Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste måtene å fremme en internettbutikk på nett

matley

Medlem
Hei hei.
Jeg jobber i disse dager med å bygge opp en internettbutikk som jeg har stor tro på pga produktene.
Dette er første gang jeg driver med design og nettbutikkløsninger selv, så ganske fersk i gamet.
En ting som må til for å lykkes med internettsalg er jo markedsføringen selvsagt og det er der jeg trenger hjelp.:rolleyes:

hva må jeg gjøre for å få butikken synelig på feks google, sol, osv?

Hva KAN jeg generelt gjøre for å bedre syneligheten?

Tar i mot alt av tips med stor takk og hvis noen kanskje kunne ønsket et aldri så lite samarbeid med å hjelpe meg med å fremme denne butikken, ville jeg kunne hjelpe tilbake med andre ting.

Se gjerne på siden min og kommenter om hva jeg burde gjøre annerledes eller hva som er bra.
www.veggprint.no


Mvh Matley
 
Sist redigert av en moderator:

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hei Matley!

Google adwords og finn.no er to kanaler som vi bruker å anbefale til være kunder. Google adwords er vell å anse som et must.


Jobb med forbedring helhetsinntrykket, uten det godt helhetsinntrykk vil fort kroner på markedsføring være bortkastet.

Noen tips:
- http://www.veggprint.no/ har en iframe.. ingen kan dyplinke til dine undersider. Få domenet koblet til på en ordentelig måte
- Store forbokstaver - ikke bruk mange forskjellige farger/fonter
- Siden "Om oss" er også meget viktig. Om kunden ikke allerede kjenner bedriften din er det her du har mulighet til å bygge opp tillit.


Over til noe annet, leverer du noe form for tapet som kan "tas ned" uten å ødelegge den tapeten som ligger under ?

Kunne tenke meg å dekke en vegg med vår firmalogo, men ønsker ikke å pusse opp lokalet når vi flytter ut ;)


Lykke til videre med din satsning, er et spennende marked du er i.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Finn.no fungerer vell ikke like bra for alle branjer, så er vell bransjeavhengig. Men med en partneravtale med finn.no får du både fremmet produkter og nettbutikken.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Lurer på det samme som Akvario. Har også en vegg jeg tenker at hadde vært kult å kle med en firmalogo. Sånn at den ene kunden som faktisk pleier å stikke innom blir kjempeimponert :)

Forøvrig. Du har - og det kan man se med et halvt øye - null peiling på hvordan man lager innbydende nettsider. Her er det meste feil. Feil fargebruk, feil bruk av fonter, feil grafikk, elendige illustrasjoner, stygg logo og rent generelt et svært amatørmessig inntrykk. Mitt råd er at du får din nettbutikkleverandør til å lage deg et penere design siden du tydeligvis er "designblind" på begge øyne.

:)
 

Fredrik

Medlem
Enig med Peter her. Gjør noe med designet. Inspirasjon kan du finne på feks smashingmagazine.com eller lignende steder.

Ellers synes jeg din ide er knallbra. Jeg kunne også tenkt meg en firmalogo på en vegg da vi åpner butikk om kort tid. Kunne ikke du tatt kontakt med meg på PM på mandag så snakkes vi om løsninger. Og når jeg tenker meg om så har du allerede nå fått tre henvendelser her inne på null tid om å få laget noe. Alle tre firmaer som ønsker noe laget. Derfor tror jeg at med riktig epost markedsføring til bedrifter så vil du lykkes godt. Da når du frem til slike som meg som syntes dette var superkult men ville ikke kommet på ideen selv.

Lykke til.
 

zapotek

Medlem
Som de andre nevner MÅ dere endre designet på siden. Det ser alt for rotete ut.

Noen tips om du skal endre dette selv:

* Tenk "less is more" når det gjelder design.
* Gjør det helhetlig. Bruk samme fonter, endre skriftstørrelse og fet/kursiv skriv når du skal ha overskrifter etc.
* De som kommer inn på nettbutikken din må tro at dette er en troverdig leverandør for å handle med deg ut. Ser det så rotete og lite helhetlig ut mister du mange potensielle kunder.
 
Jeg synes veggskiltet så veldig interessant ut, men så ingenting om størrelser der og eksemplene var i forskjellige størrelser. Er det samme pris uansett størrelse?

Og et annet spørsmål, vet ikke om dere lager slikt. Men hva med klebemerker til vinduer? Altså at man fritt kan velge størrelse og (eventuelt) klistre inn hele vinduer eller halve vinduer? Får sikkert også bestilt det av et lokalt trykkeri altså, men begge disse tingene skal jeg ha i løpet av (relativt) kort tid.
 
Sist redigert:

matley

Medlem
Hei Matley!

Google adwords og finn.no er to kanaler som vi bruker å anbefale til være kunder. Google adwords er vell å anse som et must.


Jobb med forbedring helhetsinntrykket, uten det godt helhetsinntrykk vil fort kroner på markedsføring være bortkastet.

Noen tips:
- http://www.veggprint.no/ har en iframe.. ingen kan dyplinke til dine undersider. Få domenet koblet til på en ordentelig måte
- Store forbokstaver - ikke bruk mange forskjellige farger/fonter
- Siden "Om oss" er også meget viktig. Om kunden ikke allerede kjenner bedriften din er det her du har mulighet til å bygge opp tillit.


Over til noe annet, leverer du noe form for tapet som kan "tas ned" uten å ødelegge den tapeten som ligger under ?

Kunne tenke meg å dekke en vegg med vår firmalogo, men ønsker ikke å pusse opp lokalet når vi flytter ut ;)


Lykke til videre med din satsning, er et spennende marked du er i.

Tusen takk for tipsene, mye god hjelp å få her ser jeg:D

Har en slags vinyl med et litt løst klebestoff som kan settes på veggen og tas ned igjen uten å ødlegge det som er bak. blir en litt blank overflate av vinyl, men det er jo bare fint.

Send meg en mail på post@veggprint.no så skal jeg få hjelpet deg med å få din egen logo på den veggen.
 

matley

Medlem
Lurer på det samme som Akvario. Har også en vegg jeg tenker at hadde vært kult å kle med en firmalogo. Sånn at den ene kunden som faktisk pleier å stikke innom blir kjempeimponert :)

Forøvrig. Du har - og det kan man se med et halvt øye - null peiling på hvordan man lager innbydende nettsider. Her er det meste feil. Feil fargebruk, feil bruk av fonter, feil grafikk, elendige illustrasjoner, stygg logo og rent generelt et svært amatørmessig inntrykk. Mitt råd er at du får din nettbutikkleverandør til å lage deg et penere design siden du tydeligvis er "designblind" på begge øyne.

:)

Som sagt er dette første gang jeg driver med dette, så prøver meg bare frem.
siden er jo langt i fra ferdig, men med deres hjelp tror jeg at jeg vil få til dette mye bedre!

Send meg en mail på post@veggprint.no så kan jeg hjelpe deg.
Kan skjære ut logoen din i folie så kan du klebe den rett på veggen.

Ellers takker jeg for ærlig kritikk;)
 

matley

Medlem
Enig med Peter her. Gjør noe med designet. Inspirasjon kan du finne på feks smashingmagazine.com eller lignende steder.

Ellers synes jeg din ide er knallbra. Jeg kunne også tenkt meg en firmalogo på en vegg da vi åpner butikk om kort tid. Kunne ikke du tatt kontakt med meg på PM på mandag så snakkes vi om løsninger. Og når jeg tenker meg om så har du allerede nå fått tre henvendelser her inne på null tid om å få laget noe. Alle tre firmaer som ønsker noe laget. Derfor tror jeg at med riktig epost markedsføring til bedrifter så vil du lykkes godt. Da når du frem til slike som meg som syntes dette var superkult men ville ikke kommet på ideen selv.

Lykke til.

Hei! takk for tipset:D
Kan du ikke sende meg en mail på post@veggprint.no så skal jeg hjelpe deg.
Siden dette er helt nystartet, har jeg en annen jobb på dagtid så kan være litt vanskelig å få tak i meg mellom 8 og 4.
 

matley

Medlem
Jeg synes veggskiltet så veldig interessant ut, men så ingenting om størrelser der og eksemplene var i forskjellige størrelser. Er det samme pris uansett størrelse?

Og et annet spørsmål, vet ikke om dere lager slikt. Men hva med klebemerker til vinduer? Altså at man fritt kan velge størrelse og (eventuelt) klistre inn hele vinduer eller halve vinduer? Får sikkert også bestilt det av et lokalt trykkeri altså, men begge disse tingene skal jeg ha i løpet av (relativt) kort tid.

Klebemerker osv er akuratt det jeg driver med;) i strl opp til 220cm x 10000cm om du vil.

Jeg har laget masse designeveggskilt til forskjellige formål. grunn til at det ikke står noen priser på det ennå, er fordi jeg ikke er helt ferdig med butikken.
Send meg en mail på post@veggprint.no så skal jeg hjelpe deg med dine ønsker.

Ideen med denne siden er at kunden skal kunne bestille akuratt de strl og utseende som som de vil. alt blir custom lagd.
 

Marita

ordleker
Ser at du har endret litt på font siden sist jeg besøkte sida - men ikke ha den bold, også ikke comic sans, som det vel er nå :) Velg en nøytral en, comic sans ser bare barnslig ut ;) Fonten i menyen på venstresida er fin, og det er vel arial..? Og infoen på sida trenger ikke å være i stor skrift, man klarer å lese hva som står om den er i normal størrelse :) Om man besøker sida så er man jo allerede interessert, og trenger ikke å bli tatt med storm av stor skrift.

Jeg er ingen racer på orddeling, men Drømmevegg leverandør..? Uansett litt kronglete slagord - "Vi er din Drømmeveggleverandør!" Syns jeg. :)
 
Topp