Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pressemeldinger - noen som bruker det i markedsføringen sin?

Bjørnar

Gründer
Hoi!

Er det noen av dere som bruker å sende pressemeldinger? Hvordan er responsen? Gjør dere det selv? Hvem bruker dere, i så fall ?

Jeg driver å jobber med et nettverk av 20 sider nå, som bør omtales i pressen skal jeg få noe fart på det. Er det verdt tid, og eventuelt pengene?
 

michaelo

Medlem
Hvem man skal sende pressemeldinger avhenger jo noe av interessegruppen(e) for sidene dine, samt nasjonalitet på disse. Er det teknisk relatert og engelsk-språklig så er det nettopp alle de større av disse nyhetssidene du bør henvende deg til.

Min erfaring tilsier at det er verdt bryet - du skriver i de fleste tilfeller kun ètt presseskriv og det er særdeles lett å sende ut. En fin måte å nå ut til mange fort, men vær trygg på at du har et produkt som holder ellers risikerer du at brukerene ikke gidder å legge bry i å sjekke det opp igjen.
 

Bjørnar

Gründer
men hva bruker dere for å sende ut? jeg har funnet get2press.no som tar 500,- for 1200 mottakere i norge. eller finnes det andre lister der ute ?
 

picxx

Well-Known Member
men hva bruker dere for å sende ut? jeg har funnet get2press.no som tar 500,- for 1200 mottakere i norge. eller finnes det andre lister der ute ?

Om du tar deg tid til å gå gjennom tidsskrifter, magasiner og aviser og lage deg egen liste kan du ikke bare sende ut, men du kan faktisk tilby samme tjeneste selv.

Jeg startet med en slik liste, men har nok neppe mere enn ett par hundre adresser enda.

1200 mottakere er vel deres norske database?
Det blir nok langt fra alle det passer å sende ut pressemelding til.
 

Bjørnar

Gründer
jeg jobber med å lage en slik tjeneste nå - antar den blir klar i løpet av dagen, samt samle inn adresser nuh.

tenker litt på forretningskonseptet, men i utgangspunktet hadde jeg tenkt å tilby det gratis.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er flere som gjør det allerede (f.eks. pressenett.no), og så fikk jeg en epost fra purehelp.no (bedriftsdatabasen) som også begynte med det.

Det som er veldig viktig er å bygge en database med all slags nøkkelord og bransje-informasjon slik at dine kunder kan få sendt det til ønsket nisje.
Jeg tror det er bedre enn å sende til alle i databasen (= 'spamme').
 

Bjørnar

Gründer
@Pong: nei, selvsagt - man må kunne velge kategorier etc. Det er jo selvsagt et krav. Har litt småting som gjenstår før jeg kan åpne det - blandt annet litt testing. I tillegg har jeg en grande jobb med å finne redaksjoner rundt om i landet.
 
Topp