Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Snakk om å gå på trynet! :(

Loginme

New Member
Vil advare andre som ikke gidder å sette seg inn i reglene.


På 1 mnd har jeg klart det kunst-stykke å bli utestenkt hos Sedo, mistenkt som "kriminell" svindler.

Allt er egen feil, ingen tvil om det. Jeg leste nemlig ikke reglene.

Som sagt for ca 1mnd siden, kom jeg over dette med domenesalg og parkering. Hadde aldri hørt om dette med parkering før, og fikk blod på tann. Uten å lese reglene begynte jeg å sette opp sidene som jeg parkerte hos Sedo. Etter jeg hadde optimalisert sidene med søkeord osv, ble jeg nysgjerrig på innholdet, og surfet på mine egne sider, og tenkte ikke på at dette ville bli registrert hos sedo som et forsøk på svindel /falske klikk, var innom disse sidene hver dag for å se om det var noe jeg kunne kjøpe til meg selv. Ante ikke at mine klikk ble registrert i det heletatt, tenkte rett og slett ikke over det.

Jeg ble faktisk overrasket over innholdet på sidene, og kjøpte en dupeditt fra en av webshopene linket fra mine sider.

Så kom bomben, en sint mail fra Sedo om at sidene mine var fjernet og jeg kastet ut, uønsket hos sedo siden min aktivitet ble sett på som "fraud".

Skal si jeg skvatt til og hvorpå jeg fikk en akkutt ubehagelig varmesøyle som gikk fra tærene til toppen av hode med påfølgende rødme i fleisen.

Nå sitter jeg her da, med en dyrebar lærepenge. Og en hel hau med domener jeg ikke kan parkere hos Sedo.

Er det andre plasser å parkere som kan anbefales, hvor jeg kan starte på nytt med nye ark?

For hadde jeg visst dette, hadde jo aldri klikket meg inn på mine egene sider.

Håper noen gidder å svare..
 
Sist redigert:

quicktech

Medlem
Hehe, sånn kan det gå. Men heldigvis at du ikke lidde noen voldsomt store materielle tap. Selv vil jeg fraråde folk å parkere med SEDO, jeg føler de er skikkelig luringer. Jeg la ut en haug av domener der en gang, fordi jeg tenkte det var bedre enn at de skulle ligge og slenge. Sedo forelso med sin geniale verdi-beregnings-robot at domenene mine var verd 160 euro pr stk. Jøss tenkte jeg og trykket aksepter med glede. Etter en liten stund kom det føsrte budet på et av domenenavnene - riktig - 160 euro. Bra butikk. Men så når det kom til selve utførelsen av handelen så får jeg se et såkalt sammendrag av handelen som så slik ut:

Domain price : 160 euro
Sedo fee : 150 euro
To be paid : 10 euro

DA skal jeg si du føler deg lurt da. Mindre enn en årsavgift for et relativt bra domenenavn. Heldigvis var ikke dette slutten på historien. Så det jeg gjorde etter noen dagers omtenkningstid var at jeg lagde en index.html fil med det enkle budskapet "Dette domenenavnet er til salgs for 160 euro, kontakt meg på e-post dittogdatt.". Denne filen la jeg ut på et webhotell hvor jeg samtidig parkerte domenenavnet det var snakk om, og flyttet ns pekerene fra sedo til dette webhotellet.

Etter en mnd eller noe slikt fikk jeg napp - personen som opprinnelig hadde bydd på navnet var fremdeles såpass interessert at han hadde fortsatt å sjekke adressen. Når han aldri fikk aksept på budet via sedo hadde han mest sannsynlig fortsatt å gå inn på domenet for å se om noen andre hadde kjøpt det. Når han så en dag fant min e-post adresse kontaktet han meg, og jeg fikk 160 euro slik som var min tanke fra starten :)

In your face and never more, Sedo.
 

picxx

Well-Known Member
hawkbay, hvordan forsvarer sedo en fee på 150euro for å selge ett domene?
Det er jo ikke bare langt bak mål, det er jo på en helt annen stadion.
 

nederlanden

New Member
Är 100% novis på detta område, har likaså parkerat två domäner mest för att se om de säljer. Det står att sedo tar 10% av salgssuman, så att de tog typ 90% av ditt pris gör mig någorlunda förundrad. Är i övrigt 110% paronid så det hjälper inte stort det heller.
 
Topp