Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SV er så jævla mongo

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bjørn Andersen

Webmaster
:D Trodde ikke det var så mangen sosialister på webforumet lol. sHvis man ikke ser det ulogiske i formueskatt /arbeidende kapital så er det ikke mye poeng i å fortsette diskusjonen for min del. Men men, tonen kommer nok til å få en annen lyd når flere flagger ut, kombinert med stigende utgifter og synkende inntekter i den norske stat. Peace out.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvis man ikke ser det ulogiske i formueskatt /arbeidende kapital så er det ikke mye poeng i å fortsette diskusjonen for min del.

Jeg ser helt klart at det ligger mye problematisk i å betale formueskatt på butikker, hus, hytter, traktorer og andre ting som er gjenstander og ikke cash. Dette er en beskatning man burde gjort noe med, men da er det ikke folk som Fredriksen jeg har sympati med. Det er mer de små bedriftseierne som sitter med en nedbetalt traktor som de må selge for å betale formueskatten på den. Det er ytterst problematisk.

Arveavgiften er også et område det burde vært tatt tak i for lenge siden. Den kan gi svært uheldige utslag i enkelte situasjoner der bedriftseieren dør plutselig med det resultat at bedriften må selges til utenlandske investorer fordi barna trenger kapital for å betale sin arveavgift etter farens død.

I begge disse tilfellene har dog Fredriksen meldt seg ut med sin landflyktighet.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
På den andre siden så er det genialt at vi kan trekke fra all slags lån fra inntekten (ikke slikt i mange europeiske land, for å sammenligne med noe vettigt), samt at det er noen som har funnet opp permittering av ansatte. Synes jeg er bra.
 

peterandrej

pensjonert moderator
:D Trodde ikke det var så mangen sosialister på webforumet lol.

Jeg regner meg selv som en person med utopiske sosialistiske holdninger i noen sammenhenger. Samtidig er jeg sterkt konservativ i de fleste andre sammenhenger, og ser ikke problemet med å kombinere disse.

Foreslår at du, Bjørn, forklarer oss hva sosialisme er. Jeg vedder 10 kr på at du ikke har en anelse om hva begrepet betyr eller hva det står for.
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Det veddemålet for stå til en annen dag, jeg er tilfeldigvis på Kypros , skal ut i solen nå, kanskje jeg er så heldig treffe på Fredriksen selv :D have fun
 

peterandrej

pensjonert moderator
Haha, hvis ingen har ropt SENSUR før så kommer nok hylekoret da.

Joda, jeg skjønner at det å etterspørre intelligente politiske debatter på WF blir litt som når en FRP'er spør om du vil ha en Bordeaux eller et glass rødvin, men det gjelder å ha trua Tonny!!

Tro kan tross alt flytte fjell.
 

hohohoo

Medlem
Joda, jeg skjønner at det å etterspørre intelligente politiske debatter på WF blir litt som når en FRP'er spør om du vil ha en Bordeaux eller et glass rødvin, men det gjelder å ha trua Tonny!!

Tro kan tross alt flytte fjell.

Egentllig det samme, bare det er skrukort ;-) Men kjenner at jeg for egen del får min dose politikk på andre fora, og overlater resten av denne debatten til andre...
 

picxx

Well-Known Member
Joda, jeg skjønner at det å etterspørre intelligente politiske debatter ...

Fortell meg, bor de på planeten mars?
Når har du egentlig overhørt en eneste intelligent politisk debatt?
Politiske debatter er vel så fordummende som det overhodet er mulig å få en diskusjon, eller kall det debatt om du vil.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Politiske debatter er vel så fordummende som det overhodet er mulig å få en diskusjon, eller kall det debatt om du vil.

Hvis det er de "politiske debattene" våre folkevalgte pleier å "bidra" i de tenker på, så var det ikke dem jeg siktet til mitt ønske om intelligente politiske debatter. Tvert imot. Jeg tør vel hevde at våre folkevalgte sjelden eller aldri bidrar med noe meningsfylt i de såkalte politiske debattene.

For å si det med deres eget språk: Her har de en utfordring.
 

Tonny Kluften

Administrator
Joda, jeg skjønner at det å etterspørre intelligente politiske debatter på WF blir litt som når en FRP'er spør om du vil ha en Bordeaux eller et glass rødvin, men det gjelder å ha trua Tonny!!

Tro kan tross alt flytte fjell.

Pøh, se bare hvordan det utvikler seg i en tråd som handler om t-skjorter... Dette er voksne folk som "bare" diskuterer t-skjorter, jeg tør bare ikke å slippe noen løs i viktigere debatter her på WF. https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/9702-erfaringer-med-trykkerier-i-asia.html

Dessuten så er alle diskusjoner her i Generell snakk og svada kategorien åpne for off topic så alle slike politiske tråder ender i beste fall i vås og ren ralling.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Pøh, se bare hvordan det utvikler seg i en tråd som handler om t-skjorter... Dette er voksne folk som "bare" diskuterer t-skjorter, jeg tør bare ikke å slippe noen løs i viktigere debatter her på WF. https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/9702-erfaringer-med-trykkerier-i-asia.html

Dessuten så er alle diskusjoner her i Generell snakk og svada kategorien åpne for off topic så alle slike politiske tråder ender i beste fall i vås og ren ralling.

Tenkte det samme isted.......en lar seg bare så lett rive med ;-)
 

Gaasehud

Medlem
Nå synes jeg det går litt langt, mtp. stakkars Fredriksen. Han virker som en drittsekk, men han kan da få slippe skatten? Tross alt må han ha noe å leve av han også.

Forresten helt konge tittel. Noe jeg kunne hørt fra noen fjortiser som akkurat har blitt "politisk aktive". Festlig.

En tanke som streifet meg. Hvis jeg var rik … da kunne jeg jo faktisk drite i å bekymre meg for slike ting som skatt. Klart, det blir mer å betale om du tjener mer, men når vi snakker på nivået til John Fredriksen McDuck, er jo ikke dette noe reelt problem.

Greit nok at man ikke trenger å være helt som Olav Thon – det er nok få som klarer å være så lite opptatt av luksus med så tykk lommebok som han. Men tenk på hvor godt rykte du kan få ved å donere noen mill. (fra eller til) til veldedige formål. Fredriksen kunne jo gitt bort en masse penger til slike ting, betalt (ordentlig) skatt og fortsatt hatt nok i pengebingen sin. Tenk på dét: nasjonalhelt og styrtrik. Selvsagt er det jo bedre å sikre seg enda litt mer penger, som han sikkert ikke merker forskjell på en gang, og bli sett på som en idiot … av oppegående folk.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp