Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Brosjyrer/hefter - utvidelsen av et visittkort?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

De siste månedene har jeg kjørt hardt på networking fronten. Jeg har gjort lite med pitching for egen bedrift og har heller fokusert på å lære om andre og forbedre mine sosiale egenskaper. Resultatet fra dette, bortsett fra mye erfaringer, nye venner, mange potensielle kunder og mye god snacks - er en stor bunke med visittkort. Det er nok et sted mellom 150-200 visitkort i denne bunken. Problemet er at jeg ikke husker hva noen av disse folkene driver med - jeg har ikke anelse om hva selskapet de jobber for tilbyr engang.

Her om dagen var jeg på en slags "speed-dating" funksjon for bedriftseiere, hvor man ikke jakter på en ny sengekamerat, men nye kunder (og kanskje bli kunde av noen selv). Jeg delto ikke, men var tilstede da det var en bekjent som arrangerte eventen. Her ble det utdelt en stor mengde visitkort, noe jeg ikke tror er helt effektivt.

Da slo tanken meg: Hva med å dele ut et lite hefte eller brosjyre (det er vel samme greia) som forklarer de forskjellige tjeneste jeg tilbyr, helt enkelt med simple illustrasjoner og små suksesshistorier. Heftet vil være kort og gå rett på sak.

Hva tror dere om dette?

Sitter å leter etter maler eller eksempler på brosjyrer som forklarer en tjeneste, som er bra designet. Noen som har noen gode?
 

peterandrej

pensjonert moderator
visittkort er jo billige, så det er vel derfor man gir disse bort til gud og hvermann. Men, enig med deg i at visittkort kan bli litt mangelfulle. Løsningen?

Ha et hefte i visittkort-størrelse. Da er det lite nok til at man kan ha det i pengeboka/lomma, men det inneholder mer informasjon. Jeg tenker meg at visittkort som man kan "åpne" og brette ut. Hvis du har en boks med medisiner, så er det en slik "brett ut"-funksjon på disse. Man åpner rett og slett en liten flik på siden, og så brettes "bruksanvisningen" ut lzm.

Skjønner du hva jeg mener?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jupp, skjønner hva du mener, men ikke helt det jeg tenkte på. Jeg tenker litt større, noe i retningen av noe som er litt mindre enn et typisk magasin (hva nå enn slags størrelse de har). Planen var selvfølgelig ikke å dele ut tl gud og hvermann, men heller de som viser interesse, men ikke helt klarer å bestemme seg der og da, kanskje fordi de ikke har lov til å ta slike avgjørelser på vegne av selskapet de kommer fra, men allikevel ser nytten i tjenesten. Da ser jeg for meg at det kan være handy å sende med de en liten brosjyre, slik at den 50 år gamle sjefen har noe å bla i også.

Merker også at endel prøver å gjøre seg litt immune på slike networking greier. De vet mange er der for å selge, så de prøver å stå litt i mot det.

Jeg er villig til å slenge litt cash i det, så det er ikke noe problem. En mindre prøvebestilling først for å se om det funker - gjør det det bestiller man en halvpal med gode rabatter :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Problemet med hefter er jo at kostnaden fort blir veldig "stor". Visittkort er jo dritbillige. Jeg kjøpte vel 300 visittkort for 2 år siden, og har vel ca 200 igjen lzm.

Man kan vel ha begge deler tenker jeg. En litt dyrere brosjyre, og så billige visittkort. Så velger man bare hvem som får hva lzm.

Forresten, her har du en del tøffe og kreative visittkort:
15 Creatively Cut Business Cards | Web Design Ledger
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har allerede funnet flere lokale selskaper her nede som fint kan printe små brosjyrer til meg for et par dollar, så anser ikke det som et problem. Jeg er som sagt villig til å ta risken. Skal bare en gjennomsnittelig kunde til for å betale in ganske så mange brosjyrer..

Like forøvrig ikke disse visittkortene i utradisjonelle størrelser. Ok, de ser kule ut, men de passer ikke inn i bunken med resten av visitkortene og det øker derfor sjansen for at visitkortet fort kan bli gjort om til søppel..

Delt ut 100 visitkort på 2 år? :p Kan det ha noe med faktumet at du bor i langt opp i nord? :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Visittkort

Hvis alle begynner med brosjyrer så får man samme problemet. Når jeg er på messer ender jeg alltid opp med 100 brosjyrer og alle ender i søpla. MEN hvis jeg ser et iøyefallende visittkort innimellom brosjyrene så tar jeg kanskje vare på det. Tror ikke formatet på presentasjonen er det som teller, men heller hvordan det man presenterer ser ut. Et visittkort kan ha mye god info. Fatter ikke at noen klarer å lage et kort som gjør at du ikke vet hva personen driver med.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Delt ut 100 visitkort på 2 år? :p Kan det ha noe med faktumet at du bor i langt opp i nord? :)

nja. det er jo lite folk her. Og så gir jeg jo bare kort til folk som jeg treffer i ulike fester og familietreff "skal ha noe gjort på bloggen sin". Og så til folk som skal sende meg noe på epost, ringe, osv.

Det blir jo ikke så ofte kan du si. De fleste kundene "treffer" jeg jo på nettet vettu.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hehe, det er ganske tydelig at et lite land som Norge ikke har samme miljø for networking som i USA, Australia, England osv..

Her kan jeg fint svi av 300 businesskort om jeg skulle delt ut til alle forretningsfolk jeg snakker med. Jeg kommer også til å dele ut endel forretningskort, men enkelte kunne jeg tenke meg noe mer til.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Hefte i kortstørrelse høres veldig smart ut. Det trenger ikke være så avansert og du får presentert deg langt bedre enn ved bare et kort.

Derimot finnes det en masse praktiske løsninger for visitkort. Selv har vi satt av ene hjørnet til å liste 4 highlights for bedriften. Dette gjør at du aldri er i tvil om hva vi driver med ved å se på kortet. En bekjent av meg har brukt hele baksiden til en liten firmabeskrivelse. Så mulighetene er utallige, bare en er kreativ nok.

--
Håvard Wilhelmsen
nordkappnett.no
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er en balansegang det der med å dele ut visittkort og networking! Det er mange meninger om når man skal dele ut visittkort og slik jeg forstår deg her så er det nesten som ren markedsføring!

Noe av det viktigste med networking er jo den videre kontakten - altså nummer to kontakt! Det er forståelig at man ikke alltid husker alt det folk driver med, men har man byttet visittkort er det vel hovedsaklig fordi man ser et potensiale i videre business med hverandre og da bør vite hva den andre driver med!?!

Hvis du vil folk skal huske deg er det jo mye man kan gjøre. En liten minikatalog kan jo være en kjekk sak! Det bør i alle fall være så lite at folk ikke putter det i søppelkurven på vei ut!
Et annet alternativ for at folk kan huske deg er jo å være litt utradisjonell - trykk budskapet på noe annet!
Istedet for en brosjyre kan det også være en ide med cd visittkort! Det finnes slike små i visittkortstørrelse...
 

Tonny Kluften

Administrator
visitkort

Mange gode og uvanlige ideer til visitkort her: 100 (Really) Creative Business Cards | Webdesigner Depot

Likte godt:
61.jpg

5.jpg

36.jpg
 
Sist redigert:

InVert

Blogger
Litt offtopic:

Om du skal på kundemøte og levere fra deg en brosjyre ender den som regel i søplebøtta. Bestill en del søppelbøtter med firmalogoen din på og kast brosjyren i bøtta før du kommer, så kan du åpne med at du alt har kastet brosjyren for han. Vil bli husket og er litt originalt. :)
 
Topp