Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Innholds-kontroll > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 5th October 2009, 12:25
Standard   br i kode

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

God mandag folkens. Jeg erklærer herved kommende uke for "Uken for rikdom og lykke". Det betyr kort og greit at alle webforumets medlemmer blir litt rikere og litt lykkeligere denne uka. Ikke medlem ennå? Registrer deg og ta del du også

Så til saken. Denne koden viser de fem siste poster. <?php get_archives('postbypost', '5', 'html', '', '', FALSE); ?>
Hvordan lager jeg mellomrom mellom postene eller lar hver post bli inne i en <p> tag eller en div?

Evt. kunne et plugin som lar deg konfigurere alt dette vært like greit å bruke.

Sist endret av Tonny Kluften : 5th October 2009 kl 12:33.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 5th October 2009, 12:56
Standard  

Medlem

Ble medlem: Dec 2008
Sted: Namsos
Daniel Aune will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Daniel Aune

Skal vel funke med CSS

div.widget_recent_entries ul li {
margin-bottom: 15px;
}

Hvis du ønsker mer mellomrom mellom tittel og første i listen

div.widget_recent_entries div-widget-title {
margin-bottom: 15px;
}

Sist endret av Daniel Aune : 5th October 2009 kl 13:01.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 5th October 2009, 13:05
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Tipper villt her, men der det står "","" er vel kanskje muligens pre og post funksjonene til html funksjonen?
Om du da setter inn en <li >, </li > burde det vel gå greit?
Evt bare slenge inn en <br -/ > på post funksjonen?
  #4 (permalink)  
Ulest 5th October 2009, 13:23
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Dette er ikke en Widget.

Fant forøvrig en plugin som jeg modifiserte bittelitt:

Inn i sidebar:
Kode:
<?php echo do_shortcode('[latestbyauthor]'); ?>
Pluginkode, fila heter Latest_posts.php:
Kode:
<?php

/*
Plugin Name: Latest Posts by Author
Plugin URI: http://wordpress.org/#
Description: Displays a list of recent posts by the specified author
Author: Alex Mansfield
Version: 0.2
Author URI: http://alexmansfield.com/
*/

function latest_posts_by_author($array) {
extract(shortcode_atts(array('author' => 'admin', 'show' => 5), $array));

global $wpdb;
$table = $wpdb->prefix . 'users';
$result = $wpdb->get_results('SELECT ID FROM '.$table.' WHERE user_login = "'.$author.'"');
$id = $result[0]->ID;
$table = $wpdb->prefix . 'posts';
$result = $wpdb->get_results('SELECT * FROM '.$table.' WHERE post_author = '.$id.' AND post_status = "publish" AND post_type = "post" ORDER BY post_date DESC');
$i = 0;
$html = '<ul>';
foreach ($result as $numpost) {
$html .= '<li><br /><a href="'.$numpost->guid.'">'.$numpost->post_title.'</a></li>';
$i++;
if($i == $show){
break;
}
}
$html .= '</ul>';

return $html;
}

add_shortcode('latestbyauthor', 'latest_posts_by_author');

?>

Sist endret av Tonny Kluften : 5th October 2009 kl 13:27.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 5th October 2009, 13:28
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Så er neste spørsmål, hvordan setter jeg inn post-tidspunkt i formatet 'j-m-Y' foran post-tittel?
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 5th October 2009, 17:21
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Ble medlem: May 2008
mattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to all

<?php the_time('j. F, Y'); ?> skulle vel funke fint?
  #7 (permalink)  
Ulest 6th October 2009, 10:27
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Hvor setter jeg inn det?
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 6th October 2009, 11:20
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

<?php the_time('j. F, Y'); ?> kan vel egentlig kun brukes i en vanlig liten Wordpress-loop, noe dette innstikket definitivt ikke kan kalles. Jeg er litt imponert over koden som er brukt i dette innstikket, og at det ikke kun er en ekstra liten loop som viser X siste bloggposter her (samme som forsiden men med bare tittel) kan jeg ikke helt forstå.

$html .= '<li><br /><a href="'.$numpost->guid.'">'.$numpost->post_title.'</a></li>';

Kan byttes til noe lignende dette. (ikke helt sikker her nå.: )

$html .= '<li><br />'.$numpost->post_date.'<a href="'.$numpost->guid.'">'.$numpost->post_title.'</a></li>';

Ellers vil jeg ikke akkurat anbefale bruk av det innstikket. Det er mye enklere om du på en måte heller bruker en ekstra liten loop i sidebar. Den vil fungere akkurat som forsiden på bloggen, bare det at kun f.eks tittel og dato fra innleggene hentes ut. Mye mer ryddig og enklere..

Sist endret av Mr Vest : 6th October 2009 kl 11:22.
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 6th October 2009, 11:24
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Loopen jeg brukte først var <?php get_archives('postbypost', '5', 'html', '', '', FALSE); ?>, det fungerer greit.

Men jeg fant ikke noen måte å få mellomrom mellom postene.
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Ulest 6th October 2009, 11:32
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Hva med

<?php get_archives('postbypost', '5', 'html', '<li>', '</li>', FALSE); ?>
  #11 (permalink)  
Ulest 6th October 2009, 11:38
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Huff, jeg fikk ikke helt med meg den med en gang...

Anbefaler deg å ikke bruke den heller faktisk. Jeg ser på Wordpress.org at den funksjonen faktisk er i ferd med å gå ut, så plutselig etter et par oppgraderinger kan det være den plutselig ikke funker. Denne derimot, som jeg mener kom samtidig som den du nå bruker ble bestemt at skulle bort er testet og funker: (Bytt ut FØR og ETTER med koden du vil ha. Om du ikke vil ha kode kan du ta det bort...)

<?php wp_get_archives('type=postbypost&limit=20&before=F ØR&after=ETTER&format=custom'); ?>

Sist endret av Mr Vest : 6th October 2009 kl 12:06.
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Ulest 6th October 2009, 12:03
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

picxx. <?php get_archives('postbypost', '5', 'html', '<br />', '<br />', FALSE); ?> fungerer.

Det gjør også <?php wp_get_archives('type=postbypost&limit=20&before=< br />&after=<br />&format=custom'); ?>

Da bruker jeg den siste siden det tydeligvis er fremtiden. Ryktepoeng til begge

Siste spørsmål er da hvordan jeg setter inn 'j-m-Y' i den koden for å vose postdato for hver enkelt post?

Sist endret av Tonny Kluften : 6th October 2009 kl 12:07.
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Ulest 6th October 2009, 12:17
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Hehe, jeg må jo si det var godt gjort og glemme det spørsmålet. Jeg vet ikke hvordan du kan hente ut dato og klokkeslett på postene når du bruker wp_get_archives() faktisk. Om du heller bytter ut den linja med følgende kode (som da er en loop) er saken en annen:

PHP Code:
<?php query_posts('showposts=5'); ?>
<?php 
while (have_posts()) : the_post(); ?>
    <?php the_time('j. F, Y'); ?> <a href="<?php the_permalink() ?>" title="<?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a><br />
<?php endwhile; ?>
Der har jeg lagt inn koden fra Mattis slik at den kommer ut rett før tittelen. På en måte er det altså alt mellom <?php while (have_posts()) : the_post(); ?> og <?php endwhile; ?> som her er loopen...
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Ulest 6th October 2009, 12:36
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Herlig, tusen takk, da ble resultatet slik:

PHP Code:
<ul id="siste_poster">
<?php query_posts('showposts=5'); ?>
<?php 
while (have_posts()) : the_post(); ?>
<?php the_time
('j-m-Y'); ?> 
<br />
<a href="<?php the_permalink() ?>" title="<?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a>
<br />
<br />
<?php endwhile; ?> 
</ul>
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Kode mot facebook Neverio PHP, SQL og databaser 1 15th October 2009 22:36
God kode Tonny Kluften Generell snakk og svada 3 28th August 2009 11:30
Feil i kode sKrud Webutvikling 6 9th June 2009 16:07
Feil i kode onlyme Webutvikling 5 16th April 2009 10:55
Design til Kode Julian Webutvikling 0 18th April 2007 17:31

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter