Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bevisst løgn i markedsføringen - fungerer det?

Bjrl

Medlem
Jeg ser at Opplysningen 1881 nå bruker bevisst løgn i markedsføringen ved at de kommuniserer helt usanne opplysninger til mediekonsumentene via pressen.

Ta en kikk på dette her:

http://www.idg.no/computerworld/article97568.ece

"- Vi har mange oppdateringer som skjer hos oss i løpet av et døgn. Google har ikke klart å ta hensyn til oppdateringene, og jeg ba derfor om å få oss fjernet, sier portalsjef Geir Egedius i 1881.no. "

Dette er helt åpenbart løgn. Man kan ikke bar eta en telefon til Google og be dem om å endre indekseringen sin -og vips er det i boks! Dette er løgn, rett og slett.

Og i denne artikkelen slås det fast at 1881.no faktisk er astet ut fra Google: 1881 er kastet ut av Google - digi.no : Tele/Kommunikasjon

Jeg er utdanet kommunikasjonsrådgiver fra Høgskolen i Lillehammer. Og det er HELT FUNDAMENTALT at man ikke kommer med bevisste løgner når man bruker kommunikasjon som markedsføring. Her har portalsjef Egedius benyttet massekommunikasjon som kanal - og det han kommer med er rett og slett løgn.

Min oppfatning er at 1881.no nå er i ferd med å gjøre vondt til verre gjennom å velge å lyve.

Hva mener dere?

Mvh
Bjørn Jarle
 

sKrud

Meget sliten student
Haha..Dette blir jo bare for dumt.. Han der er sikkert kompisen til han som kaller seg for "internettøkonom"..:p

Men tilbake til tema, vil tro at dette kommer til å bli tatt dårlig imot ja.. Dette er helt klart bare god gammel løgn.. Om det vil påvirke ryktet til 1881, thja, vet ikke helt.. De som bruker 1881 vet vell fint lite om dette med indeksering og slikt..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tja....her kan vi mene mangt og meget! Er det en løgn? Er det et forsøk på å pynte på sannheten? Er det et PR-jippo?

En åpenbar løgn for folk flest er ikke bra å bruke i kommunikasjonen. Men, å si konsekvent at man ikke skal lyve i kommunikasjonen sin henger jo ikke sammen med realiteten.

Reklamen lyver hele tiden, politikere lyver hele tiden og PR-folk lyver hele tiden.....hvis en skal se svart-hvitt på hva som er sant og ikke sant!

Så hvis du er ute etter et JA eller NEI på ditt spørsmål om løgn fungerer i markedsføringen må det bli et stort JA!
 

clinton4

Medlem
Hehe.. Blir for dumt ja.. Hva er foresten poenget med å lyve om det? Ser ikke noe negativt i å bli kastet ut av google, sånn bortsett fra at de mister en del trafikk da.
 

Deezire

Medlem
Jeg vet ikke helt, ComputerWorld har tatt seg tiden til å faktisk høre med de forskjellige partene, mens digi.no (som er en søppelavis) baserer seg på innlegget i en blogg fra markedsføringsfolk. Jeg er svært skeptisk!
 

Christian

Medlem
Her har portalsjef Egedius benyttet massekommunikasjon som kanal - og det han kommer med er rett og slett løgn.

Det er vel første punkt i den setningen som er problemet. Det er presseansvarlig som burde uttalt seg til pressen. En portalgeek har garantert ikke tenkt gjennom alle de problemstillingene og tingene man må tenke på før man uttaler seg til en journalist.

Og hvis det han sier er løgn er det selvsagt ikke noe som kan forsvare det. Det er nok også han kolleger som jobber mot pressen også helt enig i.
Får bare håpe for hans del at de greier å bli indeksert igjen da, slik at løgnen hans kan viskes ut i stillhet.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Ble tilfeldigvis oppringt av en selger fra 1881 i dag, sa selvfølgelig at jeg ikke var interessert i betalt oppføring som en følge av at de ikke lenger var indeksert i Google ;) hehe..
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Han flirte og sa at jeg var ikke den første som hadde sagt det.
Han informerte samtidig om at de hadde de hadde 400 000 treff fra andre sider pr mnd. 300 000 av disse kom ikke fra Google.
De hadde mest trafikk fra msn og startsiden var hans påstand....
Vi kjenner vell alle til hvor vanvittig synlig 1881 har vært i Google, de var jo overalt! Setter mine tvil til disse tallene. Vil tro at med deres synlighet burde kanskje 50% av ekstern trafikk komme fra Google.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om dem har 75% av trafikken sin fra MSN og Yahoo, så ser jeg så absolutt ingen grunn til å bli deindeksert i Google - da er det jo heller MSN og Yahoo dem burde fått seg deindeksert i ! Her er det uten tvil noen løgner ute å går..
 
Topp