Kjapp og trygg hosting for Wordpress

En drøm eller hva?

picxx

Well-Known Member
Må da være far eller mor som har ergistrert dette foretaket vel?
Å være så naiv er da jaggu ikke mulig for noen over 13 år vel?
 

looper

Medlem
Regner vel med at Apple har en og annen jurist på saken nå?
Nå vet ikke jeg prisforskjellene på Norge & Kina, men ville trodd at det ikke var halvpris eller?
 

picxx

Well-Known Member
Regner vel med at Apple har en og annen jurist på saken nå?

Hvorfor ?
Disse sakene gjelder ikke merkevarer, men en idot som importerer en masse varer som ikke finnes!
 

looper

Medlem
@Picxx
Var kanskje litt raskt ute med den men den var basert på min antagelse om at produktene er fake. Prisene kombinert med at selger ikke aner en fjær om hva han selger får meg til å tro at disse er fake.

Hvis du selger ett produkt som ekte merkevare, i dette tilfellet Iphone eller Ipad og det viser seg at det egentlig er kopier som SciPhone eller i-phone. Så vil dette kunne medføre skade på Apple som merkevare.Da ville jeg trodd at Apple ville vært raskt på den med sitt juridiske team.

Men dette ble bare antagelser og jeg kan jo egentlig ikke kalle det fake uten å vite det 100%. =)
 

picxx

Well-Known Member
Apple kommer nok ikke til å bry seg nevneverdig. Da er det nok en større overhengende fare for at han heller får et besøk fra politimester Bastian, da det ikke er lov å selge kopivarer som ekte.....heller ikke i norge.
 

Mortenxx

Medlem
Dert er ikke lpv å selge kopier av merkevarer som kopier heller, dvs. at det ikke blir særlig mer lovlig om man klart og tydelig forteller at det er kopier. Kopier skal normalt bli stoppet i tollen og bli destruert (hvis de blir oppdaget).

Kopiene selges i direkte konkurranse med de ekte varene, dvs. at det finnes mange som er interessert selv om de vet at det er kopier. De som eier rettigheter til en merkevare pleier normalt å være kjappe med å anmelde import/salg av kopier.
 

pleb

Medlem
Haha, dette er produkter jeg kunne kjøpe for 300 kr da jeg vandret rundt i Shanghai i fjor sommer...

Jeg tror ikke han er naiv, men en skikkelig "rev" som håpet på å ikke bli oppdaget. Ingen kjøper iPad fra Dhgate.com i håp om at det er ekte... håper jeg. ;)
 
Topp