Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Innholds-kontroll > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 4th August 2009, 15:51
Standard   Nyttige Wordpress plugins

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Her postes nyttige Wordpress plugins.
Hvis du har et favorittplugin eller to så list dem her. Skriv inn link og litt om hva pluginet gjør + hvorfor du liker det og hvordan det hjelper deg.

Denne tråden skal være et oppslagsverk for gode plugins. Ingen diskusjoner eller henvisninger til lister over plugins. Kun førstehåndskjennskap.

Sist endret av Tonny Kluften : 6th August 2009 kl 12:37.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 10th August 2009, 12:57
Standard  

olafmoriarty sin avatar
Feed: Faktura
Medlem

Ble medlem: Jun 2009
Sted: Ski
olafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to behold

Greit, jeg begynner:
  • Akismet: Fjerner kommentarspam, og har så langt gjort jobben sin veldig godt i mitt tilfelle.
  • Advertising Manager: Holder orden på alle annonsene jeg legger inn på en ypperlig måte.
  • Google XML Sitemaps: Automatiserte sitemaps er selvsagt et must, og denne gjør jobben ganske bra.
  • GD Simple Widgets: Alle standardwidgetene i Word Press, men pimpa slik at man har langt flere muligheter og ting man kan gjøre med dem.
  • Og til slutt en liten kuriositet som de færreste har bruk for men som jeg iallefall synes at er utrolig praktisk -- WP Footnotes. En utrolig praktisk og visuelt tiltalende måte å sette inn fotnoter i bloggposter på!

(Tok meg den frihet å skrive opp såpass mange fordi et par av dem er elementære ting som de fleste sannsynligvis allerede bruker. Hvem klarer seg uten Akismet i dag?)

Sist endret av olafmoriarty : 10th August 2009 kl 13:00.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 10th August 2009, 14:00
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Ble medlem: May 2008
mattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to all

Fint, jeg fortsetter, olaf.

Jeg skrev egentlig en bloggpost på bloggen min over mine topp 10 innstikk, den er publisert på WF-bloggen og kan leses her.

Ellers så kan jeg nevne noen jeg har fått tips om i etterkant:
  • Subscribe to Comments: Lar kommentatorer krysse av at de vil ha påminnelse via e-post, når det forekommer nye kommentarer i saken de kommenterte.
  • Similar Posts: Lar deg vise lignende poster etter en post.
  • Contact Form 7: Et godt, enkelt og gratis kontaktskjema for WP.
  #4 (permalink)  
Ulest 10th August 2009, 14:29
Standard  

webpiken sin avatar
Super Moderator

Ble medlem: Feb 2008
webpiken is a name known to allwebpiken is a name known to allwebpiken is a name known to allwebpiken is a name known to allwebpiken is a name known to allwebpiken is a name known to all

• Exec-PHP: Lar deg bruke php i bloggposter og på sider.
  • Admin Theme Preview: Lar admin bruke andre theme enn det som er aktivt på bloggen. Flott mens du mekker et nytt theme.
  • WP YouTube: Gjør det enkelt å bygge tube-sider

Ellers er jo svært mange av Lester Chans innstikk nyttige.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 10th August 2009, 14:39
Standard  

sta sta er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Jun 2007
Sted: Saigon
sta has a spectacular aura aboutsta has a spectacular aura aboutsta has a spectacular aura about

Limit Login Attempts: limit login attempts - devel.kostdoktorn.se. Nyttig for å sikre bloggen på en enkel måte.

WP Mail SMTP: WP Mail SMTP. Gjør det mulig å bruke SMTP fremfor mail() til utsending av mail i WP.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 11th December 2009, 09:04
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

To favorittplugins på norsk, fra neppe.no.
Contact form 7 på norsk « neppe.no
NextGEN Gallery på norsk « neppe.no
Og norsk språk til versjon 2.9: WordPress 2.9 på norsk « neppe.no
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 25th November 2010, 19:22
Standard  

adiabatisk sin avatar
Medlem

Ble medlem: Nov 2010
Sted: Sola
adiabatisk is on a distinguished road

Disse 2 WP plugins anbefaler jeg på det varmeste, og redder dagen din

WordPress › Broken Link Checker « WordPress Plugins

WordPress › Redirection « WordPress Plugins

Sist endret av Tonny Kluften : 26th November 2010 kl 00:06. Årsak: Custom signatur ikke lov
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 26th November 2010, 00:03
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Sitat:
Opprinnelig skrevet av adiabatisk Vis innlegg
Disse 2 WP plugins anbefaler jeg på det varmeste, og redder dagen din

WordPress › Broken Link Checker « WordPress Plugins

WordPress › Redirection « WordPress Plugins
Redirection har ødelagt mang en dag for meg. Når jeg ikke har oppgradert med en gang ny WP-versjon har kommet har den sørget for nedetid på masse blogger. Ikke sikkert den er slik nå lenger?
Men nyttig, definitivt ja.
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 9th August 2011, 13:07
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jul 2009
Sted: Trondheim
Demilio is on a distinguished road
Send en melding på MSN til Demilio

Topp 5 poll-plugins for Wordpress | Dittnettsted.com
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Ulest 25th August 2011, 08:57
Standard  

Eva sin avatar
Eva Eva er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Dec 2010
Sted: Oslo
Eva is on a distinguished road

Disqus Comment System. Få deg en kul og up-to-date kommentarbox, mye finere enn den litt kjedelige standardbox. Med følger Facebook-lignende funksjoner som "liker"/"liker ikke", både til innlegg og kommentarer. Mail mottas når nytt innlegg er skrevet. Anbefales!

Admin Menu Editor. Har du mange innstikk mm, blir kontrollpanlet veeeldig langt. Med dette innstikket kan du bytte rundt på valgene så du slipper å bruke tiden til å scrolle! Veldig kjekk!
  #11 (permalink)  
Ulest 17th October 2011, 23:02
Standard  

Dag Frogner sin avatar
Supermedlem

Ble medlem: Oct 2009
Dag Frogner has a spectacular aura aboutDag Frogner has a spectacular aura aboutDag Frogner has a spectacular aura about

Bestemte meg her om dagen for å begynne å bruke "Les mer" på en WP-side jeg driver. Jeg ville ikke ha den kjedelig, vanlige varianten hvor det står "Les mer" i bunnen av artikkelen og hvorpå man kommer inn på en ny side når man klikker på denne, men en litt annen variant. Visste ikke helt hva jeg var på jakt etter, men i søket etter noe litt mer "spennende" fant jeg denne: WordPress › Sliding Read More « WordPress Plugins

Det den gjør er at den kun laster inn den delen av artikkelen som er skrevet før "Les mer"-tag`en, og etterlater en link man kan klikke på for å laste resten. Hørt det før?

Vel, forskjellen på denne og den vanlige varianten, er at denne bruker jQuery for å laste inn resten av artikkelen, slik at du slipper å sende brukeren til en ny side. Når hele teksten er lastet inn, kan man klikke på samme link en gang til for å skjule teksten igjen, slik at bare ingressteksten blir synlig.

Du bestemmer selv hva linkene skal hete.

Sist endret av Tonny Kluften : 18th October 2011 kl 20:55.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Nyttige lenker - Gratis innsikt i forbruker og marked Kenneth Dreyer Generell markedsføring 8 30th August 2011 19:57
Gjem PLUGINS mappa deres! (Wordpress) Tor Gunnar Wordpress 6 21st April 2009 17:08
Wordpress plugins for tradedoubler dagmar Wordpress 3 4th November 2008 08:48
Feil i WP ved nye plugins Bjørn Wordpress 8 14th May 2008 23:39
Mine 10 plugins - har du noen? Ståle Wordpress 7 22nd January 2008 11:49

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter