Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Adwords

hokhang

Medlem
Hei!
Lurer å hvor bra google adwords er ?
Har akkurat vært i møte med et lokalt nyoppstartet firma om google adwords.
De tilbyr å drifte adwords for oss for 2500kr i måneden.
Er dette verdt det ? Hva bør jeg legge vekt på her...
Driver en lokal butikk med tilhørende nettside www.trendmobler.no
 

picxx

Well-Known Member
Du boer jo selvsagt be om referanser, ta kontakt med disse og spoerre dem om firmaet var tilfredsstillende. Er det andre maater?
 

zapotek

Medlem
Vel om du betaler et annet firma for å forvalte Adwordskontoen for deg, så blir jo annonseringen enda dyrere. Du kan jo prøve deg litt på egen hånd først, synes du det er vanskelig kan du vurdere å leie inn noen for å gjøre det.

Til slutt, Google Adwords er bra ja!
 

hokhang

Medlem
men når det koster 2500kr for arbeidet så er det kanskje verdt å prøve det i 3 måned?
de her er nok en del proffere enn at jeg skulle gjort det selv.
men vet det er en del useriøse aktører ute å går, folk/firma som tilbyr 10 000 for en sånn jobb i måneden osv... så hva syns dere om 2500kr pr.mnd?
 

picxx

Well-Known Member
men når det koster 2500kr for arbeidet så er det kanskje verdt å prøve det i 3 måned?
de her er nok en del proffere enn at jeg skulle gjort det selv.
men vet det er en del useriøse aktører ute å går, folk/firma som tilbyr 10 000 for en sånn jobb i måneden osv... så hva syns dere om 2500kr pr.mnd?

som sagt synes jeg du skal spoerre om referanser.
Er de gode, har mange oppdrag bak seg og en mengde fornoeyde kunder er vel ikke det noe problem?
 

Dre_C

Medlem
Jeg vet ikke om Adwords er riktige kanalen å bruke når det er snakk om en lokal butikk. Hadde det vært en nettbutikk i tillegg så tror jeg Adwords hadde passet bedre.

Om 2500 kr er en grei pris for å drifte Adwords for dere så spørs det hvor stort budsjett de får å drifte fra dere. Om dere bruker 20k i måneden på Adwords så kan det kanskje være verdt 2500 kr.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har dere vurdert å kjøre annonsering på Facebook? Her kan dere ihvertfall enkelt fikse det slik at annonsene kun vises for folk som har satt bosted til Stathelle, Porsgrunn, Skien, Siljan, Sandefjord, Larvik osv osv, altså folk som bor såpass nærme at det er sannsynlig at de tar turen innom butikken.

Det er igrunn ganske umulig å si om 2500,- er en ok pris, da det jo kommer helt an på hvilke resultater de kan levere. Hva nøyaktig får dere for 2500,- pr måned?
 

picxx

Well-Known Member
Les nå hva hokhang skriver gutter.
Han spør ikke om han skal bruke adwords eller ikke. Han spør om det er verdt å bruke 2500.- i mnd. på å la et eksternt firma ta seg av adwords annonseringen.
 

HPF

Medlem
Hei!
Lurer å hvor bra google adwords er ?
Hvor bra det fungerer vil nok variere fra bedrift til bedrift. Jeg driver nettbutikk i et veldig smalt marked og selger kun i Norge. For meg er AdWords svært effektivt fordi jeg kan spisse annonsene mot målgruppen ved å begrense geografisk område til Norge (du kan spisse ned på fylkesnivå også) og bruke relevante keywords (både negative og positive). Koster meg kr. 300/dag og det rett og slett dritbillig i forhold hva jeg får igjen.

Har akkurat vært i møte med et lokalt nyoppstartet firma om google adwords.
De tilbyr å drifte adwords for oss for 2500kr i måneden.
Er dette verdt det?
2500 pr. måned for å drifte AdWords, dvs. annonsekostandene kommer i tillegg? Tja..... AdWords er jo ikke akkurat rocketscience og Google har lagt til rette for "selvstudium" på nett. Tar noen få timer å lære det grunnleggende + du må sette av noen timer til de første ukene for å finjustere, men deretter er det lite jobb....ihvertfall ikke nok til å forsvare 2500/mnd etter 3 måneders perioden synes nå jeg da.
 

hokhang

Medlem
takk for all svar!
Dette firmaet er et nyoppstartet firma fra Skien som heter Mediaeffekt.no som tilbyr annonsering på google og facebook osv...
for 2500kr skulle de finne de mest relevante søkeordene til vår bransje (møbler). også skulle de bygge masse ads rundt disse søkeordene så når kundene søker på google på "sofa" så kommer vi helt på toppen.
I følge dem så kommer vi til å få mye god markedsføring for lite kostnader.
tenkte kanskje det var verdt prøve det i 3 måned og se om de lover det de sier...
For her kan man også spesifisere områdene etter ip adresse, vi har valgt område fra kr.sand og opp til gardemoen med hele østlandet som nedslags felt. siden vi er en lokal møbelforretning i skien med masse kunder fra hele østlandet som søker oss opp via hjemmesiden Trendmøbler

Vi bruker utrolig mye penger på finn.no, lokal aviser og egne reklame aviser. Men konkurranser rundt omkring blir stadig tøffere og derfor er vi ute etter andre markedsførings kanaler som kan genere oss mer salg for de de pengene vi bruker. Vi sikter oss inn nå mot google adwords i denne omgangen og prøver å rette oss inn mot sosiale media som facebook.
 
Topp