Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte nettbutikk

Denniz

New Member
Hallo hallo

Har tenkt til å starte en liten nettbutikk. Har prøvd å lese litt rundt her inne og bli klok på hva jeg må/bør tenke på. Men jeg sitter jo igjen med noen spørsmål.

Først er jo det å lage selve nettbutikken, finnes et en enkel og gratis/rimelig løsning som samtidig kan gjøres til "min egen"?
Så kommer det til produktene. Jeg tenkte være innen hjemmeinnredning sjangeren type kopper, asjetter, pyntegjenstander og lignende.

Hvordan er reglene i forhold til moms/mva og toll? (Hvor mye må jeg regne med at det koster meg i oppstart import o.l.?)

Hvordan går jeg fram for å få tilbake moms/mva og toll?

Jeg er veldig i startfasen og setter pris på den hjelpen jeg kan få. Har sett det er mange kloke hoder her inne og håper jeg selv blir klokere. :)

På forhånd takk! :)

Denniz
 

namaste

Medlem
Først er jo det å lage selve nettbutikken, finnes et en enkel og gratis/rimelig løsning som samtidig kan gjøres til "min egen"?

Om du ikke er helt stø, og har tenkt å putte litt penger i prosjektet, kan du vel egentlig bare budsjettere med å bruke noen tusen på nettbutikken. En rimelig engangsinvestering som fort kan gi solid avkastning. Både sta og Bransje kan gi deg gode anbud på en slik jobb.

Når det gjelder alt det andre... Et godt tips er å gjøre mer research før du spør, da får du lettere hjelp fordi folk ser du har forsøkt. Du har åpenbart ikke gjort særlig mye, og dermed ikke så veldig fristende å skulle gjøre all jobben for deg. Les deg opp på Norsk Bedin er flyttet til Altinn og Selvstendig næringsdrivende - smÃ¥ aksjeselskaper - Miniforetak.no så har du et godt utgangspunkt for videre diskusjon.
 

Vikingweb

Medlem
Hei Denniz,

Det var lenge siden du spurte om hjelp med din nye nettbutikk for hjemmeinnredning.
Hvordan har dette gått for deg?
Har du fått svar på alle spørsmål og valgt leverandør for nettbutikken?

Hvis du trenger mer hjelp er du varmt velkommen å kontakte oss slik at vi kan diskutere en løsning som blir optimal for deg og din bedrift. Vi pleier å tilpasse avtale etter kundenes spesifikke behov og kan agere som rådgiver da vi har erfaring fra at hjelpe mange forskjellige bransjer, store som små, igang med en e-handels løsning laget på Magento (veldig skalerbar og fleksibel plattform som din bedrift kan vokse inn i og tilsammen med).

Ser frem til å høre fra deg!

Mvh. Robin på VikingWeb
Robin@VikingWeb.no | 22 17 33 00 | Starte nettbutikk? Kom i gang med Magento - Prøv gratis i 30 dager!
 
Topp