Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tjener penger på stavefeil

Ståle

Medlem
Student Michael Nybråten (21) ble oppringt av Googles advokater da han startet nettsiden Goggle.no som 17-åring...

...I fjor hadde den unge nettgründeren 500.000 unike brukere som besøkte siden hans, men han han vil ikke helt si hvor mye han tjener av frykt for at Googles advokater vil banke på døren igjen.

- La oss si at jeg tjente minst 10.000 i måneden i fjor også kan du tenke deg at det er mer i år, smiler han lurt.

17-åring grunnla Goggle.no ( , IT , IT-Telekom )

Noen her ifra?

Unggutten ønsker ikke å bli sammenlignet med såkalte domenepriater som kjøper opp domener med navn som ligner svært på mer kjente nettsider. Han hevder at navnet Goggle ble valgt fordi det betyr å se eller lete etter ting, til forskjell fra Google som betyr uendelig.

- Jeg har fått masse spørsmål fra folk når jeg forteller at jeg driver denne siden. De sier: Du er en luring, men jeg svarer nei, jeg er ingen luring. Google og Goggle er to forskjellige ord og det er selvsagt noen som kommer inn fordi de skriver feil, men de kommer ikke tilbake hvis ikke siden er god, sier Nybråten.

Hehe, jeg vil påstå at 98% av besøkende er type-in trafikk som skulle til google.no. Luring! ;)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ikke dumt, og den søkeboksen fra sesam levert av tradedoubler gir ham 0,65 kr pr søk. Da trenger han egentlig bare 100 søk om dagen for å tjene 650 kr, 200 søk for å tjene 1300 kr, osv. Og finnes det 100-200 som skriver google.no feil og som går på dette? Jo, det er absolutt mulig..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Brukernavn: Jeg fikk 6 i matte på videregående.. jeg ser nå at den karakteren absolutt IKKE var særlig fortjent..
 

Keanu

Geek
Jeg så på dette da jeg leste saken for noen dager siden, og reagerte på at det var adsense-annonser på undersidene.

Nå ser det derimot ut til at adsense-annonsene er forsvunnet, f.eks her:
Goggle.no - Data-Internett og Tele

Ingenting under "Tilbud fra google". Tro om google tok affære og bannet siden da de leste om saken? :)
Siden er jo forøvrig totalt uten innhold og innlenker, så å si at denne ikke er drevet av typos blir rimelig feil.
 

Ståle

Medlem
Jeg så på dette da jeg leste saken for noen dager siden, og reagerte på at det var adsense-annonser på undersidene.

Nå ser det derimot ut til at adsense-annonsene er forsvunnet, f.eks her:
Goggle.no - Data-Internett og Tele

Ingenting under "Tilbud fra google". Tro om google tok affære og bannet siden da de leste om saken? :)
Siden er jo forøvrig totalt uten innhold og innlenker, så å si at denne ikke er drevet av typos blir rimelig feil.

Tror nok du har rett i dine antagelser. Ser man på kildekoden ligger det en adsense-snutt der, og hvis ikke siden hadde vært bannet skulle det ihvertfall dukket opp noe.
 

basicus

SEO Eggspert
Definitivt bannet ser det ut til ja. Fikk forresten bannet et par domener her for et par uker siden. Ingen biggie inntektsmessig, men Google er i farta for tia for å få opp kvaliteten på nettverket ser det ut til.

Etter at de bannet de to stedene, sendte jeg de en mail med full liste over alle domener vi har kjørende med AdSense, og fikk faktisk en manuell gjennomgang med godkjennelse på resten.

Fint gjort av de må jeg si å både godkjenne - samt fortelle hva som brøt retningslinjene på et par stykker.

De to som de kommenterte, rettet jeg så opp - og fikk igjen personlig svar når det var i orden.
 

Tonny Kluften

Administrator
... Fikk forresten bannet et par domener her for et par uker siden. ...

... Fint gjort av de må jeg si å både godkjenne - samt fortelle hva som brøt retningslinjene på et par stykker...

Sa de ifra at de kom til å banne de to domenen ? Har fått advarsler før, rettet opp og så er alt i orden igjen. Det er en veldig grei måte å gjøre det på, hvis du ikke er på ferie da, du får bare tre dager på deg på å rette opp overtrampet.

Skulle bare mangle da, om de ikke kunne godkjenne og sjekke for deg...
 

basicus

SEO Eggspert
De som ble bannet nå var fordi annonsene var for like med innholdet. Dessuten hadde jeg satt inn roterende bilder ved siden av annonsene. Tydeligvis endret de policy når det gjaldt bilder, for dette var noe som de hadde gitt grønt lys for tidligere.

Den som ble bannet for et år siden var for lite familievennlig (det var datingprofiler der, og det ble for mange grove annonser fra medlemmer etterhvert).

Forresten: Hvorfor er det nofollow på signaturen min?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da er siden tilbake etter en stund med nedetid.
Han prøver fortsatt å bygge en startside, og han gjør en utrolig dårlig jobb når han ikke engang har en søkeboks der..
 
Topp