Kjapp og trygg hosting for Wordpress

pris på nettstedutvikling

Status
Stengt for ytterligere svar.

picxx

Well-Known Member
Tenker du på et eksisterende cms, eller at du selv lager alt fra bunn av?

For et eksisterende cms vil jeg si + / - 10.000 , alt etter hvor mye du må oversette av moduler, hvor mange ekstra moduler du må bruke, hvor mye du må forandre på eksisterende kildekode og om du f.eks må bruke en ekstern designer. Hosting og domene kommer selvsagt utenom, men det er ikke mye det er snakk om i dag.

Om det er snakk om at du selv koder alt fra grunn av vil nok prisen bli en helt annen.
 

Tonny Kluften

Administrator
Takk for svar. Syns at 10000 virker veldig billig. Jeg ser at webfirmaer tar 10000 for en side og så 1000 pr. side etter det. Da bruker de kun standard templates og det er ikke noe administrasjonsdel på dem.

Tenker på et eksisterende cms ja, som jeg modifiserer. Designen skal kopieres fra et annet nettsted, men må kodes.
Hva finnes det av cms ? Er ikke interesert i joomla, kanskje wordpress. Kikker på noe som kalles cmsmadesimple.
Finnes det noe gratis cms som er på norsk, hvis ikke må jeg oversette administrasjonsdelen også.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Wordpress får du i norsk oversettelse.

Pris på nettstedsutvikling varierer jo voldsomt, men som en pekepinn kan du sette en timespris på kr 1000,- og så bare estimere hvor mange timer du vil bruke totalt, og så har du prisen. Er 1000,- mye?

Nei, det skal jo dekke lønn til deg, utgifter du har til leie av kontor (hvis du har det) osv osv.

Til syvende og sist er det uansett kundens betalingsvillighet det står på. Som en hovedregel kan du ta mer fra bedrifter enn fra privatpersoner.
 

allegretto

Medlem
Henter opp igjen denne om det er OK.
Utenom pris for selve utvikling av nettsiden, må kunden også betale drift/leie av webhotell.

Hvilke priser opererer dere med for månedlig webhotell-leie? deler dere inn prisen i to; webhotell og cms (drift/vedlikehold) ? Hva må kunden betale for? Tegner kunden normalt en vedlikeholdsavtale?

Jeg pleier å ta rundt 350 per mnd for "webhotell/drift av cms". Dette er for en "typisk" firmaside hvor kunden selv kan utføre endringer/artikler, laste opp dokumenter etc. Benytter diverse open source cms etter behov.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg og en kompis har et nytt hjemmesidekonsept der vi tilbyr komplette pakker med design, publiseringsløsning (wp), webhotell, domene og support, der billigste pakke starter på 820 kr pr mnd eks mva. Du kan se på det hele som en løpende abonnementstjeneste der kunden "leier" en hjemmeside og absolutt alt kunden trenger til hjemmesiden sin. Du kan tenke på det som et Mystore med hjemmesider og ikke nettbutikker. Konseptet er omtrent det samme.

Det unike med oss er at vi også kan levere innhold i form av fototjenester for bruk på hjemmesiden. På den billigste pakken er det f.eks 10 foto inkludert.
 

allegretto

Medlem
820kr pr mnd er forholdsvis mye... eller kanskje ikke. Vel.. for større firma er det jo ingenting om kvaliteten er bra.

MEN.. for de "små", og de er det mange.. så vil de kanskje vegre seg mot å betale omtrent 10.000 årlig?

Jeg sitter litt og lurer på om jeg bør "skru opp" prisen litt. Evt. dele prisen inn i to; webhotell og cms,drift/vedlikehold/supportavtale
 

peterandrej

pensjonert moderator
820kr pr mnd er forholdsvis mye... eller kanskje ikke. Vel.. for større firma er det jo ingenting om kvaliteten er bra.

MEN.. for de "små", og de er det mange.. så vil de kanskje vegre seg mot å betale omtrent 10.000 årlig?[/B]

Nja, noen vil synes prisen er stiv. Andre vil synes det er billig. Enkelte, som de vi var på møte hos i dag, finner det så billig at de trodde først at det var en spøk.

Du må huske at de 10.000 gir deg en fiks ferdig løsning som er supportert og som garantert funker. Du har kun én aktør å forholde deg til. Her trenger du ikke ringe webhotell-leverandøren for én ting, utvikleren for noe annet og designeren for noe tredje. Her får du én kontaktperson, én faktura, én komplett løsning.

Samtidig kommer løsningen så og si uten etableringskostnader og leveres i løpet av én drøy uke. Du kan når som helst si opp avtalen og legge ned hele hjemmesiden hvis du vil det uten å måtte gjennom ørten ledd og forviklinger. Dette er en abonnementstjeneste for profesjonelle som ikke orker bruke masse tid på å sette seg inn i IP-adresser, domener, A-records, PHP og IMAP. Her ringer du oss, så får du svar. Og vet vi ikke svaret, så finner vi det ut for deg og ringer deg opp.

Men klart, det går an å få nøyaktig det samme oppsettet for en rimelig penge hvis du legger litt innsats i det, det legger vi overhodet ikke skjul på.
 

picxx

Well-Known Member
820mnd for en enkel funksjonell nettside, som holdes oppdatert og med support i den forstand at den driftes "aktivt" er ingen upris synes jeg.

Absolutt ikke.
Det er snakk om to (billige) timeslønninger her, og det å drifte et nettsted beløper seg ofte til ganske mye mere enn ett par timer i mnd, sånn i snitt.
 

allegretto

Medlem
Jeg opererer med følgende priser for publiseringssystem (webhotell inkludert).
Pakke1: 200,- Pakke2: 400,- Pakke3: 600,-

Kunden drifter deler av nettsiden selv (gjennom bruk av sitt joomla-publiseringssystem).
Andre oppdatering (som feks ny side / nytt menypunkt) faktureres etter timepris.
--

Men, jeg lurer nå på å gå opp i pris / endre prisene..
Har nettopp flyttet over 4 nettsider (som kjørte snowfox CMS).. og der kundene betalte fra 500,- og opptil 1000,- per mnd (for cms/webhotell). Både kunden og jeg var enig om at Joomla sin publiseringsløsning fungerer vel så bra som det eksisterende publiseringssystemet, og kunden såg naturligvis ingen grunn til ikke å overflytte nettsiden, og dermed få redusert den månedlige kostnaden.

Hvilke tanker har dere om månedlig pris på CMS/Webhotell? Og hva inkluderer dere / inkluderer dere ikke i denne prisen?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp