Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemeldinger på salgstråder

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
PA er opptatt av umoral bak hver eneste flue. Det er ikke alle vi andre kanskje. Må jo være greit å si fra, så lenge man følger reglene i forumet. Det synes jeg til tider PA hever seg over (jfr. salgstråden som danner utgangspunkt for denne tråden). Det er ting mods absolutt kan ta tak i her.

jeg synes kanskje PA skal utvise litt respekt, i stedet for å være så forbanna flåsete hele tiden.

Enig i dette. PA er flink til å formulere seg og vet å bruke en skarp penn til å bruke hersketeknikker for å dytte en sak (flere ganger tidligere også) i enten politisk/moralsk eller andre retninger. Men det er kanskje ikke dit alle andre vil med sine tråder (f.eks. i en salgstråd?)?

Jeg er ikke inne og leser hver bidige tråd supernøye. Men jeg husker da en tråd tidligere hvor PA med brask og bram forlot scenen her (har sjelden hørt noen lage så mye fanfare i et forum - ti års erfaring har jeg da med sådanne - når de skulle pakke sakene sine), hva har skjedd ;-)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Men jeg husker da en tråd tidligere hvor PA med brask og bram forlot scenen her (har sjelden hørt noen lage så mye fanfare i et forum - ti års erfaring har jeg da med sådanne - når de skulle pakke sakene sine), hva har skjedd ;-)

PA og han andre duden som takket for seg fant vel ut at de kjedet seg litt uten WF. For PAs tilfelle har han skrevet 7000 tweets på Twitter siden han "forlot" WF, noe som har resultert i masse nye kunder. Utrolig nok.

Forøvrig har PA hjulpet litt til også i diverse småtråder, med blant annet sånne enkle CSS-greier og litt sånt. Så bildet er ikke helsvart. PA kan være seriøs, men er ofte flåsete. Man kan kanskje kalle det seriøst flåsete?

PA er lei seg. Fy. *klapser i pannen* #sur

PS! Enkelte her inne på WF er jo så skjøre at de antagelig henger seg fra en bjørk ved hver minste halvkritiske/humoristiske bemerkning. Jeg har sett det flere ganger. Folk liksom bare blir så sure/lei seg/furtne bare jeg kaller dem "dott", "løk" eller "gjøk" eller noe annet morsomt. Jeg tenker at de må være godt egnet for politikken, der man jo pakker alt inn i bomull. Jeg gjør ikke det. Jeg er brutalt ærlig og spissformulerer ofte. Og helt ærlig folkens: Når ble det egentlig frekt å kalle noen "din jævla gjøk"?
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
PA bor dessuten i nord-Norge.

Det var engang en purk i Bodø som ble skjelt ut for hestkuk (for de i sør-Norge: beklager ordbruket). Det var en annen gang en politimann i Kristiansand som ble skjelt ut for hestkuk.
Begge straffet med bøter og begge saker kom for lavmansretten: den i Kristiansand fikk betale, den i Bodø ikke.
 

oddbjoro

Medlem
PS! Enkelte her inne på WF er jo så skjøre at de antagelig henger seg fra en bjørk ved hver minste halvkritiske/humoristiske bemerkning. Jeg har sett det flere ganger. Folk liksom bare blir så sure/lei seg/furtne bare jeg kaller dem "dott", "løk" eller "gjøk" eller noe annet morsomt. Jeg tenker at de må være godt egnet for politikken, der man jo pakker alt inn i bomull. Jeg gjør ikke det. Jeg er brutalt ærlig og spissformulerer ofte. Og helt ærlig folkens: Når ble det egentlig frekt å kalle noen "din jævla gjøk"?


Dette er vel litt av "problemet" med forumer. Det er ikke bestandig like lett å få ned på "papiret" ironi/spøk/kødd osv.

Slik som det siste eksemplet ditt. "din jævla gjøk". Noen tar sikkert dette for det det er, en slengbemerkning. Andre tror sikkert at du faktisk mener de er det(kan jo hende du gjør det av og til og :) ).

Som Pong og sier. Det er nok også forskjell på hvor i landet man er fra. En nordlending tåler nok en slik bemerkning bedre enn en sart østlending/sørlending.

Når det er sagt, så synes jeg at det er bra man har kritiske røster her også(selv om jeg ikke alltid er enig, men det er vel og noe av poenget med et diskusjonforum).

Så summa summarum, så synes jeg vel at folk bør få lov til å si det man vil(innefor rimelighetens grenser selvsagt), så får moderatorene evt fjerne det som er for drøyt.


Eneste er disse salgstrådene. Synes nok og det ryddigste her er, slik Tonny vil, er å starte en ny tråd hvor man diskuterer saken.

(dette tror jeg må være mitt lengste innlegg her noensinne :) ).
 

Bjørnar

Gründer
jeg er av den oppfatning at man kaller ikke noen en jævla gjøk, om man kommer fra tromsø, sørlandet eller zimbabwe for den saks skyld. kall meg gjerne skjør, men jeg liker det ikke.
 

Anders

Medlem
Nå synes jeg en salgstråd kan belyse deler av prosjektet. Spørre noen oppklarende spørsmål. Men kommer en med en direkte negativ bemerkning kan det jo hende at DU tar FEIL. Hvis dette påvirker salget og pris er dette veldig synd...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes ikke diskusjon i salgstråder er noe problem, uansett om det er positivt eller negativt, så lenge det er konstruktivt. F.eks om noen prøver å selge enn halv-ferdig Facebook-klone med null i inntekt, men som har et "enormt inntektspotensial" uten å gå noe i detalj om hvorfor, så kan selger veldig fort oppfatte det som negativt om noen sier:

"Hei, hva er så det store inntektspotensialet med å selge en halv-ferdig Facebook klone, uten trafikk, dårlig design og uryddig kode? Selv om Facebook drar inn millioner, så er ultraminimalistisk at denne klonen vil gjøre det samme".

Så blir selger småsur fordi noen andre ikke har like stor tro på ideen som selgeren selv har. Plutselig er det i gang med en hetsekrig uten like siden selger kommer med en poengløst svar, eller fordi han bare graver seg enda dypere med en tåpelig svar som:

"Det store potensialet ligger i å konkurrere mot Facebook. Den som tar over må være noe inni helvete god på markedsføring. Det er millioner å tjene om man bare klarer å få 50% av markedsandelen til Facebook".

Om det er noen som ser like stort potensiale i nettstedet som selger, så vil nok ikke noen tvilende forumtråder stoppe.
 

peterandrej

pensjonert moderator
"Hei, hva er så det store inntektspotensialet med å selge en halv-ferdig Facebook klone, uten trafikk, dårlig design og uryddig kode? Selv om Facebook drar inn millioner, så er ultraminimalistisk at denne klonen vil gjøre det samme".

Det er jo akkurat det jeg pleier å spørre! Og da er jeg liksom negativ og en gammel, sur gubbe. Og så bryter en moderator inn og enten sletter mitt kritiske spørsmål, eller kommer med en beskjed om at "OK, dette er ikke relevant for prisfastsettelsen av nettstedet, så ta diskusjonen videre på PM".
 
Topp