Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Innholds-kontroll > Wordpress
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Wordpress Alt som har med wordpress å gjøre. Alt om plugins, themes, modifikasjoner eller andre funksjoner vedrørende Wordpress postes her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 3rd August 2010, 11:48
Standard   Disqus or not Disqus?

Zmarty sin avatar
Medlem

Ble medlem: Oct 2009
Zmarty is on a distinguished road

Hey folks!

Jeg bruker Disqus som kommentar system på en av mine sider. Er det flere her som bruker dette i stedet for det "vanlige" som er innebygget i Wordpress? Er dere fornøyd?

Jeg er litt i tvil om jeg skal fortsette med Disqus, eller om jeg bare skal bruke standard løsningen i wordpress. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva som vil være best/enklest for å få folk til å kommentere på siden
  #2 (permalink)  
Ulest 3rd August 2010, 12:03
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Hvorfor er du i tvil? Hva syns du selv er enklest når du besøker andres blogger?
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 3rd August 2010, 13:56
Standard  

Zmarty sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tonny Vis innlegg
Hvorfor er du i tvil? Hva syns du selv er enklest når du besøker andres blogger?
Fordi...hehe.

Ser ikke så mange andre som bruker Disqus, og da blir JEG i tvil om jeg bruker riktig verktøy
  #4 (permalink)  
Ulest 3rd August 2010, 22:10
Standard  

TorsteinO sin avatar
Art Director & grunder

Ble medlem: Apr 2007
TorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to all

jeg testa det litt en stund, men det var ett og annet jeg ikke fikk til å funke, mener bl.a. det ikke gikk å kommentere hvis man ikke var logga inn, selv om det egentlig skulle gå, i tillegg ble hele greia bare en ekstra løsning for noe som allerede funka helt fint, så jeg droppa det.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 4th August 2010, 09:33
Standard  

Zmarty sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av atomet Vis innlegg
jeg testa det litt en stund, men det var ett og annet jeg ikke fikk til å funke, mener bl.a. det ikke gikk å kommentere hvis man ikke var logga inn, selv om det egentlig skulle gå, i tillegg ble hele greia bare en ekstra løsning for noe som allerede funka helt fint, så jeg droppa det.
Ja, det er litt av en slik følelse jeg også sitter med. Det positive ved å bruke Disqus kontra Wordpress eget comment system, er jo at er man ført registrert et sted med Disqus, så slipper man å regge seg på andre sider som også bruker Disqus....

hmm....tror jeg gir Disqus en sjanse til...
  #6 (permalink)  
Ulest 2nd December 2010, 19:41
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2010
metallian will become famous soon enough

HAr du konkludert noe her Zmarty? Vurderer diqus jeg også...
  #7 (permalink)  
Ulest 2nd December 2010, 20:02
Standard  

Zmarty sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av metallian Vis innlegg
HAr du konkludert noe her Zmarty? Vurderer diqus jeg også...
Har fortsatt å bruke det. Det har vært noen oppdateringer siden sist som har løst små-bugs som jeg hadde tidligere.

Det fungerer veldig bra nå!
  #8 (permalink)  
Ulest 2nd December 2010, 21:26
Standard  

pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Terskelen for å kommentere blir utvilsomt høyere når det kreves at brukerne oppretter en konto, men for noen kan dette faktisk være en fordel. Tenk deg organisasjoner som tar opp en del kontroversielle emner, og som har stort behov for kontroll av debatten. I slike tilfeller kan jeg tenke meg at Disqus er et godt verktøy.

Men på vanlige blogger om katter, så er jeg usikker på vitsen. Men nå har jeg aldri prøvd systemet, så aner i realiteten ikke noe om det.
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 3rd December 2010, 16:12
Standard  

Zmarty sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av peterandrej Vis innlegg
Terskelen for å kommentere blir utvilsomt høyere når det kreves at brukerne oppretter en konto, men for noen kan dette faktisk være en fordel. Tenk deg organisasjoner som tar opp en del kontroversielle emner, og som har stort behov for kontroll av debatten. I slike tilfeller kan jeg tenke meg at Disqus er et godt verktøy.

Men på vanlige blogger om katter, så er jeg usikker på vitsen. Men nå har jeg aldri prøvd systemet, så aner i realiteten ikke noe om det.
Disqus kan settes opp slik at det ikke kreves noen registrering i det hele tatt. Man skriver en kommentar som gjest (navn+mailadresse)...
  #10 (permalink)  
Ulest 5th December 2010, 20:13
Standard  

Britta sin avatar
Medlem

Ble medlem: Feb 2010
Sted: nær Kristiansand
Britta is on a distinguished road

Jeg forstår ikke helt hva som er galt/vanskelig med det innebygde kommentarsystem av WP?
Den kan jo instilles på alle måter.

Nå har jeg ikke allverdens kommentarer, men jeg valgte å ha innstillingen at første kommentar av en person må godkjennes av meg, etterpå kan de kommentere fritt - så lenge samme mailadresse blir brukt.

Personlig kommenterer jeg ikke på sider med Diskus når jeg skal registrere meg eller skal bruke brukernavn av et annet sted. F.eks. når jeg ønsker å kommentere i avisen og skal bruke Facebook-login til dette e.l.

Hilsen, Britta
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter