.!

Det og bare flytte en blogg er ikke bare og flytte noen filer. Har du tilgang til administrasjonspanelet ditt? Da vil du kunne finne noen innstillinger under "innstillinger" straks etter du logger deg inn. Dette er da "Wordpress adresse (URL,)" der du må spesifisere hvor på server bloggen faktisk befinner seg. Her skriver du f.eks "http:// ape.no/"

Om du ikke har tilgang til administrasjonspanelet, må du inn i databasen en tur. Akkurat hva du må endre i databasen vet jeg ikke i farten, men først kan det jo være greit og prøve løsningen over.
 

peterandrej

pensjonert moderator
du kan ikke bare "drag-and-drop" fra en katalog til en annen når det kommer til cms'er. Feilen ligger i at du i wp-admin anviste wp-bloggen din til dittdomene.com/wordpress - og når du da flyttet denne ble jo selvsagt anvisningen feil. derfor er det blankt.

installer bare wp på nytt med samme database-fil som i den forrige installasjonen. verre er det ikke, faktisk. med ny installasjon vil du få angi hvor bloggen ligger på nytt, og da blir det rett.

lykke til.
 

ekh

Medlem
du kan ikke bare "drag-and-drop" fra en katalog til en annen når det kommer til cms'er. Feilen ligger i at du i wp-admin anviste wp-bloggen din til dittdomene.com/wordpress - og når du da flyttet denne ble jo selvsagt anvisningen feil. derfor er det blankt.

installer bare wp på nytt med samme database-fil som i den forrige installasjonen. verre er det ikke, faktisk. med ny installasjon vil du få angi hvor bloggen ligger på nytt, og da blir det rett.

lykke til.

Takk for hjelpen peterandrej!:)

Jeg flyttet filene tilbake til wordpressmappen. Da fikk jeg logget inn på wordpresskontoen. Blogginnleggene var der, men bloggforsiden vises ikke selvom jeg forandret på url-ene. Tenker å installere alt på nytt på wordpress/wp-admin/install.php men fikk beskjed om å slette databasen først. Vet du hvordan jeg gjør dette? Hosten min er domeneshop.no.
 

ekh

Medlem
Problemet er løst.
Lastet ned MySql Administrator og slettet wordpress-filene fra databasen.
Deretter installerte wordpress på nytt og flyttet bloggen til forsiden ved å gjøre dette.
 
Topp