Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdsetting av domene

Status
Stengt for ytterligere svar.

nwinger

New Member
Hei,

Er ny på forumet og helt blank på emnet. Til daglig studerer jeg it og informasjonsteknoligi, 3 år bachelor (Nærmer seg endelig slutten :D). Jeg lurer i grunnen på hvordan man kan verdsette et domene? Skjønner jo at et godt navn kan være attraktivt for ulike parter, men hvordan går dere frem når dere leter?

Er eksempelvis innsjekking.no eller lignende noe som er verdt å spare på?

Lønner det seg i så tilfelle å selge kun domene, eller utvikle et større produkt og så satse på oppkjøp?
 

PIP

Medlem
Å verdsette et domene er ikke lett. Man kan selv sette en pris og si at det er minsteprisen jeg er villig til å selge for. Og så gjelder det å være tålmodig å vente på rette kjøper. Alternativt er å drive oppsøkende salg. Gjøre litt forarbeid og selge til potensielle kjøpere.

Innsjekking.no synes jeg personlig er et godt navn som burde ha potensiale for å håve inn noen kroner. Men nå er ikke domenemarkedet i norge slik at man kan bli rik på det... iallefall ikke over natten... og uten en god dose flaks. ;)

Når det gjelder utvikling, så må du selv bedømme hva du har kompetanse, tid og økonomi til. For å utvikle for å selge er ofte både kostbart og tidkrevende.

Hei,

Er ny på forumet og helt blank på emnet. Til daglig studerer jeg it og informasjonsteknoligi, 3 år bachelor (Nærmer seg endelig slutten :D). Jeg lurer i grunnen på hvordan man kan verdsette et domene? Skjønner jo at et godt navn kan være attraktivt for ulike parter, men hvordan går dere frem når dere leter?

Er eksempelvis innsjekking.no eller lignende noe som er verdt å spare på?

Lønner det seg i så tilfelle å selge kun domene, eller utvikle et større produkt og så satse på oppkjøp?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp