Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Blogging > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 13th February 2010, 13:32
Standard   Masseinnlegging av poster i WP

Ståle Edstrøm sin avatar
Ser på at mosen gror...

Ble medlem: Jun 2008
Sted: Somalia
Ståle Edstrøm has a spectacular aura aboutStåle Edstrøm has a spectacular aura about

Jeg er på jakt etter et innstikk som kan hjelpe meg å legge inn mange innlegg i WP raskt. Enten ved at du kan åpne og redigere f.eks. 10 poster i et vindu eller et innstikk som du kan fylle inn overskrift mange overskrifter og en standard tekst som kan legges inn i hvert innlegg.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og som kan hjelpe?
  #2 (permalink)  
Gammel 13th February 2010, 14:19
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

csv import.
Du må dog lage csv filen, men du slipper å sitte å trykke deg ihjæl, selv med 10 åpne vinduer på en gang.

* Importing Posts from CSV file into Wordpress*by*Zack Preble
  #3 (permalink)  
Gammel 13th February 2010, 14:24
Standard  

Ståle Edstrøm sin avatar
Ser på at mosen gror...

Ståle Edstrøm has a spectacular aura aboutStåle Edstrøm has a spectacular aura about

Det å lage en csv fil vil ta minst like lang tid som å poste enkeltinnlegg, så det er desverre ikke noe alternativ.

Det finnes flere innstikk som lar deg lage mange innlegg, men det er kun overskriften du kan fylle inn og ikke noe vanlig innhold, men det må da finnes innstikk som gjør dette og?
  #4 (permalink)  
Gammel 14th February 2010, 16:48
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Om du allerede har et innstikk som lager til alle postene med de overskriftene du vil ha, da er det ikke så veldig mye som skal til dersom du vil legge inn standard innhold i alle disse postene som da står uten innhold.

Dersom du er i en slik situasjon som beskrevet i min forige setning, da trenger du egentlig kun skrive inn en liten spørring i phpmyadmin som oppdaterer innholdet i alle bloggpostene som da står uten innhold med det innholdet du velger som ditt "standardinnhold."

I Wordpress sin database ligger alle poster og pages i "databaseprefix_posts" hvor da innholdet i postene kommer i et felt som heter "post_content " En spørring som da burde kunne gjøre nytten er noe lignende denne:

Sitat:
UPDATE prefix_posts SET post_content = 'Dette innholdet vil jeg ha i alle mine tomme poster.' WHERE post_content = '' AND post_type = 'post';
For all del, denne kan ikke brukes direkte, den vil jo da være forkjellig avhengig av databaseprefikset du spesifiserte under installasjonen av Wordpress, eller i wp-config.php filen som ligger i roten på bloggen.

Og til slutters, å leke i phpmyadmin er ikke bra. Husk alltid backup.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 14th February 2010, 16:56
Standard  

Knut sin avatar
Medlem

Knut is just really niceKnut is just really niceKnut is just really niceKnut is just really nice

WordPress › Mass Page Maker « WordPress Plugins
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 14th February 2010, 23:56
Standard  

Ståle Edstrøm sin avatar
Ser på at mosen gror...

Med kyndig hjelp av Atle her på forumet ble det gjort noen små endringer i et eksisterende innstikk slik at det nå gjør akkurat det jeg vil

Tusen takk!
  #7 (permalink)  
Gammel 15th February 2010, 00:26
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Er det sånn at det modifiserte innstikket kan legges ut her f.eks. til nedlasting?
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Gammel 15th February 2010, 17:10
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Orginal innstikk: WordPress › Simple add pages or posts « WordPress Plugins

Modifisert innstikk ligger med i dette innlegget. Forkjellen på orginalt innstikk og modifisert innstikk er kun at jeg har lagt til et felt på innstikkets side i wp-admin og samtidig valgt og legge opp informasjonen i dette feltet i alle postene / sidene som blir opprettet.

Jeg har ikke endret på noe annet i innstikket. Dette betyr at dersom innstikkets opprinnelige forfatter publiserer en ny versjon av innstikket i fremtiden, da vil du få en melding om det i wp-admin som med alle andre innstikk. Derfor tar ikke jeg noe som helst ansvar dersom funksjonen plutselig skulle være borte etter en evt. oppgradering. Jeg kommer heller ikke til og oppdatere innstikket i fremtiden dersom det skulle bli noen forandringer i WP, noe som ikke forundrer meg om skjer den nærmeste tiden.

Der var det altså ja. Kan jo være det blir til nytte for noen andre også.
Vedlagte filer
Filtype: zip simple-add-pages-or-posts.zip (47,5 KB, 2 visninger)
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Gammel 23rd February 2010, 00:06
Standard  

Nykommer

Ble medlem: Feb 2010
ramon fincken is on a distinguished road

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mr Vest Vis innlegg
[..]

For all del, denne kan ikke brukes direkte, den vil jo da være forkjellig avhengig av databaseprefikset du spesifiserte under installasjonen av Wordpress, eller i wp-config.php filen som ligger i roten på bloggen.

Og til slutters, å leke i phpmyadmin er ikke bra. Husk alltid backup.
> I wrote WordPress › Find replace « WordPress Plugins to do this in your wp-admin

Sitat:
Orginal innstikk: WordPress › Simple add pages or posts « WordPress Plugins

Modifisert innstikk ligger med i dette innlegget. Forkjellen på orginalt innstikk og modifisert innstikk er kun at jeg har lagt til et felt på innstikkets side i wp-admin og samtidig valgt og legge opp informasjonen i dette feltet i alle postene / sidene som blir opprettet.

Jeg har ikke endret på noe annet i innstikket. Dette betyr at dersom innstikkets opprinnelige forfatter publiserer en ny versjon av innstikket i fremtiden, da vil du få en melding om det i wp-admin som med alle andre innstikk. Derfor tar ikke jeg noe som helst ansvar dersom funksjonen plutselig skulle være borte etter en evt. oppgradering. Jeg kommer heller ikke til og oppdatere innstikket i fremtiden dersom det skulle bli noen forandringer i WP, noe som ikke forundrer meg om skjer den nærmeste tiden.

Der var det altså ja. Kan jo være det blir til nytte for noen andre også.

> Could you please remove the ZIP file?
I will maintain this plugin and it will be hosted at WordPress › Simple add pages or posts « WordPress Plugins
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Gammel 23rd February 2010, 02:55
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

The file is not going anywhere before the plugin which is available for download on Wordpress.org actually get's updated with a similar ability to add text to the posts like in this modified version. Now, if you don't want to add that ability to the plugin I really don't mind uploading the modified plugin to Wordpress.org myself, with my own name on it instead.

When you update the plugin over at Wordpress.org, please feel free to tell us. I guess then there's no longer any need for the plugin here at Webforumet.no.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Gammel 23rd February 2010, 02:58
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future

The GNU General Public License - GNU Project - Free Software Foundation (FSF)
  #12 (permalink)  
Gammel 23rd February 2010, 23:16
Standard  

Nykommer

Sitat:
[..]

When you update the plugin over at Wordpress.org, please feel free to tell us. I guess then there's no longer any need for the plugin here at Webforumet.no.
That is the problem, _if_ there is a security leak ... I will update wordpress.org asap and the zipfile over here is outdated and dangerous.

I have no problem having copies all over the web ( yes please ), but it may come with a risk and I cannot notify/update every site other then wordpress.org.

Regards,
Ramon
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Gammel 24th February 2010, 00:06
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av ramon fincken Vis innlegg
I have no problem having copies all over the web ( yes please ), but it may come with a risk and I cannot notify/update every site other then wordpress.org.

Regards,
Ramon
The version in this thread is nothing you are responsible for, nothing than a "fork" from your original plugin.
If you want, i am sure Atle can take out any credits from you in the plugin available on this site, but since the functions are different in the one available here i don't really understand why you have a problem with this?
  #14 (permalink)  
Gammel 24th February 2010, 03:13
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

No need to worry ramon fincken. If you update your plugin, then everyone using the modified plugin will get that "new version" crap in wp-admin. That's why I didn't change anything in the header.
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Gammel 24th February 2010, 19:32
Standard  

Nykommer

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
The version in this thread is nothing you are responsible for, nothing than a "fork" from your original plugin. [..]
aha! I did not understand that part No problem!

Sitat:
No need to worry ramon fincken. If you update your plugin, then everyone using the modified plugin will get that "new version" crap in wp-admin. That's why I didn't change anything in the header.
That is correct !
Svar med sitat
Svar
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Merke poster som er nye Ståle Wordpress 0 9th January 2010 22:08
Affiliatelinker i e-poster testdriver Tradedoubler 4 10th October 2009 19:13
Betalte poster er ikke lov Geir E. Generell markedsføring 6 3rd March 2009 17:30
Lenker i poster Tonny Ris og ros til WF 11 22nd November 2008 20:04