Kjapp og trygg hosting for Wordpress

100 gode tips for å drive nettbutikk

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Skal prøve et lite triks for å se om vi klarer å samle sammen 100 gode tips til hvordan man driver en nettbutikk. Målet med tråden er at alle som har et bra tips å komme med kan legge det igjen her. Når vi når 100 skal jeg stenge tråden og oppsummere alle triksene i en post hos bloggen. Alle vil selvfølgelig bli kreditert for sine tips.

PS: Husk å fortell litt om hvorfor tipset ditt er bra. "Design nettbutikken med blå farger" er et dårlig tips, siden det ikke forteller oss noenting om hvorfor det er lurt å designe nettbutikken sin med blå farger (PS: dette var bare et eksempel).

Regler for tråden:
- Absolutt INGEN diskusjon skal foregå her. Opprett da heller en egen tråd.
- Les gjennom alle tipsene før du kommer med ditt.
- Om du vil legge til informasjon til et tips, bruk følgende format:

Tilleggsinformasjon til tips: #x.
Ditt tips her.


Vi starter på 100 og jobber oss nedover. Diskusjon etter vi har nådd 100 vil selvfølgelig være lov.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
100. Alle eposter og forespørsler relatert til nettbutikken bør besvares innen 48 timer maksimalt. Aller helst tidlig neste arbeidsdag. Dårlig support øker sjansene for at kundene forsvinner.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
99. Gi mulighet for å legge igjen brukererfaringer og gi produktet karakter. Dette er ofte det lille ekstra folk vil se/lese om før de kjøper et produkt
 

webpiken

Medlem
98. Ha fornuftige løsninger for frakt, og bruk muligheten til å sende som brev ved små ordrer.
 

peterandrej

pensjonert moderator
97. Gi meg muligheten til å skrive inn navn, adresse og slikt uten å måtte opprette en "brukerkonto". Jeg vil bare ha varene tilsendt. Jeg vil ikke opprette brukerkontoer overalt.
 

Christian

Medlem
96. Ha relevante varer godt synlig. "De som kjøpte dette produktet kjøpte også...." eller lignende. Det kan gi mersalg.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
95. Husk "the 3 Ps". Product name, Price og Purchase link. Når brukeren ser på et produkt må disse 3 elementene være klare og synlige på toppen slik at brukeren slipper å scrolle for å finne noen av dem.
 
93. Oversiktlighet, god navigering: Jeg gidder ikke handle på nettsteder som er dårlige på dette, skal jeg ha et produkt skal jeg ha det der og da, uten å måtte innom en haug med menyer. Viktigere enn pris for min del.
 

Sindre

Medlem
92. Bruk god tid på å finne et fengende navn til din nettbutikk. Dette fordi man må leve med det navnet dersom man først bygger opp siden rundt det. (Et navnskifte kan bli et omfattende prosjekt.)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
91. Gi brukerene en følelse av hvem du er. Da har dem lettere for å stole på deg. Lag en god om oss side. Ta kanskje noen bilder av de som jobber med nettbutikken og kontorene deres. Ha kontaktinformasjon lett tilgjengelig. For en skeptisk nordmann er det viktig å kunne stole på nettbutikken.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
90. Om ikke kunden kjenner din virksomhet fra før er det garantert han vil lese sider som "om oss", "kontakt oss".. Disse sidene må selge !

Stikkord: Skap trygghet hos kunden
 

Adrian

New Member
88. Kort vei fra produktet til checkout. Det er viktig å ikke plage kunden med for mange klikk når de vil kjøpe. Registreringsprosessen, og betaling må være så smertefri som mulig. Kutt ned på antall opplysninger kunden må gi fra seg.
 

Adrian

New Member
87. Tilby fri frakt viss kunden handler for over en viss sum (500-700 kr). Dette fører ofte til at kunden putter en ekstra vare i handlevognen for å få gratis frakt.
 
Topp