Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva bruker du Twitter til?

peterandrej

pensjonert moderator
Kastet meg på twitter-bølgen, og har lagt inn snart 200 oppdateringer. Jeg synes twitter er litt gøy, og bruker tjenesten til følgende:

# holde meg litt oppdatert på saker og ting.
# få tips om linker til ulike ting (artikler, showcases, verktøy, grafikk, etc)
# skitprat (blir vel mest skitprat fra meg om vi skal være ærlige)

Eksempler på Tweets fra meg:

#frplm har landsmøtemiddag snart. Stabburet måtte ha folk på overtid for å produsere nok Grandiosa. Drikke (av ukjent opphav) fra plastdunk.

Den perfekte kvinne funnet: "Lotto"-Hilde. Pen, ser snill ut, og så gir hun bort penger!!

har hisset på seg FrP-sympatisører. Ikler seg forkledning; grilldress, gullsmykke og hentesveis. Nå finner de meg aldri!!

pauseunderholdning på #frplm: Øyvind Heian fra Frps søsterparti Norgespatriotene, med sangen "Deutschland, Deutschland, uber alles.."

artig at #frplm er fullstendig imot innvandring, SAMTIDIG som halve partiet henter sine koner i Thailand.

FrossenHalalpizza smakte papp. Kunne like godt bare spist kartongen. Holder meg til Grandiosa heretter.

RT @smashingmag 22 Beautiful Example of Brochure Designs - 22 Beautiful Example of Brochure Designs | Naldz Graphics (via @naldzgraphics)

---

Min twitterprofil kan du følge på:
Peter Andre Jensen (peterandrej) on Twitter

Mine spørsmål er som følger:
1. Hva bruker du Twitter til?
2. Siden twitters verdi stort sett ligger i hvem du følger, så lurer jeg på om du har noen tips om noen man burde følge?
3. Har du noen heftige tips&tricks til twitterimplementering på nettsider/twitterapps/osv?
 

Keanu

Geek
Jeg må nok si jeg har akkurat den samme listen som deg.

Holde meg oppdatert. For å være ærlig, så tror ikke jeg har fått så utrolig mye nyttig informasjon gjennom twitter, men det blir en del lenker jeg klikker på. Jeg avskyr bruken av tinyurl-ting, som gjør at jeg aldri vet hvor jeg havner, men heldigvis har de fleste som poster linker en god beskrivelse, slik at jeg vet om det kan være interssant eller ikke.

Et eksempel kan være at jeg fikk med meg at Tjelden på taket på UiB skulle få kyllinger snart, en opplysning jeg trolig ikke kunne fått andre steder. :)

De fleste jeg faktisk kjenner er ikke på twitter, men på facebook, noe som gjør at jeg har lenket facebook til twitterkontoen min. Verktøyene jeg har for å poste på twitter er langt bedre enn de for å poste på facebook, noe som gjør at jeg tar statusoppdateringene derfra.

Blant de jeg bruker finner vi TwitterFox for FireFox (uten irriterende popups) og twirl til min notebook.

Jeg har ikke så mange anbefalinger å komme med, men om du vil bli spamma nå og da med morsomme lenker kan @ShawnElliott anbefales (ikke alltid SFW). :)
Jeg er forresten @KasamiM.
 

Gaasehud

Medlem
Kastet meg på bølgen for en tid siden selv, synes det er greit å holde meg oppdatert på flere folk og nettsteder. :)

For å nevne noen heftige tips&tricks; har vel egentlig ikke så veldig mange, men kan nevne småting utenom twitter.com:
  • På iPod touch'n min har jeg installert programmet Twitterrific Premium (koster penger? host pm hark for info)
  • bloggen min har jeg installert en av de tusen twitter-instikkene. Twitter-for-Wordpress funker knall. Såre enkelt å implentere.
  • Med Qwitter) kan du velge å få beskjed om når folk fjerner deg fra lista si. Småkjekt. ;)
  • Alltid gøy å endre på designet på profilsida si (Settings>Design). Selv har jeg designa den litt som bloggen min.

Det er de jeg kommer på i farta. Twitres! :D
 

Daniel

q(O_o)p
Er på twitter og er på god vei til 1. plass i followers på vår tidssone ved hjelp av flashtweet/snipe, har nå begynt å bygge kvalitetsfollowers med sistnevnte verktøy og ligger i snitt på 15-20 RT's på hver tweet.

Det finnes helt utrolige muligheter for markedsføring på twitter, og man kan tjene gode penger på en account med mye followers hvis man kontakter firmaer som passer til din profil og ikke spammer villt med linker rundt deg.

Accen er generisk og automatisert og jeg får derav ingen verdi selv ved menneskene jeg følger, men våger å tro at innholdet gir verdi for de som følger den.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Hm ser att jag skrev senast i denna tråd, och måste erkänna att sedan jag skrev det så har även jag blivit biten av twitterflugan, där jag både läser och följer med på vad andra gör. Det är ju ett utmärkt sätt att hålla sig uppdaterad i webbvärlden har jag märkt.

För den som vil utbyta länk så finns jag på
Twitterprofil
 

mkander

Medlem
1) Jeg bruker Twitter først og fremst til følgende:

- Få lenker, tips om gode artikler, morsomme videoer, interessante ting som skjer.
- Følge med på hva som skjer i IT-verdenen.
- Knytte kontakter, få hjelp til ting.
- Følge folk jeg interesserer meg for som f.eks. Lance Armstrong.

2) lancearmstrong synes jeg det har vært gøy å følge i forbindelse med TdF og ordkrigen mot Contador. Spesielt når man kan se på alle replies som kommer inn også... ;) (updates + replies)

3) Twitter har et streaming API som er ganske kult. Her kan man få realtime informasjon til bruk i egne applikasjoner. Har brukt det selv på TwiBlogs. Med det apiet kan man helt sikkert finne på mye annet gøy også.

Et annet tips er ryghsms som gjør at man kan få/sende oppdateringer på SMS.

Mitt brukernavn på Twitter er mkander :)
 
Topp