Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsepriser på nisjeforumer

Berimbau

Medlem
Hva slags priser bør det koste å annonsere på nisjenettforumer generelt? Eller f.eks. her på web-forumet eller på norsk web forum? Jeg har en kunde som skal kjøpe annonsering på forumer og jeg trenger råd angående priser.

Takk.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er et spørsmål som kan ha like mange svar som det er forum.

Ta en runde og forespør de forskjellige forumene med hva de skal ha for en gitt periode eller et gitt antall visninger. Så finner du fort ut en snittpris. Og, du vil garantert finne ut at det vil variere stort!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Som nevnt er det ca umulig å finne en fasit på dette.

Selv tar jeg 1600,- pr måned på trommeportalen.no og det virker som om det er "rett" pris. Jeg har nå ca 250-300 unike og totalt 500-600 brukere innom hver dag.

Det her ihvertfall ikke vært noen som har klaget på at den er for høy. :)
 

allegretto

Medlem
King-Nothing: Litt out of topic her.. men hvordan skaffer du annonsører? Tar du direkte kontakt med potensielle annonsører? sender du e-post? telefon? eller blir du kontaktet av annonsører som ønsker annonseplass
 

Dag Frogner

Supermedlem
Er for det meste jeg som kontakter de, men fra tid til annen tar de kontakt med meg også. Har opparbeidet meg en liste over en god del potensielle annonsører og sender som regel epost for deretter å følge opp via telefon.

Send gjerne PM om du lurer på noe mer, så slipper vi å ta over denne tråden. :)
 

picxx

Well-Known Member
Takk for det King-nothing. Er det ellers ingen her som har peiling på annonsepriser?

"Peiling på annonsepriser"?
Spør du noen om hvor mye en bil koster kritiserer du ikke andre for at de ikke har peiling på bilpriser. "Nisjeforum" er jo bare betegnelsen på plattformen nettstedet er bygd på. Uten andre opplysninger som demografi, trafikk og konverteringsrate på siden er det jo umulig å si noe om pris.

Alt selvsagt sagt i en mild tone, før man åpner salmeboken og raller i veg på "nærmere deg min gud". :)
 

Berimbau

Medlem
Jeg kritiserer ingen, men tenker kanskje som så at dette er et sted hvor noen vet om annonsepriser.

Med nisjeforumer mener jeg spesialiserte forum, f.eks. bimmers er for BMW eller du har nybakt-mamma-forumer.

Jeg vet ikke hva jeg ville tatt, det er det som er problemet. Hvor mye ville dere tatt da?

La oss si et forum som har 1000 forskjellige brukere hver dag og kanskje hver bruker leser 5 tråder? Det blir 5000 visninger av en annonse hvis den er på alle sidene.

Jeg aner ikke, hjælp!
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
La oss si et forum som har 1000 forskjellige brukere hver dag og kanskje hver bruker leser 5 tråder? Det blir 5000 visninger av en annonse hvis den er på alle sidene.

Jeg aner ikke, hjælp!

Prøv deg med 2-3k pr måned for en 728*90px banner.
 

Berimbau

Medlem
Ok, jeg skal prøve med noe lignende det, men blir ikke det oppfattet som et skambud? Har vært på klikk.no som sier at de tar 10 øre pr. visning. 10000 visninger daglig blir 1000 kr dagen. Er det virkelig så dyrt å annonsere på klikk.no???
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ok, jeg skal prøve med noe lignende det, men blir ikke det oppfattet som et skambud? Har vært på klikk.no som sier at de tar 10 øre pr. visning. 10000 visninger daglig blir 1000 kr dagen. Er det virkelig så dyrt å annonsere på klikk.no???

Ja, dette er en normal kostnad på et redaksjonelt nettsted, og det er ikke spesielt dyrt!

Annonsepriser basert på visningspriser ligger på alt fra 5 øre og oppover.

Du jakter litt på et svar som ingen av oss kan gi deg fasit på uten mye mer info.

Selv om jeg har jobbet med annonser siden 1988, så er det ikke bare å plukke et nummer og si en pris. Prissetting er mye mer komplekst enn som så.
 

picxx

Well-Known Member
Man kan jo også regne ut dette på en annen måte hvis man ser bort fra visningsprisen.
La oss si su har 1000 unike pr. dag.
På din side har du en CTR på 3%.
Dette betyr i snitt 30 klikk på annonsen hver dag.
Tar du da 5.- for hvert klikk betyr dette 150.- hver dag X 30 = 4500.- mnd.

Annonsepriser er ingen magisk formel.
Finn ut stat på den siden du skal annonsere på, gå ut fra en klikkpris du selv synes er grei, så er det resten barneskolematematikk.
 
Topp