Kjapp og trygg hosting for Wordpress

.no domene - hvordan fungerer det?

Frodem

Medlem
Hva skal til før .no domene er i gang? Er første gang jeg bestiller .no.

Har betalt for det og alt. Er det sånn att jeg får papir hjem for å skrive under?

Frode
 
Sist redigert av en moderator:

allegretto

Medlem
Kjøpte du ikke domenet gjennom domeneshop? Da har du fått e-post med videre instruks for hvordan du går frem.

- Du må skrive ut egenerklæringskjema (som du har mottatt som link per e-post) som du skriver under på og sender inn. Deretter blir domenet godkjent.
 

Knut

Medlem
Eller du kan logge deg inn på kontoen din hos DS og laste ned en pdf fil med egenærkleringen om du ikke har fått den på epost
 

Frodem

Medlem
Hei

Nei kjøpte det via noyos... begynner å bli rimelig lei dette nå.

Sender jeg mail til noyos, får jeg auto mail tilbake att dem skal svare så fort dem kan.. det tar noen dager/uker det ja.

Eneste svaret jeg har fått der, er dem auto mailene, ikke noe annet.

Ser jo også ut til att domene er fortsatt er ledig, iallefall på domeneshop

Frode
 

webpiken

Medlem
Hadde jeg vært deg, hadde jeg avbestilt og send inn ny bestilling via Domeneshop eller en annen god, norsk registrar.
 

Frodem

Medlem
Tjo lett å si det webpiken...

Er ingen avbestillings funksjon som jeg kan se.. har akkurat nå send mail ang avbestilling og vil ha mine penger tilbake på paypal kontoen skrev jeg.

MEN det som er problemet, er jo att dem bruker vannvittig lang tid på å svare, hvis jeg er heldig å få svar i det hele tatt..

Tviler på jeg får svar på denne mailen, men vi får se

Frode
 

allegretto

Medlem
Du skrive at du bestillte fredag 18.juni, dvs. at det har gått to virkedager. Det er jo ikke vannvittig lang tid. Vil tro dette ordner seg i løpet av uka.

Men om du må få opp domenet i løpet av dagen (morgendagen) så registrer domenet gjennom domeneshop.
 
Sist redigert:

Frodem

Medlem
Joda, men jeg får overhodet IKKE noe svar, bare automailer.

Hadde dem enda sendt mail om att det klart/regget etc, men når jeg spør om ting så skjer det ikke noe.

Sjekket via domeneshop, så fantes ikke det domene jeg hadde regget på fredag. DS svarte på mail 7 min etter forespørsel på mail.

Vet jo att det ikke er mange dager siden jeg bestillte, men det skjer ikke noen ting virker det som, domene kan registreres hos andre ser jeg. Det må da bli reservert eller noe når man har betalt for det?

Frode
 

allegretto

Medlem
Ja, absolutt, det virker som om dette blir gjort manuelt... og det er jo ikke bra når det gjelder domeneregistrering.

Jeg hadde gjort som webpiken råder deg til, bestill gjennom domeneshop, så vil jeg tro du kan komme frem til en ordning med noyos senere.
 

Frodem

Medlem
Bestiller nå

Er det da valg nr 1 da jeg skal ha hotellet på hostgator?

Frode
 

Frodem

Medlem
Har nå bestillt hos DS, så får vi se hva som skjer :)

Frode

faxer erklæringen i morgen tidlig
 
Topp