Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Innholds-kontroll > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 1st June 2010, 14:48
Standard   Endre bakgrunnsfarge Wordpress blogg

metallian sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2010
metallian will become famous soon enoughmetallian will become famous soon enough

Skulle gjerne ha endret bakgrunnsfargen på bloggene mine, hvitt er kjedelig og siden ser veldig død ut når tomrommene er hvite.

1.Endrer jeg dette i stylesheet.css? (Hvilken kodesnutt?)
2.Hvor finner jeg fargekoder?
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 1st June 2010, 14:57
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Du har bakgrunnsbilder på de tre bloggene i signaturen din. Du må bytte evt. fjerne bakgrunnsbildene.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 1st June 2010, 14:59
Standard  

pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av metallian Vis innlegg
2.Hvor finner jeg fargekoder?
Jeg bruker denne mye:
ColorSchemer - Online Color Scheme Generator
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 1st June 2010, 15:57
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

metallian will become famous soon enoughmetallian will become famous soon enough

Pj:Takk
Tonny: bare fotballmoro som er wp-blogg, men skal inn og sjekke ninnstillingene for bakgrunnsbilder eller noe.
  #5 (permalink)  
Gammel 1st June 2010, 16:47
Standard  

zapotek sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to behold

På fotballmoro har du dette bildet i bakgrunnen som gir den gradient effekten: http://fotballmoro.no/wp-content/the.../images/bg.gif

I tillegg ligger dette:

Sitat:
body { background: #545454 url(images/bg.gif) no-repeat; color: #000000; font-size:12px; font-family: Georgia,Arial,Tahoma,Verdana; }
i http://fotballmoro.no/wp-content/the...-640/style.css

Det er denne fargekoden du må endre: #545454 (som gir gråfargen)
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 1st June 2010, 18:18
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Hvordan fjerner jeg det "bildet"?
  #7 (permalink)  
Gammel 1st June 2010, 18:32
Standard  

Robin Johansen sin avatar
Medlem

Ble medlem: Feb 2008
Robin Johansen is a jewel in the roughRobin Johansen is a jewel in the roughRobin Johansen is a jewel in the rough
Send en melding på MSN til Robin Johansen

Ville bare nevne at jeg testet ut denne akkurat, add_custom_background(); - funket fin-fint.
  #8 (permalink)  
Gammel 2nd June 2010, 06:46
Standard  

zapotek sin avatar
Medlem

zapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to behold

Sitat:
Hvordan fjerner jeg det "bildet"?
Du fjerner dette: (images/bg.gif) rett etter background: #545454
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Gammel 2nd June 2010, 07:22
Standard  

Feed: Jula 2013
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av zapotek Vis innlegg
Du fjerner dette: (images/bg.gif) rett etter background: #545454
er det ikke bare å klippe vekk hele dritten og sette inn fargen man vil ha i body taggen da?
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Gammel 2nd June 2010, 09:29
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Fremdeles mye hvitt her
Fjernet (images/bg/gif) og endret fargekoden til en grønnfarge bare for å teste nå...
fotballmoro
  #11 (permalink)  
Gammel 2nd June 2010, 09:51
Standard  

zapotek sin avatar
Medlem

Hvorfor skal du fjerne noe av hvitfarven? Siden trenger absolutt litt luft mellom innholdet og bakgrunnen.
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Gammel 2nd June 2010, 10:02
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av zapotek Vis innlegg
Hvorfor skal du fjerne noe av hvitfarven? Siden trenger absolutt litt luft mellom innholdet og bakgrunnen.
Si det-lett å se sg blind på egne sider, andre tilbakemeldinger på dette tas imot med takk
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
wordpress vs blogspot/blogg.no Snusmumerikken Blogging 5 28th January 2010 22:46
Wordpress- Hvordan endre Header? condes Wordpress 21 13th January 2010 22:20
Endre størrelse på header i Wordpress moneymaker Wordpress 8 31st March 2009 21:26
TD feeds på Wordpress blogg? Tonny Kluften Wordpress 1 23rd September 2008 10:03
Jeg har lest overalt og prøvd alt, men klarer ikke endre logoen på Wordpress default tulling99 Wordpress 3 15th April 2008 06:29

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter