Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Blogging > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 7th March 2010, 15:52
Standard   Bildetekst i wordpress

Medlem

Ble medlem: Jan 2010
metallian will become famous soon enough

Jeg mener å ha oppfattet at google til en viss grad vil bruke bildetekst i søkene sine, og da er det jo greit å være obs på det.

Når man bruker "sett inn bilde" funksjonen i WP får man opp 3 tomme felt:
Alternate text
Caption
Description

Utover at bildefilen bør hete f.eks Messi.jpg og ike kdjfhkj55.jpg- hva bør man fylle inn her dersom la oss si bildet er av Messi. Hvilke felter, hvilken type søkeord?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 7th March 2010, 15:55
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Alt tekst = nøkkelord som beskriver bildet. Mange programmer som brukes av blinde bruker alt tekst for å navigere sider.
caption = en beskrivende tekst som fysisk vises under eller ved bildet. Mange tabloidaviser bruker samme caption som decription.
description = En lengre beskrivelse av bildet/aktiviteten på bildet.
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Feil å fjerne lenke til wordpress.org fra Wordpress templates? Mr Vest Wordpress 2 9th February 2010 19:13