Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Blogging > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 28th September 2009, 08:27
Standard   Plugin som lagrer log over all dashboard-aktivitet

sta sta er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Jun 2007
Sted: Lillehammer
sta has a spectacular aura aboutsta has a spectacular aura aboutsta has a spectacular aura about

Er det noen her som kjenner til en plugin for Wordpress som lagrer en log over all aktivitet i admin-delen?

Jeg har en site med 14-15 "admins" og det hadde vært kjekt med en oversikt over hvem som har gjort hva.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 28th September 2009, 08:55
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

WordPress › Admin Log « WordPress Plugins
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 28th September 2009, 09:59
Standard  

sta sta er ikke aktiv
Medlem

sta has a spectacular aura aboutsta has a spectacular aura aboutsta has a spectacular aura about

Takker for svar. Denne ser ut til å gjøre jobben, men jeg liker ikke så godt at loggen er mulig å lese av "alle".
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 28th September 2009, 14:51
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

En blogg har normalt ikke mer enn "sjefene selv" som administrator mens resten pleier jo stort sett og bli tildelt andre brukerroller. Jeg vil jo tro det kun er bloggadministratorer som har tilgang til dette innstikket. Hvorfor har du flere admins på en blogg om du ikke vil at de skal ha tilgang til alt?

En løsning her kan jo være at du evt installerer et innstikk som f.eks dette og velger hva brukerne skal få tilgang til av innstikk og slikt. Jeg har hørt at dette innstikket jeg nevner her ikke funker i siste versjon av WP men velger faktisk å tro at det er feilinformasjon jeg har fått høre.

Om jeg orker i løpet av kvelden / morgendagen kan jeg sikkert lage litt små endringer i innstikket over som lar deg angi hvem som skal ha tilgang til innstikket. Måten man kan gjøre det på er ved å legge inn noe slikt som if (username!='XX') i toppen på innstikket og da stoppe hele greia fra og kjøre dersom brukernavnet som vil se statistikken ikke er det brukernavnet som er angitt. Noen forstår sikkert hva jeg mener her så om noen vil vri hodet med det før jeg selv får det gjort er jo det kule ting.

Si gjerne ifra om du finner noen alternative løsninger. Da kan jeg jo ta en titt innom tråden her igjen før jeg gjør noe som helst og sjekke om det faktisk er nødvendig å gjøre noe.

Sist endret av Mr Vest : 28th September 2009 kl 14:53.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 28th September 2009, 18:45
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Jeg har tatt en titt på dette innstikket, og jeg har koden vi trenger for å kun gjøre dette tilgjenglig for kun de som skal ha tilgang. Derimot legger jeg merke til en sinnsyk bug når jeg forsøker å logge meg ut fra bloggen etter dette innstikket er installert.

Kan noen av dere som har en Wordpress-blogg og samtidig litt tid til overs teste dette innstikket? Dvs, installere, aktivere og deretter logge ut fra bloggen for deretter å se hvordan det funker for dere? Det skjer ikke noe med selve bloggen altså. Det som skjer er bare at dere får litt feilmeldinger og ikke blir utlogget. Jeg vil gjerne bare ha litt bekreftelse på at det faktisk er tilfelle at denne kommer hos flere enn meg.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 28th September 2009, 19:47
Standard  

sta sta er ikke aktiv
Medlem

Jeg får også en serie feilmeldinger når jeg logger ut, etter å ha aktivert denne plugin. Ut over dette ser det ut som om at det funker etter hensikten.
Svar med sitat
Svar
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Pop-up plugin ? Daniel Aune Wordpress 1 2nd September 2009 22:52
Innstallere nye themes via dashboard i WP Travellingman Wordpress 4 30th June 2009 10:41
Plugin for Firefox som lar meg se CSS? Mr Vest Produkter og verktøy 3 16th June 2009 16:45
Diverse Plugin i WP Julian Wordpress 3 23rd January 2009 12:30
Site map plugin for WP? Tonny Wordpress 2 13th March 2008 23:37