Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Farger som selger

Gaasehud

Medlem
Nyanser av blå er jo safe, men kanskje mest fordi det er enkelt å jobbe med.

Ellers har jeg en følelse av orange / grå brukt på en riktig måte. ;)
 

testdriver

Ha det bra..
Blir jo som nevnt veldig generelt, men rødt er en skikkelig 'take action'-farge. Bør riktignok ikke overdrives.

Prøver å rote fram en side jeg vet hadde vært perfekt for deg, men det ser dårlig ut. Det er skrevet mye om følelser som kommer ved de forskjellige fargene.
 

Gaasehud

Medlem
Og vi husker jo suksesshistorien til Komplett når de endret fargen på Kjøp-knappen. Rød, orange; i det hele tatt "take action"-farger, som testdriver sier. Men veldig viktig at de er "riktige" også, må jo ikke bli for knall på feil måte.
 

sKrud

Meget sliten student
Tror ikke det er noen fasit paa dette, men vil tro at farger som rod og gronn er saerlig gode. Ellers tror jeg det skal litt til for at rosa skal fungere veldig bra..

buy-now.jpg


Ellers kan man jo se hva de store bruker:
Apple:
product-details-add-to-cart.png

Ebay:Blaa
Komplett:Gul/orange
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tror ikke det er noen fasit paa dette, men vil tro at farger som rod og gronn er saerlig gode. Ellers tror jeg det skal litt til for at rosa skal fungere veldig bra..

buy-now.jpg


Ellers kan man jo se hva de store bruker:
Apple:
product-details-add-to-cart.png

Ebay:Blaa
Komplett:Gul/orange

Litt selvmotsigende kanskje.... Du sier at det ikke er noen fasit på dette, men konkluderer med at rosa ikke fungerer!?!

Nå var mitt utsagn med rosa ment som litt ironi i og med det ikke finnes én god farge til alt, som jeg forsåvidt poengterte i mitt innlegg også.

Jeg gjentar gjerne meg selv med at det vil være en dårlig løsning å bruke blått for å selge Barbie!

Apple bruker vel grønn fordi assosiasjonen mellom eple og grønn er naturlig.... :)
 

kongen

kongemedlem
link = blå med strek under
knapp = grå med sort tekst
tekst = sort på hvit bakgrunn
(bilde = kongen in natura)
 

testdriver

Ha det bra..
Når det gjelder kjøpsknapper, så har jeg troen på overdimensjonerte størrelser (det skal gjøre litt vondt å ha den så stor...) og ikke-harmoniske farger.

Og 'kjøp'/'kjøp nå' istedet for 'legg i kurv', men det blir jo en digresjon her.
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Jeg har hatt veldig god erfaring med rosa side og oransje-komplett-knapper.

Til testdriver's mening om kjøp/kjøp nå - istedet for Legg i kurv må jeg si meg uenig. Jeg merket faktisk oppgang i konverteringen når jeg fjernet ALT som hadde med ordet "kjøp" å gjøre fra vår nettbutikk. Ganske markant også egentlig :)
 

testdriver

Ha det bra..
Interessant! All egen erfaring tilsier at call to action-fraser øker konverteringsgraden, men det kan godt være at dette ikke gjelder alle bransjer/nettbutikker.

Det bekrefter jo egentlig bare at man må split-teste uansett - alltid.
 
Topp