Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Goodleadz - svindel

allegretto

Medlem
Noen som kjenner til GoodleAdz ? ... har fått flere e-post/sms siste tiden om å "bli med"..

nettsiden de har ser forresten ut som om den er laget av en treåring
 

allegretto

Medlem
heh, kjenner flere som har "blitt med" på dette pyramidegreiene som er i startfasen.. helt latterlige greier spørr du meg
 

eplebiten

Medlem
Det ser ut til at samme person driver også papilionhosting.com/ og freedom-globe.com.

Ikke akkurat sider som roper kvalitet.
 

eplebiten

Medlem
ScamChecker kom jeg over denne uttalelsen av en person som hevder han er involvert:

Last time I saw Helge was one month ago - in London. We did talk a lot about potential this project has. 4 hours of talk. And still - it is too huge to be a scam.


Så hvis det er stort, så kan det altså ikke være noe lureri. Kanskje denne personen ville være et potensielt offer for Bernie Madoff?
 

Mortenxx

Medlem
Ponzi-skjema med kvalmende religiøs filosofi
Noen som kjenner til GoodleAdz ? ... har fått flere e-post/sms siste tiden om å "bli med"..

nettsiden de har ser forresten ut som om den er laget av en treåring
HegnarOnline - Debattforum
Da har jeg sjekket nettsidene, men det mangler mange opplysninger på disse sidene som kanskje er synlige for medlemmer - men de var ikke synlige for meg (linker virket ikke osv.).

Hovedinntektskilden til selskapet ser ut til å være investeringer fra medlemmer - det som fint kalles "salg av advertising credits". Minst 50 prosent av dette tilbakebetales til medlemmer (garantert), og inntil 70 prosent av disse "inntektene" kan brukes til å betale medlemmer ved behov. Betaling går i hovedsak til å øke innskudd (reinvestere pengene man tjener).

Folk flest kaller denne type virksomhet for et Ponzi-skjema, ihvertfall slik konseptet er nå. Det pleier sjelden å være noe stort hinder for mange av leserne her - det er det som mange kaller for "seriøs MLM" og "man trenger bare litt MLM-kompetanse".

NB. Jeg sjekket "pengestrømmen" relativt grundig, dvs. at jeg sjekket også for andre inntektskilder enn advertising credits. Det finnes 2 andre inntektskilder (bøker, videopresentasjoner), men jeg tviler på at disse kan gi nok inntekter til å finansiere 1-2 prosent avkastning pr. dag. Resten av de mulige inntektskildene er ennå ikke igangsatt, dvs. at de ikke eksisterer enda.

Jeg sjekket også "City of Knowledge" i Panama, dvs. om Freedom GLOBE University var planlagt eller om Freedom Globe Foundation var en samarbeidspartner. Begge delene var ukjent. Med nåværende konsept er firmaet heller ikke istand til å finansiere noen slike ting.

Jeg kan selvfølgelig ha oversett noe i dette konseptet siden jeg ikke har tilgang til alle nettsider eller kjenner til alle planer, men konseptet som presenteres på nettsidene gir svært sterkt inntrykk av å være et Ponzi-skjema som deltakerne kommer til å tape på. Ponzi-skjemaer er et par hakk bedre enn pyramider, siden de ikke har samme nevrotiske krav til verving av deltakere hele tiden.

Lover 1-2 prosent avkastning pr. dag, men har ikke inntektskilder som er istand til å dekke avkastningen. Det vil si at innskudd fra deltakerne er hovedinntektskilde, og nye innskudd brukes for å betale avkastning til gamle. Dette er temmelig kjipt - det at folk betrakter DINE innskudd som SINE inntekter. :)

Veldedig formål de reklamerer med ser ut til å være bløff - i beste fall "luftige planer" som man ikke er istand til å gjennomføre. Veldedige "planer" ser ut til å ha blitt en ny trend blant folk som driver tvilsomme prosjekter.

Kvalmende?
Folk som driver svindel-lignende foretak under dekke av religion og veldedighet er direkte kvalmende, spesielt hvis de utgir seg for å være "ekte" religiøse (aktivt medlem av en eller annen menighet). Verre hyklere skal du lete lenge etter.
 

Mortenxx

Medlem
Her er en omtale bl.a. om bakmennene fra Farsunds Avis:
Farsunds Avis - Anbefaler omstridt gullsparing   

Artikkelen handler mest om et annert nettverkskonsept - spare i gullmynter med bibelske motiver. Pyramider med "kristent verdigrunnlag" er temmelig "klamt".
Utgangspunktet var ønsket om å lage et utviklingskonsept som skulle få kristne mennesker til å vokse på det personlige plan.
— Jeg har alltid vært interessert i personlighets- og lederutvikling. Vi ønsket å få oversatt bøker av den australske forretningsmannen Peter Daniels som hadde skrevet en del om temaet. I den forbindelse ble det kalt inn til informasjonsmøte på Fornebu i oktober i fjor, forklarer Jan Ernst Gabrielsen.
Normann er god venn med Daniels, og utviklingskonseptet Your Freedom in His Kingdom (YFIHK) ble opprettet. Konseptet skal ifølge seg selv skape flere kristne vinnere.

Kjekke navn på nettverksselskap?
"Your Freedom in His Kingdom" (YFIHK)
 

Tonny Kluften

Administrator
Så GoodleAdz er et kristent firma ja, flott.

«Systemet er basert på en betydningsfull historisk periode i gamle Egypt, der Josef oppmuntret Farao til å spare konsekvent i syv år. Resultatet av Josefs spareplan reddet nasjonen og folkene fra en sikker katastrofe. Denne planen er designet for å skape en økonomisk reserve i livene til de med en liknende forstand».

Milde måne.
 

allegretto

Medlem
Søkeordet "Goodleadz" på google gir nå 4.beste treff for denne tråden.
Angrer nå på at jeg ikke la til "Svindel" i emnetetittelen i denne tråden
 

knasknas

New Member
Goodleadz og Goodletoolz

Jeg for min del har fått et så langt positivt inntrykk av GoodleAdz konseptet. Noe jeg har falt veldig for, er en annen inntektskilde de har som heter GoodleToolz. Dette er et kommunikasjonssystem som får Skype til å se ut som en ihjeltygd fiskebolle.

Det er foreløpig kun medlemmer av GoodleAdz som får mulighet til å registrere seg hos GoodleToolz, men det blir snart åpent for alle.

GoodleToolz er en revolusjon på Internett, og kommer til å bli veldig fremtredende i utviklingen av video-epost, video-seminar, og kringkasting via Internett. Video på Internett er noe Cisco tidligere har meldt at kommer til å få en mangedobling i årene som kommer... som forsåvidt forklarer hvorfor Tandberg nå er blitt en del av Cisco.

GoodleToolz har en suveren kvalitet, og koster bare en brøkdel av hva det koster å bruke Tandberg. GoodleAdz blir derfor en naturlig del for både privatpersoner og bedrifter å bruke, da det har en pris alle har råd til.

At det ligger mye investeringer bak dette, forteller seg selv.

Det er flere som mener at websidene ser ut til å være laget av en 3-åring, men dette er kun foreløpige websider. Se f.eks. på GoodleToolz.com og freedomglobe.net som viser hvordan design og utførelse kommer til å bli på de forskjellige sidene...

En liten avklaring på GoodleAdz:
De lover ikke annet enn at 50% av dagens omsetning skal tilbakebetales til annonsørene. Det vil si at om det blir 0 kr i omsetning en dag, får annonsørene ingen penger. Det har dog aldri skjedd så langt. Det vil si at en tilbakebetaling på 1 til 2% er bare en gjennomsnitt av hva den daglige tilbakebetalingen har vært siden oppstart.

Og, det kan ikke sammenliknes med Ponzi Scheme. Les og forstå GoodleAdz, så finner dere ut at dette kan utelukkes. Merk at GoodleAdz har flere inntektskilder, og er ikke styrt av folks investeringer. Den største forskjellen er dog at GoodleAdz er ingen svindel, men har en sunn drift som mange allerede nyter goder av.

For å forstå Ponzi Scheme anbefaler jeg dere å lese her:
Ponzi scheme - Wikipedia, the free encyclopedia

Det er selvfølgelig opptil hver enkelt om man ønsker å forstå GoodleAdz som svindel. Men det er en konklusjon som trekkes fra folk som enten ikke forstår hva Ponzi Scheme er, eller i hvert fall ikke forstår hva GoodleAdz går ut på.
 

picxx

Well-Known Member
Enda en hjernevaska petter smart? ...
 

Tonny Kluften

Administrator
knasknas, nå snakker du bare tull, og i tillegg snakker du som en som er på toppen i systemet og skal lure andre til å bli med.
GoodleAdz kommer til å bli et kjempetapssluk for de som er dumme nok til å bli med. Dumme er forresten ikke riktig å si, grådige og uten vilje til å lære hverken av historien eller av andres feil er vel mer riktig å si.
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Det som overrasker meg er at selv i 2010 så kommer folk til å gå på slikt pyramidepiss i håp om å tjene penger, selv om de tidligere har tapt penger på tilsvarende piss. At toppene, de som har startet og tjent på slikt tidligere, ønsker å starte opp nye pyramider etter at tidligere pyramidene har kollapset kan forklares med grådighet, lureri og svindel, fordi det er svindel å ta betaling for å lure folk.

Men det blir mindre og mindre trygt å lure folk når det har blitt så billig å fly. Det finnes folk, og folks familier du ikke bør lure, det kan være helseskadelig...
 
Topp