Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Plugin som lagrer log over all dashboard-aktivitet

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
En blogg har normalt ikke mer enn "sjefene selv" som administrator mens resten pleier jo stort sett og bli tildelt andre brukerroller. Jeg vil jo tro det kun er bloggadministratorer som har tilgang til dette innstikket. Hvorfor har du flere admins på en blogg om du ikke vil at de skal ha tilgang til alt?

En løsning her kan jo være at du evt installerer et innstikk som f.eks dette og velger hva brukerne skal få tilgang til av innstikk og slikt. Jeg har hørt at dette innstikket jeg nevner her ikke funker i siste versjon av WP men velger faktisk å tro at det er feilinformasjon jeg har fått høre.

Om jeg orker i løpet av kvelden / morgendagen kan jeg sikkert lage litt små endringer i innstikket over som lar deg angi hvem som skal ha tilgang til innstikket. Måten man kan gjøre det på er ved å legge inn noe slikt som if (username!='XX') i toppen på innstikket og da stoppe hele greia fra og kjøre dersom brukernavnet som vil se statistikken ikke er det brukernavnet som er angitt. Noen forstår sikkert hva jeg mener her så om noen vil vri hodet med det før jeg selv får det gjort er jo det kule ting. :)

Si gjerne ifra om du finner noen alternative løsninger. Da kan jeg jo ta en titt innom tråden her igjen før jeg gjør noe som helst og sjekke om det faktisk er nødvendig å gjøre noe.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har tatt en titt på dette innstikket, og jeg har koden vi trenger for å kun gjøre dette tilgjenglig for kun de som skal ha tilgang. Derimot legger jeg merke til en sinnsyk bug når jeg forsøker å logge meg ut fra bloggen etter dette innstikket er installert.

Kan noen av dere som har en Wordpress-blogg og samtidig litt tid til overs teste dette innstikket? Dvs, installere, aktivere og deretter logge ut fra bloggen for deretter å se hvordan det funker for dere? Det skjer ikke noe med selve bloggen altså. Det som skjer er bare at dere får litt feilmeldinger og ikke blir utlogget. Jeg vil gjerne bare ha litt bekreftelse på at det faktisk er tilfelle at denne kommer hos flere enn meg.
 
Topp