Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gratis ebooks / e-bøker / litteratur

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Når jeg gikk gjennom min daglige runde i RSS readeren min, så kom jeg over et innlegg fra Asle Skarpengland om gratis e-bøker. Jeg kom da på idéen om at jeg skulle prøve å samle noen gratis ebøker selv, og skrive noen ord om dem. Så for de av dere som på den ene siden føler at dem må jobbe i sommer, og på den andre føler dem må nyte solen - hva med å kombinere? Print ut en e-bok og les den i solen.

SEO Made Easy [Last ned fra WF]
En bok skrevet av Brad Callen. Meget bra for de som er interessert i å lære mer om SEO.
Lagt til: 1 juni 2007

Etablerer [Last ned fra SpørOss - om å starte og drive bedrift eller WF]
En meget god e-bok for de som er i etableringsfasen for firmaet sitt. Gode tips til før du registrer og selve registreringen (PS: Denne er skrevet på norsk!).
Lagt til: 1 juni 2007

Google Adwords Made Easy [Last ned fra WF]
En god pdf bok på 85 sider for de som er interessert i å lære mer om Google Adwords (PS: Husk Adwords kategorien på WF)
Lagt til: 1 juni 2007

Adsense Empire [Last ned fra WF]
En e-bok til verdi av $67. Jeg kjøpte videresalgsrettigheter for en stund siden, og gir den bort gratis her på WF.
Lagt til: 1 juni 2007

Tjen penger på blogging (Av John Chow) [Last ned fra JC]
En bok skrevet av den berømte blogg mogulen som tjener titusenvis av kroner hver månede, bare gjennom sin egen personlige blogg. Han får daglig mange eposter hvor folk spør hvordan han klarte det og hvordan dem kunne gjøre det samme, så han bestemte seg for å skrive en bok om det.
Lagt til: 1 juni 2007

Kjenner du til noen flere som er gratis (lovlig gratis), tips gjerne så skal jeg legge dem til.
 
Sist redigert:

MrOlsen

Medlem
Jobber med det samme som deg

Ikke kommet så langt, men jeg prøver også å samle gratis e bøker. Da til www.free-edowload.com

Lyst til å sammarbeide litt?
 
Sist redigert av en moderator:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mulig at jeg spør utrolig dumt nå, men den eneste boken du ikke forklarer noe om Kenneth er Adsense Empire...
Kan du fortelle hva for en bok det egentlig er? Jeg skulle gjerne ha lasta den ned og sjekket, men tenkte kanskje det var litt greit å ha med i forumet også :)

Og for all del beklager jeg at jeg har tatt opp en gammel tråd.... Det la jeg ikke merke til før nå :eek:
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har ikke lest den selv, bare kjøpt rettigheter for videresalg : )
Men har sett og lest mye om den på internett, så regner med den ikke er så ille! Iallefall om den er sånn høvelig oppdatert..
 
Hei Kenneth,

svært interessant lesning, takk skal du ha! Jeg har bare et spørsmål: Du (evt. andre) kjenner ikke tilfeldigvis til opprinnelig utgivelsesdato på disse? Har lest gjennom SEO Made Easy og Adsense Empire nå, og i ingen av disse stod det noe om når bøkene ble skrevet, noe det kan være greit å vite. Særlig i den første merker jeg at selv om det står mye nyttig der, sitter jeg med et inntrykk av at en del av taktikken som presenteres rett og slett ikke ville ha fungert så veldig godt i sammenheng med Web 2.0 (f.eks. det at man med jevne mellomrom skal slette alle linker til sider som ikke linker tilbake til deg -- for all del, det hjelper sikkert på linkjuice, men hvordan i alle dager driver man en nettside uten store mengder utgående linker i dag?). På samme måte er det et gjennomgående tema i Adsense Empire at man bare kan ha maks en annonse pr side -- noe Google nå jevnlig sender meg meldinger om at jeg er nødt til å slutte med. Jada, jeg vet at opprinnelig innlegg er to år gammelt, men dette føles likevel en del eldre enn det også.

Så dersom du har tilgang på informasjon om når disse bøkene ble skrevet og er villig til å dele denne, hadde det vært supert.

(Beklager bumping, men tråden er jo uansett klistret.)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei olafmoriarty ,

Som du ser, så er det lenge siden bøkene ble lagt til. Jeg vil nok si at de ikke lengre er så relevante (det finnes nok bedre alternativer som er mer oppdatert nå). Har dessverre ingen anelse om når de ble oppdatert (målet var jo egentlig å holde denne tråden oppdatert, men den døde ut).
 
Topp