Kjapp og trygg hosting for Wordpress

tns-gallup.no

kongen

kongemedlem
Blogg.no (som er 100% brukerstyrt) er det 11. mest besøkte nettstedet i Norge og har passert TV2 i unike brukere og sidevisninger. Egentlig skulle blogg.no vært på 10. plass fordi MSN (2. plass) tvinger brukere som logger ut av Hotmail på sidene sine (og de fleste klikker seg bort fra unyttige MSN raskt).

Rapport - Topplisten - TNS Gallup
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Blogg.no (som er 100% brukerstyrt)

blogg.no er 100% styrt fra bootstrapmarketing, eller hva de kaller seg, så det er overhodet ikke brukerstyrt.
 

zapotek

Medlem
Blogg.no (som er 100% brukerstyrt) er det 11. mest besøkte nettstedet i Norge og har passert TV2 i unike brukere og sidevisninger. Egentlig skulle blogg.no vært på 10. plass fordi MSN (2. plass) tvinger brukere som logger ut av Hotmail på sidene sine (og de fleste klikker seg bort fra unyttige MSN raskt).

Rapport - Topplisten - TNS Gallup

Nyhet! TNS Gallup sin liste er noe så inni granskauen lite komplett. Noe som ganske enkelt understrekes med at Løv-Ham fotball ligger på en fin-fin 126. plass.
 

picxx

Well-Known Member
Nyhet! TNS Gallup sin liste er noe så inni granskauen lite komplett. Noe som ganske enkelt understrekes med at Løv-Ham fotball ligger på en fin-fin 126. plass.

Med en inngangspris på 50.000 norske dalere ekskluderer det nok en del nettsider ja.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Med en inngangspris på 50.000 norske dalere ekskluderer det nok en del nettsider ja.

Jeg tror faktisk det har blitt langt billigere enn dette for mindre nettsider å komme inn på topplisten enn den prisen du nevner. Gratis er det imidlertid ikke. :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Noen annonsører kan vel få øynene opp for deg, men hva ville jeg fått igjen ellers? Hadde jeg vært på TNS Gallup-lista ville jeg ligget på ca. 40 plass.

Nå tror jeg vi må huske på hva som gjelder for TNS-metrix listen da..... Det er KUN norske besøkende blant annet, og den er ganske streng på hvilke unike den teller.

Min erfaring er at mange mister ganske mye besøkende som de har talt tidligere når de går over til TNS-Gallup.

Du ville fått troverdighet ved å være på den listen Tonny! Det er det denne listen gir når man er ute og selger. Og, dette kan man mene mangt om. Men, slik er det dessverre.
 

Tonny Kluften

Administrator
Nå tror jeg vi må huske på hva som gjelder for TNS-metrix listen da..... Det er KUN norske besøkende blant annet, og den er ganske streng på hvilke unike den teller.

Min erfaring er at mange mister ganske mye besøkende som de har talt tidligere når de går over til TNS-Gallup.

Du ville fått troverdighet ved å være på den listen Tonny! Det er det denne listen gir når man er ute og selger. Og, dette kan man mene mangt om. Men, slik er det dessverre.

Jeg har kun norske så det er jo greit nok. Troverdighet ja, nemlig, annonsører liker det.
TNS lista burde forøvrig listet alle norske sider, men da ville de vel ikke tjent penger på det (og jeg ville ikke havnet på 40. plass :D ).
 

testdriver

Ha det bra..
Har over en håndfull nettsider som kunne vært på den lista der. Den hadde kanskje litt verdi tidligere, men nå begynner dette å bli ganske gammeldags. DoubleClick Ad Planner og Alexa brukes vel mye mer av annonsører.
 

Christian

Medlem
Nå tror jeg vi må huske på hva som gjelder for TNS-metrix listen da..... Det er KUN norske besøkende blant annet, og den er ganske streng på hvilke unike den teller.

Min erfaring er at mange mister ganske mye besøkende som de har talt tidligere når de går over til TNS-Gallup.

Nå er rundt 3 år siden jeg kryssjekket trafikktall fra TNS Metrix. Men den gangen var i alle fall ikke UV-tellingen noe strengere enn for eksempel Google Analytics.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå er rundt 3 år siden jeg kryssjekket trafikktall fra TNS Metrix. Men den gangen var i alle fall ikke UV-tellingen noe strengere enn for eksempel Google Analytics.

GA er nok det systemet som er nærmest TNS-metrix, det har du helt rett i.

Alt handler jo om målemetoder og så lenge to systemer måler på samme måte bør de gi tilnærmet lik resultat.
Det er mange som har gått fra å drive en nettside og måle i diverse rapportsystemer til å gå inn i TNS-metrix og få hakeslepp.

Det ville vært ganske interessant å bygge opp en konkurrerende liste til TNS-metrix. Det burde fremdeles vært en lukket liste så man ikke bare kunne legge seg til som på enhver toppliste. Det er jo en del av kvalitetsstempelet til TNS-metrix. De har kontroll og noen som tar på seg ansvaret for at tallene er riktige.
 

picxx

Well-Known Member
Tall blir jo ikke mere riktige bare fordi om en liste er lukket, eller at den kalles TNS metrix.
Det hele beror jo på hvilke kriterier man legger til grunn for målingene og hvilke filtre man bruker når man måler.
 

testdriver

Ha det bra..
Det er vel egentlig naturlig å tro at GA er bedre og mer nøyaktig enn TNS, hvis det skulle være noen forskjell.
 

zapotek

Medlem
Det er mange som har gått fra å drive en nettside og måle i diverse rapportsystemer til å gå inn i TNS-metrix og få hakeslepp.

Årsaken er vel at enkelte bruker webhostens statistikk eller Statcounter og setter resettiden for unike brukere til 1 time istedenfor 24. Da blir det hakeslepp ja.
 
Topp