Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regnskapskontroll :(

i-net

Medlem
Blitt utpekt til å få regnskapskontroll :(

Noen som har drevet med nettbiz her som har fått det før?
og evt. kan komme med noen tips eller råd evt.?

Aner ikke hvor nøye de vil gå igjennom dette, men så lenge man ikke bevisst har forsøkt å skjule noe, så bør det vel gå bra?

Hoho.. jaja.
 

i-net

Medlem
ENK. men skal over på AS bare brønnøysund får gjort noe med det jeg har sendt dem....

Det som er helt sikkert er at det er ingenting positivt som kan komme ut av en sånn kontroll.. bare evt. negative, sure oppstøt fra skattevesenet :<
 

spikre

peterhamre.no
Har du gjort som du skal, har du ingenting å frykte. Har du forsøkte "å svindle" i større eller mindre grad, vil du får din straff nå. Jeg vil mene at det kan komme noe godt ut av det; om skattetaten mener alt er korrekt, kan du ta det som honnør, og du vet at du (og evt regnskapsfører) har gjort alt rett og redelig. Det er godt og høre! :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er "lov" å gjøre feil, men det er ikke lov å prøve å lure staten (eller noen andre).
Hvis jeg får kontroll er det nok mest sannsynlig småplukk, men ikke noe som ville utløse straffeskatt.

Har du regnskapsfører er det bare å spørre den om råd. Det kan du også spørre skattekontoret om. Hva er det de ønsker av deg, og i hvilken form? Er det noen som kommer fysisk inom eller skal du sende de noe?
Kan du kanskje scanne og lime inn brevet her?
 

Santo

Active Member
Hvilket år fikk du kontroll på? Kjedelige greier. Skaper bare stress for grundere og ekstraarbeid!

Jeg vil si at det er bra at det utføres litt kontroller...

Det skal jo tross alt innbetales skatter og avgifter til fellesskapet, og om det ikke hadde vært noen form for kontroller så ville det nok blitt mer snusk og fanteri enn det allerede er.

Jeg hadde forøvrig en kontroll ifjor høst hvor Skatteetaten etterspurte bilag for årene 2009 og 2010.

Kontrollen gikk greit.
 

i-net

Medlem
Jeg får dem på hjemmebesøk for grilling om bedrift og kontroll av regnskapet for 2010 og 2011. Har regnskapsfører så burde jo gå bra. Jaja, kan si hvordan det gikk.
 

Santo

Active Member
Jeg får dem på hjemmebesøk for grilling om bedrift og kontroll av regnskapet for 2010 og 2011. Har regnskapsfører så burde jo gå bra. Jaja, kan si hvordan det gikk.

Jeg fikk beskjed om å sende inn bilagene mine. De kom altså ikke på besøk. Trodde ikke det var så vanlig å komme på hjemmebesøk til små enkeltpersonforetak...?

Du har enkeltpersonforetak?
 
Topp