Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redigere Wordpress widgets

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, godt spørsmål.. Hva er det eksakt du vil endre på?

Om du vil endre på disse som følger med Wordpress kan du endre i corefiler. Hvor det kan endres vet jeg ikke, og anbefaler det heller ikke da alle disse blir overskrevet når Wordpress oppgraderes.

Ellers vil jeg tro at disse widgets har noen slike actionhoocks ved seg som gjør at du dermed kan gjøre små endringer ved å opprette et nytt innstikk hvor du da koder inn i det nye innstikket hva som skal endret i widgetene. Jeg er usikker på om det finnes slike hoocks i widgetene.

En løsning kan evt være og ta bort de eksisterende widgets, og heller legge ut nye widgets som du selv har laget.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg tror kanskje jeg har en tanke om hvordan du kan ta den bort på absolutt alle widgets, men ikke på en liten widgets alene. Ville det vært en god løsning?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Neida, du trenger ikke redigere noen rootfiler dersom du velger den metoden jeg tenkte på. Det jeg tenkte på var egentlig at du kan gjøre det med css, ved og bruke "display:none" rundt tittelen på widgetene.

Det som er greia, er at når man koder en widget for Wordpress, da koder man inn $before_title og $after_title på titlene. Normalt setter man en eller annen <h>-tag på disse, men det er jo egentlig ikke noe krav.

Du kan ta bort alle titlene ved og legge inn noen ekstra linjer i themets functions.php-fil. Filen befinner seg i themets mappe. Nå vet ikke jeg hva du har i denne filen allerede, og derfor kan det være koden jeg kommer med her ikke helt funker for deg. Om den ikke skulle fungere ville det vært kule greier om du legger ut functions.php filen din her, evt sendet den på en pm til meg.

<?php
if ( function_exists('register_sidebar') )
register_sidebar(array(
'before_title' => '<style type="text/css">.gjemtittel{display:none;}</style><div class="gjemtittel">',
'after_title' => '</div>',
));
?>

Denne koden kan du evt legge helt nederst øverst / nederst i functions.php-filen din. Da forsvinner titlene. Jeg vet faktisk ikke om Google fremdeles kan se dem, og om dette kanskje kan være veldig dårlig for SEO.

Ja, som sagt. Om det ikke funker må jeg faktisk få se functions.php-filen din, så skal jeg legge det inn slik det skal være for deg der. :)

Edit: Samme kode skal også være mulig og bruke i ett innstikk, noe som betyr at dersom innstikket blir aktivert vil alle titler forsvinne fra widgetene. På den måten slipper man og kode dette inn i mange forkjellige themes sin functions.php-fil dersom man gjerne ofte bytter themes.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg kan ikke svare så mye på hva display:none; egentlig er til, men slik jeg får den frem her hos meg så er det faktisk for og ta bort innhold slik at ikke det skal bli sett av f.eks søkemotorer. I Firebug kommer den frem som skjult, så jeg kan ikke helt forstå hvordan Google kan se den. En ekstra sikkerhet kan jo også være og legge ut noindex på koden der oppe, og da er det jo garantert ikke negativt for SEO.

Det er garantert et eller annet du også kan gjøre for og ta bort titlene 100% fra kildekoden, men jeg aner virkelig ikke hvilken slike strenger som blir brukt for og kjøre ut titlene på widgetene. Jeg TROR det er forkjellig fra widget til widget, men er usikker.

Kan evt kikke litt på det der i morgen og se om ikke jeg finner ut litt om hvor disse widgetene ligger og hvilken strenger som evt på overskrives med "ingenting." Ellers er det kult om du nevner i tråden dersom du finner en løsning før jeg/noen andre finner en annen løsning. :)

Edit: Kanskje noen her på forumet vet hvor disse standard widgetene befinner seg?
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Widget titlene / overskriftene ? de kan du jo stille på widgetsiden? enten la de være blanke eller skrive egen tekst.
 

muffins

Medlem
Problemet er at det hvis du lar det være blankt så vises standardtittelen. Men fant ut at du bare kan taste inn et mellomrom, så blir tittelen borte. Enkleste er ofte det beste :p
 
Jeg kan ikke svare så mye på hva display:none; egentlig er til, men slik jeg får den frem her hos meg så er det faktisk for og ta bort innhold slik at ikke det skal bli sett av f.eks søkemotorer. I Firebug kommer den frem som skjult, så jeg kan ikke helt forstå hvordan Google kan se den.
Dersom man deaktiverer CSS er jo teksten synlig, og Google bruker vel ikke en «nettleser» med så innmari mye CSS aktivert?

En ting jeg tidligere har brukt display:none; til (og som jeg mener at er en svært god måte å bruke dette på) er accessibility. For eksempel: Dersom jeg har en lang meny langt oppe i HTML-koden, har jeg pleid å slenge inn en «Hopp over meny»-link over denne som jeg har satt display: none; på i standardstilarket (hva man gjør i spesielt-for-mobiltelefoner-stilarket er en annen sak). Folk som ser siden min i en vanlig nettleser har ikke noe behov for å hoppe over menyen, men det kan være praktisk f.eks. for blinde og for de som fortsatt insisterer på å bruke standardnettleseren på mobiltelefonen sin.
 
Topp