Kjapp og trygg hosting for Wordpress

404 side i wordpress

onlyme

New Member
Jeg bruker en index side i alle mapper med tekst:

did you mean + link til main siden

Gir meg ca 1400 besøkende på en side med 38.000 besøk i døgnet

404 sender jeg til main siden
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Noe en også bør huske er å faktisk definere i .htaccess hvilken side som skal vises når man får forskjellige error i nettleseren.
Hvorfor lage en 404 side? Hvorfor ikke bare sende folk til forsiden?
 

i-net

Medlem
Så hvordan lager man enklest mulig en 404 side som automatisk videresender folk til forsiden i wordpress? Fins det en plugin for dette?
 

onlyme

New Member
Så hvordan lager man enklest mulig en 404 side som automatisk videresender folk til forsiden i wordpress? Fins det en plugin for dette?


Sett denne linjen inn i htaccess filen:

ErrorDocument 404 her legger du til url.

Filen skal ligge i roten på domenet.
 

Pejyuu

Medlem
Jeg syns faktisk det er en usak å bare sende folk til forsiden når det er 404 feil.
Da tror kanskje brukeren det er noe feil med siden din, fordi vedkommende ikke får noen feilmelding av noe slag, men bare blir sent tilbake til start.
 

testdriver

Ha det bra..
Jeg syns faktisk det er en usak å bare sende folk til forsiden når det er 404 feil.
Da tror kanskje brukeren det er noe feil med siden din, fordi vedkommende ikke får noen feilmelding av noe slag, men bare blir sent tilbake til start.

Nja, tror man i det lange løp tjener på det. Tenk bounce rate på 404-siden ifht framsiden.

Edit: Ok, litt avhengig av opplegget på siden, ja. Der det virkelig trengs, bør man legge inn en feilmelding.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg syns faktisk det er en usak å bare sende folk til forsiden når det er 404 feil.
Da tror kanskje brukeren det er noe feil med siden din, fordi vedkommende ikke får noen feilmelding av noe slag, men bare blir sent tilbake til start.

"Denne siden eksisterer ikke, klikk her for å gå til forsiden" er en tekst jeg liker å få hvis jeg kommer til en side som ikke finnes.
 
Topp