Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til helvete med domenehaier

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Endelig legges det press på domenehaier, og nå får den største av dem alle en smekk på pungen: Domene-kaprer tapte og må betale erstatning - digi.no

Jeg kan ikke annet enn å si at det gleder meg å lese denne nyheten. Jeg håper han blir saksøkt så hardt at han aldri får råd til en kuletyggis igjen. Domenehaier har jeg like mye til overs for som narkolangere.

Hva slags meninger har dere om domenehai-virksomheten?
 

picxx

Well-Known Member
Hva slags meninger har dere om domenehai-virksomheten?

Det er et yrke, på lik linje med aksjespekulanter, tomtekjøpere o.s.v.
At noen benytter seg av "ulovlige" metoder i sitt yrke bør de selvsagt bli straffet for, men utover det har jeg ikke et negativt ord å si om domene haier jeg.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg sammenligner folk som kjøper og selger domener med folk som kjøper og selger eiendommer.

Et domene er ingen hellig ting: Det er en vare.

Personen det er snakk om her har registrert 2000 .no-domener. Han er sin egen registrar og betaler derfor 50 kroner pr domene, eller en krone pr uke. Det bør han ikke ha noen problemer med å tjene inn igjen, selv om han bruker SEDO.

Hvis han bruker 100.000 kroner i året på å registrere 2.000 domener og han selger fire domener i året á 25.000 kroner, er han i null.

Det er altså ikke spesielt risikofylt å drive i denne businessen.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Domener kan ikke på noen måte sammenlignes med eiendom. Han kjøper et domene til 100 kroner og selger det for 25.000 kroner! Tror du de som kjøper eiendom kjøper et hus og selger det for 25. milliarder?

Det blir laaangt ifra det samme.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Hvis noen hadde prøvd å selge navnet mitt til meg for å tjene på det hadde jeg besøkt vedkommende og det hadde ikke blitt noe hyggebesøk.

All den tid du ikke har tm navnet ditt er vel det eneste du hadde oppnådd med det en anmeldelse, en bot og muligens noen dager på vann og brød.

Hadde du reagert på samme måte om noen ville solgt deg en butikk(kjede) som hadde bært ditt navn?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvorfor i alle dager kommer dere med så utrolig mange latterlige sammenligninger eiendomshaier? Jeg skal gi dere en reel sammenligning.

Om det var mulig å kjøpe opp adresser, hva skulle man da gjort? Tenk at du finner drømmehuset, kjøper det og flytter inn. Adressen er "Portveien 12". Men dessverre, så er det en feit nerd fra Tromsø som eier adressen "Portveien 12". Og alle andre portveien adresser er allerede eid eller solgt av noen, så hva skal du da gjøre for å få fram posten din? Kjøpe "p0rtv3|3n 12" ?
 

Knut

Medlem
Hvorfor i alle dager kommer dere med så utrolig mange latterlige sammenligninger
Dette var vel kanskje den mest latterlige av dem alle Kenneth

Om det var mulig å kjøpe opp adresser, hva skulle man da gjort? Tenk at du finner drømmehuset, kjøper det og flytter inn. Adressen er "Portveien 12". Men dessverre, så er det en feit nerd fra Tromsø som eier adressen "Portveien 12". Og alle andre portveien adresser er allerede eid eller solgt av noen, så hva skal du da gjøre for å få fram posten din? Kjøpe "p0rtv3|3n 12" ?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Faktisk ikke, så er akkurat samme saken. Hadde det vært mulig å kjøpe en husadresse, uten å kjøpe huset, så hadde nok disse tilfelle vært reelle også.
 

picxx

Well-Known Member
Så...hvor mange har muligheten til å inneha 2-3000 adresser IRL?
En må behandle produkter slik de blir presentert.
Om du føler deg utsatt, vel... kanskje være snarere på avtrekkeren neste gang?
:D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg føler meg ikke truffet på noen måte, jeg har alle domene jeg har hatt bruk for! Men det endrer ikke min mening om at domenehaier er umoralske tullinger.

Men nok om det. Dette kommer vi ingen vei med - la oss snakke SEO! :)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Jeg føler meg ikke truffet på noen måte, jeg har alle domene jeg har hatt bruk for! Men det endrer ikke min mening om at domenehaier er umoralske tullinger.


Om du har de domenene du vil ha, skjønner jeg ikke ditt hat mot de som kjøper opp domener i bulk.
Enhver vil utnuytte de muligheter som finnes.
Jeg er ganske sikker på at du kommer til å bli uglesett av de metodene du bruker noen plasser også... humm...hehe... :D
 

picxx

Well-Known Member
Kommer til å bli? Jeg er allerede hatet i diverse kretser for mine triks og metoder :]

I know... så hvorfor legge ditt hat på andre så å si i samme bedrift som bare befinner seg i en annen avdeling? :D
 
Topp